חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גינות מעוצבות – דוגמאות מהארץ ומהעולם

מאת: יוסי סופרגינון04/12/20161162 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התמונות של הגנים המוזכרים במאמר מצויות כאן

גן קלוד מונה שבגיברני

הגן הינו בביתו של מי שהיה צייר צרפתי בשם אוסקר קלוד מונה והיה ממייסדיי ומוביליי הזרם האימפרסיוניסטי, ציוריו היו בעיקר של נופים כפריים ועירוניים.

גן קלוד מונה בגיברני מחולק לשתי גינות מעוצבות: גן פרחים בחזית הבית וגן מים בהשראה יפנית בצד השני של הדרך.

גן הפרחים

כשקלוד מונה ומשפחתו התיישבו בגיברני בשנת 1883 ניטע בחלקת האדמה שהשתפלה מהבית לכביש, פרדס מוקף קירות אבן גבוהים. את הפרדס חצתה שדרת אורנים שאותה הורה מונה לקצוץ לבד משניים הסמוכים לביתו וזאת כדי לרצות את אשתו אליס.

על פני שטח של דונם אחד הקים מונה גן שהתבלט בפרספקטיבות, סימטריות וצבעים.
(ראה לדוגמא: http://gardener.ilinks.co.il/details.aspx?Id=5 )
הקרקע חולקה לערוגות הכוללות גושי פרחים בגבהים שונים כדי ליצור נפח. בנוסף ניטעו עצי פרי ועצי נוי כדי להיות סומכים לוורדים המטפסים. מונה עירב פרחים פשוטים (חרציות ופרגים) עם זנים נדירים ביותר. הסמטה המרכזית כוסתה על ידי קשתות ברזל שעליהן מטפסים ורדים גדולים.

קלוד מונה אהב גינות מעוצבות אך לא הגביל את עצמו, הוא בחר פרחים על פי צבעים והשאיר אותם לגדול בחופשיות. הוא פיתח תשוקה לבוטניקה, והחל להחליף צמחים עם חבריו קלמנסו וקייבוט.
כשהוא חותר להשיג זנים נדירים של פרחים. הוא השקיע כסף רב ברכישת צמחים צעירים.

גן המים

בשנת 1893, קונה קלוד מונה את חלקת האדמה הסמוכה לרכושו בצד השני של הרכבת ובתמיכת העירייה, מונה חופר אגם קטן למרות התנגדות שכניו שחששו שהצמחים המוזרים
שהוא מגדל ירעילו את המים. בהמשך האגם התפתח וגדל למימדיו הנוכחיים. גן המים המלא בצורות סימטריות ועקומות הוא בהשראת גינות מעוצבות יפניות שראה מונה בהדפסים שאסף. בגן מים ניתן למצוא את הגשר היפני המפורסם ועוד מספר גשרים קטנים אחרים.

גן קנרוקן בקנאזווה יפן

גן קנרוקן בקנאזווה נחשב כאחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן. השטחים הנרחבים ששמשו כגנים החיצוניים של טירת קנאזווה טופחו ע"י המשפחה השלטת משפחת מאאדה במשך קרוב למאתיים שנה. הגן נפתח לציבור בשנת 1871 ועתה כולל מגוון רחב של עצים פורחים המספקים לגן מראה שונה בכל עונה ועונה .השם קנרוקן משמעותו הגן בעל ששת התכונות הנשגבות והכוונה לששת התכונות שלפי "תיאורית הנוף הסינית" הן חיוניות לגינות מעוצבות מושלמות, והן :
מרחב גדול
בידוד מהסביבה
מלאכותיות
מראה עתיק
שפע מים
ונוף רחב

מערכת מים מתוחכמת נבנתה בשנת 1632 כדי לעזור בהיסט המים מנהר מרוחק לעבר הנחלים והאגמים השונים בגן. בגן שני אגמים עיקריים KasumigaikeוHisagoike .
פנס מגדלור הבנוי על שני רגליים בגובה שני מטר ניצב על אחת הגדות של אגםKasumigaikeומהווה את הסמל של הגן. בנוסף קיימת מזרקה באגם היורה סילון מים לגובה 3.5 מטר הנשפכים מגובה רב ומעצבים מפל מים קטן.

מראה הגן בעונות השנה
באביב - ניתן לראות את פריחת השזיפים את פריחת הדובדבנים ולאחר מכן את לבלוב עצי הדובדבנים.
בקיץ - ישנה פריחה של פרחים שונים סביב הנחלים בגן.
בסתיו - העלוה בעצים נושאת צבע של סתיו וזה בעיקר בגין צבעי העלים של עצי הדובדבן ועצי המייפל שצבעם הופך להיות כתום אדום.
בחורף - העלוה נעלמת ושלג נותן לגן מראה חורפי, ציוד מיוחד המורכב על גבי עצי האורן הפזורים בגן מגן עליו מפני נזקי השלג.

קרדיט למפרסמים המקוריים

www.japan-guide.com
www.giverny.org

 



תגיות המאמר: גינות מעוצבות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי סופר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי סופר

מאת: יוסי סופראינטרנט - כללי19/02/15940 צפיות
לעיתים יש צורך לעקוב אחר הנעשה במקום אחר אם זה בגלוי או בצורה חסויה. השוק מציע היום מבחר של מצלמות ומכשירי הקלטה סמויים המוסלקים בתוך חפצים תמימים למראה. האפשרויות הקיימות בפני הלקוח הן רחבות וזה נושאו של מאמר זה

מאת: יוסי סופראינטרנט - כללי19/02/15746 צפיות
לעיתים יש צורך לעקוב אחר הנעשה במקום אחר אם זה בגלוי או בצורה חסוייה. השוק מציע היום מבחר של מצלמות ומכשירי הקלטה סמויים המוסלקים בתוך חפצים תמימים למראה. האפשרויות הקיימות בפני הלקוח הן רחבות וזה נושאו של מאמר זה

מאת: יוסי סופראינטרנט - כללי19/02/15832 צפיות
לעיתים יש צורך לעקוב אחר הנעשה במקום אחר אם זה בגלוי או בצורה חסוייה. השוק מציע היום מבחר של מצלמות ומכשירי הקלטה סמויים המוסלקים בתוך חפצים תמימים למראה. האפשרויות הקיימות בפני הלקוח הן רחבות וזה נושאו של מאמר זה

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191970 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191768 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182243 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811157 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181667 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183831 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174182 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica