חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקופת ההריון – מתכנון הריון ועד לידה

הריון למעשה מתחיל בתכנון הריון ונסיונות כניסה להריון, שיכולים לקחת מספר שבועות עד כשנה בממוצע, בהם נידרש לשינוי הרגלים תזונתיים והרגלים בריאותיים כגון הימנעות מעישון. ברגע שנכסנו להריון, נזהה אותו בסביבות שבוע הריון 4 בביצוע בדיקת הריון על ידי רופא משפחה או בבדיקת הריון ביתית.


במהלך ההריון ועד הלידה נראה את בטננו גדלה ותופחת משבוע לשבוע, נעבור סדרת בדיקות הריון המוודאות את תקינות ההריון, שהכל מתנהל כסדרו ושאין פגיעה באמא או בעובר. בטרימסטר הראשון להריון, יחולו שינויים הורמונליים בגופנו וריבוי פרוגסטרון והורמון הריון יחלישו את גוף האישה ויביאו לתופעות לוואי שונות כגון חולשה, עייפות ובחילות בוקר. במהלך החודש החודש השלישי או הרביעי תצא הבטן החוצה ונוכל להשוויץ שהנה אנו בהריון. עד הלידה יגדל העובר ברחם ויוסיף במשקל. ואנו נדאג לו ונעבור לא מעט בדיקות שיעזרו לוודא הריון תקין וימנעו סיבוכי הריון: בדיקות אולטרסאונד, מי שפיר, חלבון עוברים, ובדיקות הריון נוספות. עד רגע הלידה, יצבור העובר ברחם משקל נוסף מדי יום, יוסיף איברים לגופו ויתפתח להיות תינוק או תינוקת.

לקראת סיום ההריון, בחודש או חודשיים האחרונים, נרצה להתכונן ללידה הקרבה. נבחר לנו את בית החולים בו נרצה ללדת, נבדוק מספר חדרי לידה או מלוניות ונשאל את המכרים לנו מה הם חושבים על כך. בין היתר, נרשם לקורס הכנה ללידה בו ידריכו אותנו איך להכין עצמנו כהלכה ללידה, ומה לעשות ברגע הלידה עצמו כדי לוודא לידה קלה יותר. יתכן כי נרצה לשכור דולה תומכת לידה שתהיה איתנו ברגעים של הלידה בחדר הלידה ותעזור בהכנות לכך. הדולה גם תיתן לנו תמיכה נפשית לשני בני הזוג ותלמד אותנו מספר תרגילים שיקלו על חודשי ההריון האחרונים. סוף ההריון זו גם תקופה טובה לעבור צילום הריון שיתעד אותנו בחודשים האחרונים. צילום הריון הוא גם זמן טוב לפנק את עצמנו לקראת הלידה, לאחר שעברנו תקופה לא קלה והחלק הקשה המסיים עוד לפנינו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל תוכן עשיר העוסק בתחומי ההריון השונים: הכנה ללידה, טיפולי פוריות, יוגה בהריון, צילום הריון, ונושאים נוספים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרוסלה הריון ולידה

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211611 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196500 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196480 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192436 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191972 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: קרוסלה הריון ולידהמסיבות19/03/193504 צפיות
עבור אנשים רבים הכלים החד פעמיים הם כלי פלסטיק לבנים ומשעממים שאינם מתאימים לאירועים. אך ההיפך הוא הנכון. קיימים כלים חד פעמיים מעוצבים לכל אירוע שאינם נבדלים בהרבה מהכלים הרב פעמיים. כך שאם יש לכם אירוע, זה הזמן להזמין את הכלים הייחודיים האלה.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214428 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201472 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192034 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182408 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181623 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181579 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172298 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica