חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהן הדמיות פנים או חוץ אדריכליות?

מאת: עידן שלומןאדריכלות22/12/20182868 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קבלנים, יזמים ואדריכלים רבים לא ידמיינו את עצמם מתחילים פרויקט בניה רציני ללא הדמיות אדריכליות מבעוד מועד. הדמיות שכאלו יכולות למנוע הוצאות כספיות גבוהות בהמשך הדרך בשלבי הבנייה או לאחר הבנייה כולה וזו הדרך הטובה ביותר "לדמיין" כיצד הפרויקט ייראה בסופו בדיוק של 99 עד 100 אחוזים.

הדמיות אדריכליות – על מה מדובר?!

הדמיה אדריכלית מבוצעת על ידי סטודיו הדמיות אדריכליות אשר מתמחה ביצירה של הדמיות תלת ממדיות לתכניות אדריכליות ברמת השרטוט של אדריכל הפרויקט ומעביר את השרטוט למראה מוחשי של תמונה "מציאותית" כיצד הפרויקט יהיה בסיומו לאחר שיקרום עור וגידים.

במרבית המקרים סטודיו להדמיות אדריכליות ישולב בפרויקט הבנייה עוד בתחילת הדרך אפילו לפני האישורים שידרשו מוועדות הבנייה השונות וזאת כדי למנוע טעויות תכנוניות שלעתים "מפספסים" בשרטוט האדריכל ועלולות לעכב מתן אישורי בניה מהוועדות.

מה רואים בהדמיות אדריכליות?

הדמיות אדריכליות מתחלקות ברוב הפרויקטים לשניים:

הדמיות פנים – ביצירה של הדמיות פנים שמים דגש לעיצוב פנים המבנה כולל אביזרים, ריהוט, ריצוף, כלים סניטריים, תאורה ואביזרים שונים שהם חלק מהחלק הפנימי של המבנה אותו מתכננים לבנות. אין הדבר אומר שבעלי הבית יהיו חייבים לרכוש את הכיור שהוצג בהדמיה, אבל הם כן יוכלו לקבל פרופורציה של הכיור בחדר הרחצה וכן יוכלו לראות כיצד משתלב הריצוף בגוון שחשבו עליו עם שאר עיצוב פנים הבית. הדמיות פנים נותנות דגש רב לפרטים הקטנים וליחס בין מוצרים ואלמנטים שונים בתוך המבנה.

הדמיות חוץ – כאשר יוצרים הדמיות חוץ הדגש הוא על חלקו החיצוני של המבנה. כאן הדגש הוא יותר על המעטפת החיצונית וכל מה שסביב לה – חיפוי המבנה\הבניין החיצוני, מדשאות, חניה, השתלבות בכביש גישה ולעתים אף ביחס לעומת מבנים או אלמנטים חיצוניים אחרים במרחב של המבנה או מדמים. במקרים מסוימים שמים דגש במסגרת הדמיות חוץ על אלמנטים ספציפיים שזוכים להדמיה של עצמם בנוסף להדמיה הראשית – מבנה עיצובי מיוחד, חיבור בין המבנה הראשי למבנים אחרים וכן הלאה.

את מי משמשות הדמיות אדריכליות?

כפי שציינו בתחילה, סטודיו הדמיות אדריכליות עובד עבור היזמים, הקבלנים ו\או האדריכל של הפרויקט. עבור כל אלה, טעות קטנטנה אחת בשרטוט האדריכלי המקורי, שהוא לא תמיד ברור לכל אחד, ולא כולם רואים אותו באותה הצורה, עלולה לעלות ביוקר ויהיה קשה לתקן אותה במהלך הבניה ובטח לא אם היא תתגלה בגמר הפרויקט.

הדמיות אדריכליות תלת ממדיות מאפשרות לשים לב להכול ביתר דיוק וגם כאשר עובדים מול קבלני משנה שונים או מציגים את תכניות הבניה למפקחים שונים, מונעים אי הבנות כיוון שהכול מוחשי וגלוי אל העין.

כמובן שאת ההדמיה האדריכלית לא מנתקים מהתכניות המקוריות שעובדים על פי הן באתר הבנייה וההדמיה נועדה רק לצרכי חיזוק ההבנה והראייה קדימה בשאיפה להגיע לתוצאה הסופית הטובה ביותר בגמר הפרויקט של הבניה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן שלומן

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213741 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20619 צפיות
נקלעתם לחובות שלא באשמתכם (או שכן...) אבל באמת בתום לב? אתם לא יודעים כיצד תוכלו להחזיר את החובות הללו לנושים השונים (בנקים, חברות אשראי, ביטוח, ספקים וכן הלאה)?

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20647 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים מבחינה פיננסית עבור בעלי עסקים רבים (אך גם שכירים או מובטלים) נחקק ב 2019 והביא מהפכה של ממש בנקודה רגישה עבור רבים – צבירת חובות והדרך להתמודד איתם או עם הגעה למצב של פשיטת רגל.

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201065 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205106 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: עידן שלומןבניין ואחזקה - כללי24/05/201195 צפיות
מוצר שתמצאו בכל בית ישראלי ונחשב אחד החיוניים ביותר הוא המזגן הביתי. קשה לדמיין את החיים המודרניים שלנו ללא מזגן בקיץ או בחורף וכאשר יש תקלה במזגן רובנו ממהרים להזמין טכנאי מזגנים שיגיע כמה שיותר מהר לתקן את המזגן המקולקל. הבעיה שלא תמיד יש טכנאי מזגנים מומלץ שפנוי להגיע באותו היום או אפילו למחרת לשירותי תיקון מזגנים ובחודשי הקיץ הלוהטים טכנאי המזגנים הפופולאריים תפוסים לפחות שבוע ימים מראש. אז מה הפתרון ?

מאת: עידן שלומןשיפוצים28/01/201634 צפיות
חשמלאים מספקים כיום קשת שירותים רחבה ביותר שנוגעת לאספקטים שונים בכל עבודת שיפוצים בבית שלכם, בין אם מדובר בשיפוץ יסודי של כל הבית או ריענון של מערכת החשמל הביתית.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222227 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222735 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222709 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222834 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213604 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213852 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212188 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica