חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על סקירת ספרות

מאת: tiloniספרות14/07/20191635 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל פרק בעבודה האקדמית הוא בעל חשיבות ותורם את תרומתו להבנת נושא העבודה הכולל. עם זאת, יש יאמרו כי החלק המשמעותי ביותר הוא החלק של סקירת הספרות. כדי להבין את החשיבות של סקירת ספרות, כדאי להבין ראשית כל במה מדובר בכלל. סקירת ספרות היא דיון בחומר מדעי תיאורטי שנכתב בנושא כלשהו. סקירת ספרות נכתבת במסגרת עבודה אקדמית על מנת להציג את הנושא עליו נכתבת העבודה.

חשיבותה של סקירה ספרותית

סקירת ספרות היא בעלת חשיבות רבה, כיוון שלא ניתן לערוך מחקר ללא הסתמכות על הספרות. ניתן להבין זאת אם חושבים על כך שבעת יצירת רעיון חדש – בדרך כלל מתבססים על רעיונות קודמים; יש יאמרו שלא ניתן כלל לכתוב עבודה אקדמית ללא התבססות על חומרים קודמים.

סקירה ספרותית כגורם מרתיע

סקירת ספרות גורמת לרתיעה לסטודנטים רבים – בעיקר עקב חוסר ניסיון והיכרות טובה עם עקרונות הכתיבה האקדמית. יתרה מכך, חלק מהסטודנטים חשים שהם אינם מוכנים דיים לכתיבת עבודה בסדר גודל כזה. גם סטודנטים שעברו קורס כתיבה מדעית עשויים שלא להרגיש "בבית" כאשר מוטל עליהם לכתוב עבודה אקדמית עם סקירת ספרות מאל"ף ועד ת"ו.

מה עושים כדי לעבור את המכשול?

הדרך המוכחת ביותר לכתיבת סקירת ספרות היא עבודה שיטתית ועל-פי לוח זמנים. בתחילה, עליכם לוודא שאתם אכן מבינים את נושא העבודה ואת תכליתה. לעתים קרובות, תלמידים בוחרים נושא כתיבה בהתאם לתשוקתם, בתקווה שתשוקה זו תעניק להם את המוטיבציה לכתוב ולערוך עבודה איכותית; עם זאת, כדאי לאותם סטודנטים להבין שישנו הבדל בין חיי האקדמיה לחיי היומיום; תכנים הנכתבים אודות נושא כלשהו באקדמיה אינם מתיישבים בהכרח עם הידע והחוויה האישיים של התלמיד. כיצד בכל זאת תוכלו לבדוק אם יש לכם את ההבנה המספקת בנושא? קרוא על הנושא בספרות המחקרית ובדקו שהנושא אכן מתאים לכתיבה אקדמית וכי סיכויי ההצלחה שלכם לכתוב עבודה טובה בנושא – גבוהים. אם ישנם ספקות, עדיף להחליף נושא עבודה ולא להיכנס לעומק העניין ולכתוב על נושא שאינכם מכירים מספיק.

לאחר מכן, קבעו פגישה אישית לייעוץ עם מרצה הקורס ושתפו אותו בנושא העבודה שבחרתם. המרצה יוכל לכוון אתכם ולהעניק לכם את הכלים המתאימים לקידום הכתיבה.

בהמשך, מפו את ראשי הפרקים בסקירת הספרות. תוכלו לעשות זאת על-ידי יצירת טבלה וכתיבת נושא הפרק, החומר הקיים והתוכן בקצרה. דרך זו תעזור לכם בשמירת סדר ורצף בכתיבה ותצמצם בזבוז זמן.

לבסוף, כתבו את העבודה! בכתיבה של סקירת ספרות, זכרו לכתוב בתמצות, להשתמש בפיסוק נכון ולוודא שהכל קריא ונהיר.

סקירת ספרות – לא מפחיד כל-כך כמו שחשבנו...

ניתן לסכם מאמר קצר זה וציין כי סקירת ספרות אינה חייבת להיות עניין מרתיע המונע מכם להתחיל את כתיבה העבודה. עבודה שיטתית הכוללת התייעצות עם המנחה ועבודה בשלבים יגדילו את סיכוייכם לכתוב עבודה אקדמית טובה ואף ליהנות מהתהליך.

 



תגיות המאמר: סקירת ספרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tiloni

מאת: tiloniניקיון01/03/222948 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221497 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223286 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222832 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: tiloniעסקים - כללי03/10/21972 צפיות
כיול משקלים נעשה על ידי מעבדת כיול מוסמכת, אשר ברשותה קיימים כל האמצעים והציוד המקצועי הנדרש לביצוע כיול מדוייק של משקלים עד כמה שניתן.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213643 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: tiloniעסקים מקוונים23/03/211854 צפיות
כולנו מבינים את החשיבות בשירות הלקוחות של העסק להצלחתו של העסק – מדובר בחלק חשוב ומהותי בהצלחה. אם משקיעים באופן מספק בשירות הלקוחות, הצורך של כל לקוח נענה באופן מידי (או כמעט מידי). תנאי בסיסי לכך הוא לדאוג שתהיה תשתית טלפונית מתאימה להיקף העסק

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: מוטי ריקליןספרות05/06/175277 צפיות
הספר "חיים אחד" של לאור מתיש. שירים שהיו בזמנם פרובוקטיבים בוטים מושכי עין וחשובים, הפכו לספר משמים שרוב השירים בו מעלים תחושה של אי נעימות אצל הקורא.

מאת: מוטי ריקליןספרות20/01/175740 צפיות
40 שנה עם ישראל מפגין סלידה מהשירה הנכתבת. 40 שנה. רק לועגים, לא קונים את הספרים. כששיר של משורר נחשב מובלט למשל בטלוויזיה, מקשיבים בעיון, ולא אוהבים. שירים של כוכב חדש מפורסמים בדף הראשון של יינט, מליון קוראים, 2 תגובות.

מאת: מוטי ריקליןספרות09/09/166093 צפיות
רועי חסן משורר חשוב אבל לא טוב. רועי חסן בוודאי משורר חשוב. כוח בולט בקבוצת המשוררים הדומיננטית, ערס פואטיקה. כותב שירים חשובים שמייצגים מקבילות בין חייו האישים, לאג'נדות שונות. בעיקר האג'נדה של בני עדות המזרח, המקופחים. וגם אג'נדה של שמאל פוליטי. השירים שלו לא אטרקטיבים. הם לא קשים לקריאה, אבל גם לא מעניינים במיוחד. אולי רק למתעניינים באמת, באג'נדות השונות. השירים לא יפים לא מוסיקלים לא נוצצים לא כלום. ולכן סתם קורא, ישתעמם.

מאת: מוטי ריקליןספרות26/08/166159 צפיות
בימינו. קורא ממוצע של טקסט עברי, כולל שירה, לא חש כמעט את ההטעמה כשהמילה היא מוטעמת מלרע. כשהמילה היא מוטעמת מלעיל, הקורא כן חש את ההטעמה. למשל במילה: "אגם" המוטעמת מלרע, ההטעמה היא בהברה: "גם". אבל הקורא צריך להתאמץ כדי לחוש את זה. לעומת זו במילה: "חושבת", הקורא חש את ההטמה בהברה: "ש

מאת: מוטי ריקליןספרות21/07/156037 צפיות
המשוררת המצוינת, נעמה גרשי, כתבה ספר ראשון, סביר. ספר לא אטרקטיבי במיוחד, לא מרתק, וגם לא משמים. בספר מסתתרים גם דברים נהדרים, אם כי רק קצת.

מאת: מוטי ריקליןספרות14/06/152718 צפיות
אריה סיון, משה דור, דליה הרץ. רוב הקוראים לא שמעו שמות אלו. אלה שכן, המכירים קצת את השירה העברית לתולדותיה, זוכרים אותם כמעין משוררים בשוליים, נספחים למשוררי הקאנון הגדולים. חלק חושבים שיש לזכור אותם ללמד אתם, לכתוב עליהם, ואפילו שאין הם שוליים בכלל. וחלק חושבים שאין לזכור אותם, ויש ללמד ולזכור רק את הקאנון, רק את השירים המדהימים, רק את השירים הנפלאים, של המשוררים הגדולים. ואז אז יחזור הצבע ללחיי השירה. והציבור הרחב, יחזור לאהוב שירה (אם כי כמובן נדרשים צעדים נוספים)

מאת: מוטי ריקליןספרות07/06/152357 צפיות
יש לעבור לאלקטרוני ומיד. צריך לשבור את השוק. בלי דפוס יותר. יהיו לספרים יותר ויותר קוראים, ונחזור לימים הטובים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica