חפש מאמרים:
שלום אורח
16.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תורת הבושידו ואיש המכירות

מאת: ערן מלכיאימון מנהלים08/01/2010880 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תורת הבושידו ואיש המכירות/ ערן מלכי

כמה פעמים שמעתם את המשפט "איש מכירות הזה יכול למכור קרח לאסקימוסים" אני בטוח שזהו משפט שעלה בהרבה שיחות שקשורות למכירות ,אך זהו עידן הקרח ואנשי מכירות כאלה נעלמים לאט אך במגמה חיובית שכן הם מוציאים שם רע למקצוע .

מנהל מכירות מצוין אמר לי פעם בראשית דרכי , איש מכירות טובצריך שלוש תכונות בסיסיות במהות האישיות שלו מלבד חוש מסחרי , יושר , התמדה והגינות ,את כל השאר אפשר ללמד , לקח לי זמן מאז אותה שיחה על מנת להבין שהוא צודק , וזה מתחבר נהדר למאמר שקראתי פעם על תורת הבושידו שפירושה דרכו של לוחם והייתה הבסיס על פיו פעלו לוחמי הסמוראי במאה ה19 ביפן גם להם היו שבעה תכונות שלוחמים היו צרכים לפעול על פיהם ,יושרה, אומץ, נדיבות, הוקרה, יושר, כבוד ונאמנות .

אני לא ממליץ לאנשי מכירות לעשות חרקירי כאשר היה יום קשה, כי זה קורה לכולם. אך אני בהחלט רואה את מקצוע איש המכירות כ:לוחם סמוראי שכל יום יוצא לקרב חדש, על כן טוב נעשה אם נאמץ אמות מידה ונפעל על פיהם .

התמדה:לא להרפות. מחר יום חדש, לקוחות חדשים, הזדמנויות אחרות, מבצעים אחרים, ,לקוח שממשיכים להגיע אליו באותו יום בערך באותה שעה גם אם לא קנה, ומרגילים אותו לנוכחות של החברה אותה אתם מייצגים, יעריך בסוף את ההשקעה שלכם . לא להתייאש כאשר לא מצליחים ,היפכו את הפגישה למשמעותית , לא לנוח על זרי דפנה אחרי עסקה גדולה מחר יום חדש .

יושר: תמיד אמור אמת לעולם אל תניח לתסכול שלך לשקר ללקוח או לבוס שלך, כאשר זה קורה צריכות להידלק לך נורות אזהרה ביחס להתנהלות שלך מול הלקוח או לחילופין מול החברה . כאשר אתה מייצג חברה ומשקר המותג נתפס רע .

הגינות: לעולם אל תמכור ללקוח משהו שהוא לא צריך, למשל קרח לאסקימוסים ,מכיוון שזהו מתכון בטוח ללקוח מאוכזב, אולי מכרת היום אבל מכירה חוזרת תהיה קשה אם בכלל, פשעת לשמך ולמותג אותו אתה מייצג . וגרמת לנזק תפעולי, החזרות לחברה, אי קנייה בעתיד, אי תשלום בזמן וכ''ו .

למד את הדרך ואז מצא דרך משלך, אל תתנהג כפי שאנשי מכירות אחרים פועלים, לכל אחד הדרך שלו, הלקוח שלך ירגיש חוסר אמון מול שחקן ,פשוט תתנהג בטבעיות, התלבש מכובד, זה מכבד אותך ואת המוצר שאתה מוכר ,

· המאמר נכתב בלשון זכר משיקולי נוחות אך הוא פונה לנשים וגברים כאחד

הכותב הינו בעל

חברת ייעוץ עסקי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן מלכי
ייעוץ עסקי
www.EMP.org.il
info@EMP.org.il
050-456-91-70

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן מלכי

מאת: ערן מלכיאימון למערכות יחסים08/01/10695 צפיות
כאשר אתם מחליטים לקחת שותף, לפני ההקמה של העסק או לעסק עובד, עשו זאת בסבלנות .לא כל מי שאתם מכירים הוא שותף שיגרום לכם ולעסק הפריה הדדית, ברוב המצבים בעיות צצות בגלל ציפיות שונות של אחד מהשני ותקשורת לקויה .(חברים שמכירים שנים אך לא עבדו אף פעם ביחד ולא חלקו מציאות של עסק משותף ) לשתות בירה ביחד ולהקים עסק זה שתי דברים שונים.

מאת: ערן מלכיייעוץ עסקי28/12/09632 צפיות
עסק חדש או כזה שכבר קיים דורש תשומת לב רבה לפרטים ,אשר ביחד יוצרים את המוצר או השרות.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/191445 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/181817 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/171860 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171839 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

התנגדויות בשיחת מכירה, טיפול בהתנגדויות של לקוח, איך לטפל בהתנגדויות קניה, טיפול בהתנגדויות לקוח, אסטרטגיית מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון אישי לחיים, מנטורינג: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר ברמה העקרונית לגבי טיפול בהתנגדויות של לקוחות, אוקי בן אדם מנסים למכור לו מוצר לקוח רוצים למכור לו מוצר הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך אמורים ברמה האסטרטגית ברמה הלוגית לטפל בהתנגדות הזאת, כנ"ל אם רוצים לשכנע מישהו במשהו והבן אדם לא רוצה מה בעצם צריך לעשות ברמה הלוגית והתשובה לכך היא ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica