חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שער הדולר היורד: מגמות חדשות בחוזי הנדל"ן בישראל

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/20101376 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 איך משפיעה המגמה הזאת על חוזי נדל"ן בישראל?

כשהיה שער הדולר בעלייה לעומת השקל, החוזים נקבו לרוב בסכומים דולריים והמוכרים היו מקבלים שקלים רבים יותר עבור הדירות שלהם, ככל שהדולר נסק. קונים מחו"ל לא הפסידו כסף, כל עוד המירו את הדולרים שלהם ביום התשלום. המפסידים היחידים היו הקונים שהחזיקו את כספם במטבע ישראלי. ככל ששער החליפין של הדולר עלה, הם היו צריכים לשלם יותר בשקלים.

מיותר לומר שהמצב הזה יצר מתח רב בין הצדדים בעסקאות נדל"ן. אם הרוכש איחר לשלם, הוא נהג להאשים את המוכר, כדי שלא יצטרך לשאת בעול, אם שער הדולר עלה במהלך העיכוב.

עם זאת, בשנתיים האחרונות ירד שער הדולר באופן ניכר, והמצב כיום שונה מאוד. משיא של כל הזמנים של 4.7 שקלים לדולר, בתחילת 2006, צנח השער לאחרונה לפחות מ-3.5 שקלים לדולר.

תופעה זו הביאה למגמה חדשה בעסקאות נדל"ן בישראל. ישנם מוכרים שמתעקשים על מחיר שקלי, בלי הצמדה לדולר. אחרים מצמידים לדולר אך דורשים שער רצפה, שתחתיו אין לרדת. הפירוש הוא שהמוכר לא לוקח שום סיכון, וכל הסיכון נופל על הרוכש. אם ערך הדולר עולה, המוכר מקבל יותר שקלים, ואם ערך הדולר יורד מהערך הנקוב ליום חתימת החוזה, המוכר מקבל את הערך הנקוב בחוזה, ולא פחות.

המגמה החדשה הזאת מקשה על חיי הרוכשים הזרים, שברשותם דולרים או מטבע חוץ אחר, שערכו יורד לעומת השקל. רוכשים זרים של נדל"ן ישראלי חייבים לשנות את גישתם כלפי העסקה, כדי שיוכלו לכלכל את צעדיהם.

קודם כל, ברגע שהחוזה נחתם והסכום השקלי נקבע, כדאי שהרוכש מחו"ל יעריך כמה מהמטבע שברשותו עליו לשים בצד כדי לשלם את מחיר הדירה, ושאר עלויות העיסקה. בנקודה זו יהיה נבון מצידו להמיר את הכסף לשקלים, כדי לוודא שיש מספיק כסף לכסות על העלויות.

רוכשים רבים רגילים להשאיר את כספם במטבע זר, ולהמיר אותו כשהם זקוקים לו. זה היה צעד נבון כששער הדולר היה בעלייה, אך כאשר שער הדולר יורד לעתים קרובות, הדבר יכול להיות הרת אסון. אם הכסף לדירה נשמר במטבע זר, במצב שהמחיר נקבע בשקלים, ושער החליפין של המטבע הזר נופל, הרוכש עלול לשלם יותר על הדירה ממה שתיקצב מלכתחילה.

מובן שלעתים ההפך הוא הנכון. אם הרוכש ממיר את מטבע החוץ שלו ברגע שהחוזה נחתם, ושער הדולר יעלה, הוא יפסיד.

ניתן להימנע מהבעיות האפשריות בהחלפת מטבע זר, אם הרוכש יכול למצוא מוכר המוכן לקבל דולרים. המחיר בחוזה נכתב בדולרים, וכל התשלומים נעשים בדולרים. עם זאת, הדבר אפשרי רק כאשר רוכשים נכס מיד שנייה. חברות בנייה נוקבות בסכום השקלי בחוזה, והתשלומים נעשים בשקלים, בהצמדה למדד המחירים לצרכן או למדד הבניה.

ברוב המקרים, מחיר הדירות שנרכשו מחברת בנייה צמוד למדד הבניה. ב-15 לכל חודש, הלשכה הישראלית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד תשומות הבנייה של החודש החולף. אם המדד עולה, כך גם הסכום המחויב למחיר הדירה עולה גם הוא. כל מי שבודק את התנהגות המדד לאורך השנים יראה שהמדד עולה מאוד במהלך חודשי הקיץ ועולה מעט, אם בכלל, במהלך חודשי החורף. לכן נבון לבצע את רוב התשלומים לפני חודשי הקיץ. הכסף שלכם מוגן בערבות בנקאית.

רבים מחליפים את הכסף שלהם לשקלים מיידית, ואז מבצעים את רוב התשלומים לפני סוף מאי.

בין אם אתם מתכננים לרכוש נכס חדש, או דירה מיד שנייה, יהיה נבון מצדכם לשקול איך מצב הכלכלה במשק עשוי להשפיע על העסקה, ולהערך בהתאם.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101175 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101309 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101786 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101438 צפיות
בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן ועכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא: להפוך את הנכס למקור הכנסה על ידי השכרתו. הטיפים שלהלן יסייעו לכם להגן על השקעתכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101407 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102494 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101260 צפיות
בשנים האחרונות היינו עדים לשינויים רבים בזירת הנדל"ן בישראל. אסונות כלכליים במקומות אחרים בעולם פעלו כזרזים לשינוי בהלכי החשיבה של הציבור, הממשלה והמחוקקים בישראל. חלק משינויים אלה ייעלמו במהרה, אולם רבים מאותם שינויים צפויים להישאר עימנו לאורך זמן.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222694 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182591 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica