חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להשכיר דירה ולהישאר בחיים

1.                  את חוזה השכירות רצוי שיכין עורך דין. קל מאוד להשיג דוגמאות של הסכמי שכירות, אולם הסכמים סטנדרטיים אלה בדרך כלל אינם מקיפים דיים ולא נכתבו במיוחד מתוך חשיבה על המצב הספציפי שלכם. 

2.                  בנוסף על דמי השכירות, מקובל שהשוכר ישלם גם את המסים המוניציפאליים, דמי ועד הבית, הוצאות שוטפות בנכס ואת ההוצאות הנדרשות לשם תחזוק הנכס. על השוכר לשלם בנוסף עבור ביטוח חבות צד שלישי, כמו גם עבור ביטוח למקרי  שריפה או גניבה. ביטוח המבנה משולם על ידי המשכיר.

3.                  מומלץ ורצוי לגבות את דמי השכירות מראש. ניתן להכליל בחוזי שכירות סעיף המחייב את השוכר לשלם את דמי השכירות מראש מדי שלושה חודשים, שישה חודשים או אפילו את דמי השכירות לשנה כולה. גביית דמי שכירות בצורה כזו תספק לכם רשת ביטחון נוספת.

4.                  כדי להגן על השקעתכם עליכם לדרוש מהשוכר פיקדון כספי אשר ישמש אתכם במקרים בהם השוכר לא יעמוד בהתחייבויותיו. תוכלו לדרוש גם ערבות בנקאית אשר תכסה את עלות הוצאות הנכס המושכר במהלך תקופת החוזה. בנוסף, על השוכר לספק שני ערבים להבטחת מילוי התחייבויותיו על פי הסכם השכירות. ערבים אלה צריכים להיות תושבי ישראל ובעלי אמצעים אשר יאפשרו להם לכסות את חובותיו של השוכר.

            מקובל לבקש מהשוכר שטר חוב אשר ניתן להגישו להוצאה לפועל לגבייה במקרה של הפרת החוזה על ידי השוכר. נוהג מקובל נוסף הוא שהשוכר מוסר למשכיר המחאות חתומות ללא ציון סכום ואשר בהן ניתן להשתמש לתשלום הוצאות  בלתי משולמות לאחר שהשוכר פינה את הנכס המושכר.

5.                  על הסכם השכירות לכלול הוראות למקרה בו השוכר מפר את ההסכם ומסרב להתפנות מהנכס המושכר. לדוגמא, החוזה אמור לאפשר למשכיר להפסיק את אספקת השירותים הציבוריים למושכר מבלי שיזדקק לצו בית משפט על מנת לעשות כן.

6.                  את השירותים הציבוריים יש להסב על שמו של השוכר למשך תקופת ההסכם. באופן כזה, אם השוכר מותיר אחריו חובות, הם לא יחשבו כחוב שלכם אלא של השוכר. עם סיום חוזה השכירות, ניתן להעביר את רישום השירותים הציבוריים על שמו של השוכר החדש.

7.                  חשוב לציין בחוזה עצמו כי מטרת השכירות הינה מגורים בלבד וכי השוכר אינו רשאי להשכיר את הנכס המושכר בשכירות משנה ללא הסכמת המשכיר.

8.                  השוכר נושא באחריות לתחזוקת הנכס המושכר ולביצוע התיקונים הנדרשים במקרים של נזק מכוון או נזק כתוצאה מרשלנות. לעומת זאת, המשכיר הוא האחראי לביצוע תיקונים בנכס המושכר שמקורם בבלאי טבעי. למשכירים שאינם מתגוררים בארץ מומלץ שיהיה נציג המתגורר בישראל אשר יטפל בכל הדורש תיקון.

9.                  בהתאם לחוק, ההכנסה המתקבלת מדמי שכירות פטורה ממס עד לתקרה מסוימת. במקרה של השכרת נכסים למגורים, רשויות המס מעניקות למשכירים פטור מתשלום מס כאשר סכום דמי השכירות אינו עולה על 4,320 ₪ לחודש, מעבר לתקרה זו חייב המשכיר בתשלום מס על ההכנסה.

המשכיר רשאי לבחור בין מספר שיטות לחישוב המס. מומלץ להסתייע בשירותיו של רואה חשבון כדי להחליט מהי השיטה הטובה ביותר עבורכם.

השכרת נכסים למטרות מסחריות חייבת במס בשיעור 30% מההכנסה (מהשקל הראשון) בניכוי הוצאות מוכרות.

האמור לעיל כפוף, כמובן, לשינויים ומומלץ להיוועץ ברואה חשבון לבדיקת חבותכם במס כתוצאה מהשכרת נכס.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101176 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101310 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101788 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101407 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101378 צפיות
ככל ששער השקל מתחזק לעומת הדולר, עסקאות נדל"ן בישראל מתבצעות בסכומים שקליים ולא בדולר ארה"ב, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102498 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101262 צפיות
בשנים האחרונות היינו עדים לשינויים רבים בזירת הנדל"ן בישראל. אסונות כלכליים במקומות אחרים בעולם פעלו כזרזים לשינוי בהלכי החשיבה של הציבור, הממשלה והמחוקקים בישראל. חלק משינויים אלה ייעלמו במהרה, אולם רבים מאותם שינויים צפויים להישאר עימנו לאורך זמן.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica