חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פריצת דיסק

מהי בעצם פריצת דיסק ? פריצת דיסק מוגדרת כ- פציעת מאמץ אשר נגרמת לדיסק בין חולייתי שנמצא בעמוד השדרה. פריצת דיסק נובעת מהרמת יתר של משקל כבד,נשיאתו או לפעמים בזמן הורדתו.
בעמוד השדרה ישנו סחוס אשר בולם את הזעזועים שבין החוליות. סחוסים אלו הינם בעלי נוזל אשר בזמן מאמץ גדול יכול הנוזל לפרוץ ולעבוד לשכבת סחוס הבאה. הנוזל מתקשה על הסחוס ומשנה את צורת הסחוסים. כאשר ישנם פריצות רבות מלחץ גבוה מתחיל כאבי גב הבאים להראות שצריך לתת לשכבות הסחוסים לעבור איחויי. אדם אשר לא מקשיב לאותות הגוף וממשיך להעמיד את הגב בלחץ גבוה גורם לפגיעה חמורה יותר ואף לדלקות שנגרמות מריבוי של נוזל שידרה שיוצא מהסחוסים.


קבוצות הסיכון הינם אנשים שמנים אשר בעלי מסת שריר נמוכה שעובדים בעבודה גופנית. אנשים אשר סובלים ממשקל גבוה וגם נמצאים במצב רב של מאמץ נמצאים בסכנה לפריצת דיסק. משקל גוף רב גורם למאמץ טבעי על הגב ומקשה על ההחלמה מפריצת של נוצל דיסק מחוץ לסחוסים. קבוצת סיכון נוספת היא הורים חדשים אשר מרימים המון את ילדם החדש. לפעמים הרבה לא נכונה של הילד בזוית לא נכונה יכול לגרום לבעיית פריצת דיסק.
פריצת דיסק גורמת לכאבי גב חמורים ועל כן ישנה חשיבות רבה בטיפול. ישנם מספר דרכים אשר ניתן לטפל במצבים של פריצת דיסק.


הדרכה- הבנת הגב והמאמץ אשר ניתן להעמיס עליו. התנהלות נכונה מפחיתה את המאמץ והבעיות גב.
פיזיותרפיה-מגוון של מתיחות ומניפולציות חום וקור אשר מחזקים את השרי ומקלים על התנועה.
דיאטה-ירידת משקל הגוף מקלה באופן מידי על העומס שיש על הגב ועוזרת לכאבי פריצת דיסק
חגורת גב- שימוש בחגורה אשר מחלקת את המאמץ על פני הגב.


תרופות-ישנם מגוון של תרופות אשר יכולות לסייע בהפחתת הכאבים שניתן לקבל אצל אורטופד . כיום ישנו שימוש גם בעישון קנביס רפואי לשם הקלה על כאבים קשים שתרופות אחרות אינן עוזרות.
ניתוח-ניתוחים אינם מומלצים בבעיות של פריצת דיסק , רק מיקרים מיוחדים אשר יש בהם אינדיקציה גבוהה להקלה בעקבות ניתוח , דבר זה נדיר.
אז מומלץ מאוד לשמור על הגב  בלי מאמץ מיותר, כי אחרי הכול אפילו קש שבר גב
ועוד לגמל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Nirit Shalom

מאת: Nirit Shalomניקיון14/08/121043 צפיות
חשבתם שאתם יודעים הכל על רובוט שואב? חשבתם שזה מכשיר מותרות לעשירים בלבד? חשבתם שאתם יכולים לעשות את כל עבודת הניקיון הזו בעצמכם? טעיתם ובגדול. תנו לי לספר לכם ארבע עובדות על שואב אבק רובוטי שאין שום סיכוי שידעתם בגלל שעוד לא קראתם את המאמר הזה.

מאת: Nirit Shalomמשחקי אונליין27/03/112743 צפיות
חיות המחמד שלנו יקרות לנו ונחשבות לבן משפחה נוסף. מעבר לעובדה שאנו מחויבים לספק להם מזון ובית חם למחיה רבים רוכשים משחקים שיעסיקו את בעל החיים במהלך היום. מקורם של כל חיות המחמד הוא בטבע.

מאת: Nirit Shalomהשקעות27/07/101241 צפיות
אם צברת סכום כסף פנוי להשקעה, אך סכום זה עדיין אינו מספיק לפתיחת תיק השקעות, יש פתרון עבורך - תיק קרנות נאמנות!

מאת: Nirit Shalomהשקעות18/07/101528 צפיות
כולנו חוסכים כסף. השאלה היא מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? התשובה לשאלה זו טמונה בסכום שהצלחת לחסוך. אם חסכת סכום של כ- 250,000 ש"ח ומעלה, ניהול תיק השקעות אישי הינו הפתרון האידיאלי עבורך.

מאת: Nirit Shalomחוק ומשפט - כללי07/07/101450 צפיות
מחאת העובדים הזרים בישראל הולכת וצוברת תאוצה מיום ליום. אלו הן לא רק ההפגנות או הפסקות העבודה היזומות

מאת: Nirit Shalomקרנות נאמנות07/07/101695 צפיות
קרן נאמנות היא מכשיר פיננסי המאגד כספים של משקיעים שונים למטרת השקעה בניירות ערך. יחידות הקרן נקראות יחידות השתתפות וכל אחת מהן מקנה זכות שווה בנכסי הקרן. לכל קרן מפורסם תשקיף אשר מפרט את מדיניות ההשקעות.

מאת: Nirit Shalomפסקי דין05/07/101438 צפיות
כניסת נגיף לגוף האדם, לא תחשב כתאונה, אלא כמחלה ולפיכך אין זכאי התלמיד לתשלום תגמולי ביטוח על פי פוליסת תאונות אישיות לתלמידים.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212846 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201428 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181329 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181360 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171461 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172603 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171751 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica