חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבטחה וביטחון

מאת: אוריצבא וביטחון01/02/20101182 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבטחה

אבטחה, ניתן להגדיר כמצב של התנגדות לכל התנהגות הגורמת לפגיעה או לנזק לאדם או לרכוש. כמו כן, ניתן להגדירה כרמה מסוימת של הגנה כנגד פושעים, גניבות רכוש ואיומים שונים, המגיעים מהסביבה. רמת האבטחה נקבעת בהתאם לפרמטרים כמו בטיחות, מהימנות וכד'. מערך האבטחה צריך לקחת בחשבון פעולות של אנשים המנסים לגרום להרס ולחבלה בזדון. מנקודת מבט סובייקטיבית, מטרת אבטחה היא לשחרר אנשים מחרדות ומפחדים, וכך לתת להם הרגשת ביטחון.

אבטחה בישראל

לשירותי אבטחה בישראל היה תמיד ביקוש, וזאת עקב המצב הביטחוני ואירועי הפח"ע המתרחשים במדינה. יתרה מזאת - לאחר האינתיפאדה השנייה (אינתיפאדת אל-אקצה), אשר התרחשה בתחילת שנות ה-2000, היתה עלייה חדה בביקוש לחברות אבטחה בישראל. עקב המצב הביטחוני הבעייתי בארץ היה צורך בפתרונות אבטחה מתקדמים. ענף האבטחה בישראל נתן מענה לצורך זה ועל כן הפך למבוקש מאוד ועתיר ידע בתחומו. מכאן, אין זה מפליא שארצות מחו"ל מעדיפות לייבא את שירותי החברות הישראליות המנוסות, דבר המוביל לכך שייצוא האבטחה נחשב לתחום משגשג מאוד בארץ.

חברות האבטחה

כדי לתת תמריץ ולעודד כוח אדם איכותי ומנוסה לעבוד במקצוע האבטחה, המדינה החליטה להחשיב חלק ממשרות האבטחה כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים. הכוונה במהלך זה הינה למשוך את יוצאי היחידות הקרביות לעבוד בענף האבטחה למרות המשכורות הנמוכות שענף זה מציע בדרך כלל. בארץ, רוב הבעלים של חברות האבטחה מגיעים עם ניסיון וידע מקצועי רב, היות ורובם מגיעים מרקע ביטחוני משטרתי או צבאי.

מאבטח בישראל

מאבטח הינו אדם המועסק באופן רשמי כדי להגן על אנשים, רכוש או נכסים. לעתים קרובות המאבטח לובש מדים ייצוגיים של חברת האבטחה שלו. המאבטח פועל להגן על הרכוש על ידי כך שהוא שומר על נוכחות גבוהה שנועדה בעיקר להרתיע פושעים פוטנציאליים. עם זאת, "חוק הסמכויות", חוק סמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור, התשס"ה 2005, העניק למאבטחים, שהוסמכו לבצע משימות של שמירה ואבטחת הציבור, סמכויות לעיכוב אנשים חשודים, בהתאם לאזורים המוגדרים בחוק.

בהתאם לחוק זה, בטווח הזמן הקיים עד הגעתו של שוטר לזירת האירוע, יכול המאבטח לעכב אדם חשוד במידה שבמקום נמצא אדם החשוד בהחזקת נשק או בכוונה להשתמש בו, או כאשר ישנו חשד שאדם זומם לבצע פשע העלול לפגוע בשלום הציבור. בהתייחס לחוק זה המדינה קבעה, כי המאבטח יידרש לקבל הכשרה מקצועית כדי שינתנו לו הסמכויות המוגדרות בחוק. במסגרת הכשרה זו המאבטח יבין את תפקידי המקצוע וגם את הסמכויות המוקנות לו על פי חוק זה.

ישנם מאבטחים בישראל שהוכשרו להחזיק נשק וישנם מאבטחים שיכולים לעבוד באבטחה מבלי שיידרשו להחזיק נשק, וזאת בהתאם למקום שעליו הם שומרים. לצורך קבלת תעודת מאבטח הרשאי להחזיק כלי ירייה בתפקיד, על המאבטח לעבור כמה שלבים. בשלב הראשון, על המאבטח לפנות ביוזמתו למתקן הכשרה, שאושר על ידי משטרת ישראל ומשרד הפנים ולהגיש מועמדותו.

בשלב השני המאבטח עובר ראיון קבלה במתקן, שבסופו פרטיו יועברו למשרד הפנים לצורך בדיקה, אשר על פי תוצאותיה יוחלט אם לקבלו לאימון במתקן. בשלב השלישי, אחרי שהמאבטח קיבל את האישור לעבור את האימון, הוא יידרש לעבור הדרכה עיונית והכשרה מעשית בתפעול של כלי הירייה. בסיום ההכשרה ולאחר שכל הדרישות מולאו, יעביר מתקן ההכשרה את המסמכים הדרושים למשטרה ולמשרד הפנים, אשר יפיק תעודת מאבטח בהתאם.   

 



תגיות המאמר: אבטחה, ביטחון, מאבטחים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161770 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161780 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161653 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות ורפואה כללי21/10/161364 צפיות
קשה למצוא אנשים שאוהבים לבקר אצל רופא שיניים, ולא בגלל השירות או היחס המקצועי. האמת היא שהישיבה לאחור על הכורסא, והעובדה שמחדירים מכשירים שונים ומשונים לתוך הפה – יוצרות חוויה לא נעימה. אמנם, מרבית האנשים מצליחים להסתדר עם התחושות הללו ולשאת אותן בהצלחה...

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161904 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163880 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161673 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221488 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211599 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181457 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171730 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152508 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152524 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica