חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי גרפולוגיה?

מאת: גיליגרפולוגיה10/03/20101072 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקורה של המילה גרפולוגיה בשפה היוונית. "גרפו" פירושו כתב ואילו "לוגיה" היא תורה, מכאן יוצא כי הגרפולוגיה היא תורת כתב היד, כלומר התורה החוקרת את הפסיכולוגיה של כתב היד.

גרפולוגים מכנים את כתב היד בשם "העט של המוח" מפני שכתב היד משקף באופן ישיר את המתחולל במוחו ובנפשו של הכותב. היד בפני עצמה לא מסוגלת לכתוב ללא הפקודה מהמוח לאצבעות המפעילות את העט.

באמצעות ניתוח גרפולוגי ניתן לכוון אדם למקצוע המתאים לו, ניתן להסביר ולהמחיש מהם דפוסי ההתנהגות שמקדמים אותו ואולי חשוב מכך - מהם אותם כשלים מודעים, פחות מודעים ואולי אף מודחקים, המונעים ממנו להגיע לכדי מימוש, תחושת חופש ושמחת חיים.

הניתוח הגרפולוגי מאתר את המניעים העומדים מאחורי התנהגויות ותגובות ובכך מסייע לבני זוג להכיר טוב יותר האחד את השני .ניתן להבין עד כמה המועמד לעבודה מתאים ועונה על הדרישות השונות של התפקיד. ההתאמה בין המועמד לתפקיד חשובה, לא רק למעסיק, אלא לא פחות למועמד. גרפולוגיה תעסוקתית עוזרת לעשות את ה"שידוך" המדויק ובכך מונע אכזבות מהמעסיק כמו גם מהמועמד.

בעזרת גרפולוגיה משפטית ניתן לקבוע באם החתימה המתנוססת על מסמך היא אמיתית או מזויפת, אם כתבים שונים נכתבו על ידי אדם אחד או יותר. בקיצור - עולם ומלואו. כמעט.

אין קשר בין גרפולוגיה למיסטיקה. בניגוד לכירולוגיה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה וכיוצאים באלו, המתימרים לנבא את העתיד, הגרפולוגיה אינה מתיימרת ואינה מאפשרת הצצה לעבר העתיד.

אין כל דרך לדעת ולחזות מה ילד יום באמצעות הגרפולוגיה, אי אפשר לדעת אם הבעל/האישה לעתיד מכילים את האות ג' ונולדו בשנת הנחש, איך החמות מתנהגת בביתנו ואם השבוע זה בדיוק הזמן המתאים למלא כרטיס לוטו כדי לזכות....

הגרפולוגיה הינה כלי מדהים לאלו המשתמשים בו בזהירות ובתבונה. היא כלי להעמקת התובנה הפנימית בידיים מנוסות או כלי הרס משחית, באחרות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גילי

מאת: גיליגרפולוגיה10/11/118913 צפיות
לעתים קרובות, במהלך מבדקים למקום עבודה חדש, נדרשים לשלוח כתב יד לבדיקה גרפולוגית, מצורפים כאן מספר טיפים שיעזרו לכם לדעת איך ומה לכתוב במסמך זה.

מאת: גיליגרפולוגיה28/11/101021 צפיות
גרפולוגיה איננה ולא הייתה מעולם תחום מיסטי. מזה שנים רבות נחשב האבחון הגרפולוגי לכלי מקובל ומוערך להשמת עובדים במקום העבודה המתאים לכישוריהם.

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143324 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143557 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144627 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128918 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica