חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קוליטיס - מחלת מעיים דלקתית

מאת: תמר טובירפואה05/04/20102399 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלות מעיים דלקתיות (IBD) נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות: מחלת קרוהן ומחלת קוליטיס, הנבדלות זו מזו באזור הפגיעה במעי. במחלת קרוהן המחלה פוגעת לרוב במעי הדק (בד"כ באזור האיליום הטרמינלי), ואילו במחלת קוליטיס האזור הפגוע הוא המעי הגס. קוליטיס וקרוהן הן מחלות אוטואימוניות ונכון להיום לא קיים טיפול למחלות מעיים דלקתיות.

במחלת קרוהן התסמינים האופייניים כוללים שלשולים (לעיתים דמיים), כאבי בטן, רגישות באזור המעי הדק, גזים ותחושת כבדות הגורמת לאי נוחות מרובה. תסמינים נוספים כוללים עייפות, חוסר תיאבון, כאבי שרירים וירידה במצב הרוח. הסימפטומים הם רבים ועשויים להשתנות מחולה לחולה.
תסימיני קוליטיס דומים לאילו של חולי קרוהן,  אולם הסימפטום השכיח ביותר הוא שלשול דמי.
בשל הדימיון בתסמינים לפעמים קשה לאבחן את ההפרעה ולהבדיל בין קוליטיס לקרוהן. ההבדלים בין שתי המחלות הם כלליים ותלויים במקום הפגוע במעי. בקרוהן הנטייה היא לפגיעה במעי הדק אולם יכולה להיות פגיעה גם בחלקים מסויימים של המעי הגס. במחלת קוליטיס לעומת זאת הנטייה היא יותר ספציפית למעי הגס.

אבחון המחלה  נעשה לרוב ע"י תשאול מקיף הכולל שאלות לגבי ירידה במשקל, הפרעות עיכול, כאבי בטן, נטייה גנטית ועוד.
בשלב הבא עורכים בדיקות דם לצורך בירור אם קיים מצב דלקתי ו/או אנמיה (אחד מתסמיני המחלה). לאחר מכן נשלח החולה לבדיקת קולונסקופיה להערכת היקף המחלה.

קוליטיס וקרוהן - שיטות טיפול:
עירויי ויטמינים ומינרלים, ברזל ואומגה 3 – זו הדרך היחידה לעקוף את מערכת העיכול, לאפשר לגוף לקבל ישירות את החומרים הדרושים לו וליצור את הבסיס התזונתי הנדרש לריפוי קוליטיס, לקיום תקין ולחיזוק הגוף.
שינוי הרגלי האכילה ומרכיבי התזונה (לפי שיטת ד"ר מאייר).
הדרכה תזונתית אישית.
קוליביוגן ותכשירים טבעיים אחרים – מסייעים בריפוי הכיב ובבניית רירית המעיים והקיבה מחדש.
תערובת חמצן ואוזון (בזריקות ובחוקן) - לטיפול בדלקת.
המשך השימוש בתכשירים המקובלים, במידת הצורך, תוך הפחתה הדרגתית עד להפסקה מוחלטת.
עזרה נפשית, במקרה הצורך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים מקצועי באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר טובי

מאת: תמר טובישיקום והידרותרפיה23/06/1113454 צפיות
המעי הגס הוא האיבר המרכזי שבו מצטברים רעלנים ומזהמים שונים. צטברותם של רעלים אילו במערכת העיכול פוגעים בתפקודו התקין של הגוף ועשויים לעורר את הופעתם של מחלות ובעיות בריאותיות נלוות. הידרותרפיה (חוקן מים) זו שיטה לניקוי יסודי של המעי הגס מפסולת ורעלנים שהצטברו במהלך השנים, והחזרת האיזון החומצי - בסיסי הטבעי.

מאת: תמר טובירפואה סינית20/06/111388 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: תמר טובירפואה09/05/111428 צפיות
תסמונת העייפות הכרונית, שנקראה בעבר גם “מחלת היאפים” או “מונונקלואוזיס כרוני”, תוקפת כ- 0.2% מהאוכלוסייה, בלי קשר למעמד חברתי-כלכלי. פיברומיאלגיה מוגדרת כמחלה ראומטית הפוגעת ב: 4%-2% מהאוכלוסייה, כאשר 95% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בנות 50-20. המחלה מתאפיינת בכאבים בשלד, במפרקים ובשרירים, ללא רקע דלקתי. על אף שהן נחשבות לתסמונות שונות, יש ביניהן קשר הדוק: שתיהן מאופיינות בתסמינים הפוגעים בצורה קשה באיכות החיים וביכולת התפקוד.

מאת: תמר טובייהדות22/03/111746 צפיות
באמצעות לימודי הקבלה ניתן להסביר את המורכבות של היקום בהיבט החומרי והלא-חומרי שלו, כמו כן, את הטבע הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי.

מאת: תמר טובירפואה11/11/102677 צפיות
מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).

מאת: תמר טוביספא30/10/101625 צפיות
חמאם הטורקי, הנו גרסה ים תיכונית של בית מרחץ, דוגמת הסואנה. החמאם היווה ומהווה עדיין תפקיד חשוב בתרבות הטורקית. בתי מרחץ הם רעיון ומסורת רומית שעברו אל הביזנטים, ומהם לטורקים.

מאת: תמר טוביספא30/10/101644 צפיות
ספא, הנו שם כולל לתחום ריפוי המסתמך על הקשר בין הגוף לנפש. תעשיית ה-WELLNESS התפתחה רבות בעשור האחרון וביטויה המרכזי הוא בריבוי מכוני הספא הבריאותיים והטמעת התפיסה כי ספא אינו רק מותרות ופינוק, אלא טמונים בו יתרונות בריאותיים רבים הן במישור הפיסיולוגי והן במישור הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201464 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192428 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182427 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181437 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181383 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica