חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פקדונות או חסכונות? המדריך המלא לחוסך המתלבט

מאת: Shiloהשקעות01/05/20102375 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניגוד להלוואות בהן אתה הוא הלווה והבנק הוא המלווה, כאן המצב הפוך. להלן ההסברים ותשובות לכמה שאלות נפוצות:

פקדונות / חסכונות האם זה אותו דבר?

תוכנית חיסכון היא הסכם בין הלקוח לבנק שעל פיו הלקוח מפקיד סכום כסף בבנק למשך שנתיים לפחות ואחר כך מקבל ריבית על כספו על בסיס ההצמדה שהוסכם עליו. פיקדון הוא חשבון שבו הלקוח מפקיד כסף ומקבל ריבית מן הבנק על בסיס הצמדה כלשהו. פיקדונות הם אמצעי חיסכון בדומה לתוכנית חיסכון, אלא שכאן המינימום אינו שנתיים אלא יום אחד.

אילו פקדונות קיימים?

פקדונות נבדלים ביניהם ביסודות האלה: סכום הפיקדון ההתחלתי הנדרש; משך זמן הפיקדון; בסיס ההצמדה; הריבית; אופי הפידיון. כדי לבחור פיקדון כדאי לשוחח עם יועץ השקעות שיבחן אתך את כלי  ההשקעה העומדים לרשותך, את מטרותיך ואת המשמעויות הכספיות שרק מקצוענים מבינים. 

פקדונות - האם דרוש סכום מינימום?

בדרך כלל פיקדונות דורשים סכום מזערי להפקדה הראשונית. סכום זה משתנה מפיקדון לפיקדון. אפשר להפקיד סכום חד פעמי ואפשר להפקיד סכום חודשי בהוראת קבע.

משך הפיקדון

משך הזמן של הפיקדון הוא הזמן שעובר למן ההפקדה ועד לפדיון. בדרך כלל הפיקדון קצוב לזמן כזה או אחר, יום, שבוע, חודש, עשור. משך הזמן משפיע על הנזילות של כספך המופקד בפיקדון. אם זהו פח"ק או פר"י - פיקדון ריבית יומי - אז אפשר למשוך את הכסף בכל יום. אבל אז הריבית לא תהיה הכי גבוהה. כאשר הלקוח מתחייב למשך זמן ארוך יותר של פיקדון – יש שהדבר יהיה מוערך על ידי הבנק ויתבטא בריבית ששיעורה גבוה יותר.

למה תמיד צריך להצמיד?

בסיס ההצמדה נועד להבטיח, וזאת בכל הלוואה, שכספו של המלווה אינו מאבד מערכו. בסיס ההצמדה של פקדונות הוא המדד או הפריים או פריים פלוס או הדולר או מטבע אחר.

מי גובה ריבית ממי?

הריבית היא התשואה - ההפרש שנוצר בין הסכום המופקד ובין הסכום הנפדה לבסוף. ריבית פריים היא הריבית שמציע בנק ישראל לבנקים והיא הנמוכה ביותר על הלוואות. אם הבנק מוסיף עליה אחוז או שניים זה לטובתך כאשר אתה המלווה, וההיפך כאשר אתה הלווה.

ריבית יכולה להשתנות במשא ומתן בין הבנק ללקוח. כשמדובר בפיקדון הבנק יכול לתת לך ריבית גדולה יותר אם הוא צופה התפתחויות חיוביות בשוק ובמצבו הכספי שלו, של הבנק. בתוכנית חסכון ובפיקדונות שיעור הריבית שנוקב הבנק הוא שנתי . 

ממה נגבה המס?

המס נגבה מן הרווחים בלבד, מן הריבית, בשיעור של כ-15% למי שאין לו פטור ממס. שאל את יועץ ההשקעות שלך על אמצעי חיסכון פטורים ממס.

איך לממש פיקדון?

לכל פיקדון יש אופי פידיון מוגדר מראש, הדרך שבה הלקוח מעוניין למשוך את כספו בתום הזמן שהוסכם עליו: אם לפדות את הכול בבת אחת או בתשלומים חודשיים – לפי צרכיך.

פיקדונות האם זה מסוכן?

לא. גם אם הריבית משתנה, יש ריבית שמובטחת בכל מקרה.

האם צריך לפתוח חשבון מיוחד לכך?


כן. פקדונות אינם מתנהלים בחשבון העובר ושב.

האם פקדונות מונפקים על ידי הבנק או הממשלה?

לא. פקדונות אינם אגרות חוב שהממשלה מנפיקה אלא כלים או מסגרות של הבנק למטרות חיסכון או שמירה על ערכו של הכסף, לעתים בתוספת כלשהיא.

מתחילים לחסוך? הטבות מיוחדות לסטודנטים בבנק מזרחי: סטודנטים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101322 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101469 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103631 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102061 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102042 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102160 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102307 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173052 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161466 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica