חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תיקי השקעות - שוק ההון למתחילים

מאת: Shiloהשקעות01/05/20101537 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק ההון הוא שוק הכספים בו מטרתו של כל מנהל תיק השקעות היא לסחור באמצעות כלים שונים כדי להשיג תשואות על הכסף. הסחורה בשוק זה היא מניות של חברות, אגרות חוב למיניהן ועוד כלים ומכשירים פיננסיים כאופציות מט"ח, אופציות מעו"ף, מטבעות וסחורות. הכלי המוכר ביותר בשוק ההון הוא המניות. מניות הן יחידות (מנות קטנות) שכל אחת מהן שווה לחלק של חברה בורסאית. החלק הזה מהווה שותפות בחברה. 

הסיבה שחברות מנפיקות מניות ומשתפות את הציבור בחלקים שלהן היא כדי לגייס כסף להמשך פעילותן. את הפעילות הזאת החברות מתארות באמצעות תשקיף - חוברת המהווה הסכם בין החברה למשקיע בה. התשקיף מפרט מיהם בעלי החברה ומנהליה, תחומי פעילותה, מצבה הכספי ומה בכוונתה של החברה לעשות בכסף. 

גם אגרות חוב (אג"ח) של חברות נועדו לגייס כסף מהציבור אך באמצעותן המשקיע אינו הופך לשותף בחברה. החברה רק מלווה כסף מן המשקיע והיא אמורה להחזיר לו את הכסף במועד כלשהוא ועם תשואה כלשהיא. יש עוד אפיק מעניין והוא אגרות חוב להמרה. אלה אגרות חוב (הלוואה לחברה) שאפשר להמירן למניות של החברה (שותפות בחברה). גם המדינה מנפיקה אגרות חוב בבורסה כדי ללוות כסף מן הציבור. אפיק זה, אגרות חוב ממשלתיות, נחשב לסולידי ביותר, כלומר, חסר סיכון. 

הפרוצדורה של ניהול תיק השקעות 

ניהול תיק השקעות הוא שירות אישי שהלקוח מקבל ממנהל תיקי השקעות בעבור דמי ניהול שנגזרים מן ההיקף הכולל של התיק. הדבר נעשה לאחר חתימת הסכם בין הלקוח (המשקיע) ובין מנהל התיקים. ההסכם, שרוב סעיפיו נוסחו בשנים האחרונות מתוך תקנות מחמירות של משרד האוצר והרשות לניירות ערך, מיועד להבטיח שהלקוח מקבל ניהול תיק השקעות שמתאים לצרכיו. 

מה יש בהסכם ניהול תיק השקעות


בהסכם יש מקום לפרטים, כמה שיותר, אודות הלקוח. להסכם אפילו מצורף צילום של תעודת הזהות של הלקוח כדי להבטיח את זהותו וגילו. בהסכם מגדירים סוגים של השקעות שהלקוח מעוניין שיהיו בתיק שלו. בחירת אפיקי ההשקעה נעשית בתיאום עם מנהל התיק לאחר תהליך מפורט שבו הלקוח נשאל על נכסיו היום ומחר ועל חובותיו. מנהל השקעות חייב לברר אם ללקוח יש ביטוח בריאות, תוכנית פנסיה ודירה בבעלותו. אם יש ללקוח התחייבויות כספיות כמו משכנתא, זה חשוב. 

הציפיות של הלקוח חשובות גם הן. וגם האישיוּת שלו: האם הוא חובב סיכונים ויכול לעמוד בהפסדים כתוצאה מהשקעה באפיקי השקעה ספקולטיביים שחושפים לרווח ולהפסד גדולים? אם לא, יתאים לו תיק השקעות סולידי שרובו אגרות חוב. לבסוף הלקוח חותם על ההסכם וגם על מתן ייפוי כוח למנהל התיק לעשות פעולות בחשבון הבנק שלו, חשבון המיועד לניירות ערך. ייפוי כוח זה מוגבל לקנייה ומכירה של ניירות ערך ואין מנהל התיק יכול למשוך משם כסף. הבנק נאמן על הכסף.

על ניהול תיק השקעות הלקוח שוטפים מקבל דיווחים ובהם רשימת הניירות בתיק, כמותם, ערכם, סך כל הכסף בחשבון המנוהל והתשואה שהשיג התיק בחודש האחרון, מתחילת השנה או מתחילת הפעילות של תיק ההשקעות שלו.

ניהול השקעות שוק ההון


ניהול תיק השקעות רצוי שייעשה על ידי אדם מקצועי שהוסמך לנהל תיקי השקעות. הסיבה לכך היא שכלי שוק ההון הם רבים, מורכבים וכמה מהם אף מסובכים. העוסק במלאכה צריך להכיר את המכשירים הפיננסיים, מודלים כלכליים, שיטות מסחר בניירות ערך, את החוקים והתקנות הנוגעים לתחום השקעות שוק ההון. המנהל צריך לדעת לנתח מגמות שוק, לחשב נתונים של ניירות ערך ולהעריכם. 

ניהול תיק השקעות סולידי דורש ממנהלו פחות פעולות מאשר ניהול תיק השקעות מנייתי. הסיבה לכך היא ששוק המניות הוא תנודתי יותר והמסחר בו דורש מהירות תגובה בהתאם לאירועים בשוק. אם הוגדרה בהסכם עמלת פעולה, עליך לסמוך על מנהל התיקים שאינו עושה פעולות סתם. ניהול השקעות נבון יש לו ראיית משק-שוק מעמיקה המאפשרת להשיא לך תשואות נאות גם בלי פעולות עודפות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101324 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101470 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103633 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102063 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102043 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102162 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102308 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181564 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173054 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171706 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171772 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161751 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161598 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161468 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica