חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה לא עוזרת לירידה במשקל

מאת: לי-אור להבדיאטה ותזונה02/05/2010931 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי בעצם עלייה במשקל ?

עליה במשקל הינה התרעה של תת המודע שלנו שמשהו לא בסדר, שאין לנו איזון בתוכנו.

אנחנו בנויים מגוף טוטאלי שלם הבנוי משילוב של רוח גוף ונפש ושלושתם מחוברים ואמורים לחיות בהרמוניה טוטאלית אך מה קורה כאשר ההרמוניה מופרת ? אז נוצר חוסר איזון.

איך השילוש הטוטאלי הזה עובד ?

כל אחד מאיתנו מורכב מגוף-נפש-נשמה. לכל אחד מאיתנו יש תת מודע, זו אותה קופסא כמו "קופסא שחורה" במטוס שיש עליה את כל הזכרונות שצברנו מאז היום בו נולדנו ועד יום מותנו. אך לדאבוננו לא כל הזכרונות הם חיוביים ודווקא אותם זכרונות שליליים הם שמשפיעים עלינו. כי כאשר אנחנו חווים חווייה שלילית תת המודע מלבד לזכור אותה גם דואג להגן עלינו וזאת הוא עושה באמצעות מגננות שונות. אחת מצורות המגננה שלו היא השמנה, שכן שומן = מגננה כי השומן יוצר לנו חיץ, הפרדה מהחברה, הסביבה, המשפחה, מאנשים שיכולם לפגוע בנו. אז אנו בטוחים יותר. ואם כך הדבר – כיצד דיאטה יכולה לסייע לנו ? בדיאטה אמנם במאמץ רב מאוד נרד במשקל תוך תסכולים מכך שאנו שונים מאחרים, ולמה הרזים יכולים לאכול כאוות נפשם ולהשאר רזים ולמה תמיד אני צריך/ה לשמור על דיאטה כדי לרדת וגם כשירדתי לשמור כל הזמן כדי לא לעלות במשקל ?

כלומר, הדיאטה היא כמו פלסטר לפצע שנוצר ממחלה ממארת האם יש סיכוי שהפצע יגליד ? אולי לזמן קצר ויחזור מחדש... כך האם דיאטה יכולה לעזור לירידה במשקל טוטאלית בלי שתהיה שוב עליה במשקל ?

התשובה חד משמעית היא לא !!!

על מנת באמת לרדת במשקל ולהשאר רזה ולא לחיות בתסכולים ובמשטר של אוכל, הדרך הטובה ביותר והיסודית ביותר היא לטפל בחוויות ובזכרונות הקיימים לנו בתת מודע, כיוון שהזכרונות הללו יצרו את בעיית ההשמנה. כשם שהזכרונות יצרו את המגננה כך אפשר לטפל ולשחרר את הנפש מאותם חוויות שליליות וזכרונות, להבין את פשר החוויה, להחליף אותה בחווייה אחרת חיובית וככל שנעמיק בתהליך כך המשקל יילך ויירד והיתרון הגדול בדרך זו שהמשקל שיירד לא יעלה מחדש !

עם זאת לאחר שאנו עוברים תהליך שלם, תהליך הירידה במשקל הוא ארוך טווח אך המשקל יורד מעצמו במהלך זמן ממושך ובלי התעסקות עם האוכל וזהו יתרון נוסף.

שיטת לי-אור לטיפול בהשמנה, הרזיה ובעיות אכילה עובדת וזאת על בסיס סיפור אישי ונסיון אישי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לי-אור להב

מטפלת בתת מודע

http://sites.google.com/site/liorsystem/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי-אור להב

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191993 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189685 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181493 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica