חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורס ביסודות הביטוח או לימוד עצמי , מה עדיף?...

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני18/05/20102019 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחן יסודות הביטוח הוא המבחן הבסיסי והראשון לקבלת רישיון משווק פנסיוני, יועץ פנסיוני, סוכן פנסיוני או סוכן ביטוח.

לשם הבהרה:

·         משווק פנסיוני- שכיר בבית השקעות, שכיר בחברת ביטוח, או שכיר בסוכנות ביטוח. כלומר יש לאותו שכיר זיקה למוצרים אותם הוא מוכר.

·         יועץ פנסיוני- שכיר בבנק או אדם עצמאי שפתח לעצמו משרד לייעוץ פנסיוני. ליועץ אין זיקה למוצרים עליהם הוא ממליץ.

·         סוכן פנסיוני- עצמאי שעובד עם מספר חברות ביטוח ובתי השקעות. הסוכן מוכר על פי מידת טובת ההנאה אותה הוא מקבל או מבית ההשקעות או מחברת ביטוח (טובת הנאה= עמלות). את הסוכן רואים כבעל זיקה למוצר שהוא מוכר.

·         סוכן ביטוח- עצמאי שעובד עם מספר חברות ביטוח ומוכר את ביטוחי האלמנטר (רכוש, חבויות, רכב, דירות, עסקים וכו') או מוכר ביטוח ימי ואווירי. את הסוכן רואים כבעל זיקה למוצרים מכיוון שהוא מקבל טובת הנאה.

המשך המסלול בקבלת הרישיון:

·         שלב היסודות: כולל את מבחני הרשות לניירות ערך (כלכלה, חשבונאות מימון וסטטיסטיקה),וכמו כן, את המבחן ביסודות הביטוח. בעלי תואר ראשון יכולים לקבל פטור ממבחני הרשות לניירות ערך.

·         שלב ההתמחות: 30 שעות שבועיות במשך 6 חודשים.

·         שלב הגמר: מבחן בפנסיוני ומבחן מקצועית א'.

מבחן יסודות הביטוח נשען על דיני הביטוח השונים כולל חוקים נוספים המשליכים על הביטוח, הגדרות בסיסיות בביטוח וחוזרי המפקח על הביטוח.

שאלות רבות בבחינת יסודות הביטוח נשאלות מתוך החוקים עצמם, כלומר, יש צורך להכיר את השפה המשפטית ולשון החוק.

באתר שלי www.pinkasiony.net ניתן לקנות ספרי לימוד עצמי כהכנה לבחינת יסודות הביטוח. ספרי הלימוד נכתבו בשפה פשוטה ברורה וממוקדת להצלחה בבחינה. כנס עכשיו לאתר, קנה ותצליח בבחינה.

ניתן להסיק כי מי שאין לו בעיה עם השפה המשפטית והבנת סעיפי החוקים יכול ללמוד למבחן יסודות הביטוח באופן עצמי, לעומת אדם שמתקשה עם השפה המשפטית, לו עדיף ללמוד בכיתה, בקורס יסודות הביטוח, עם מרצה שיסביר את סעיפי החוק בשפה ובלשון פשוטה ומובנת יותר.

לאנשים בעלי תואר ראשון של האוניברסיטה הפתוחה, או שלמדו את התואר בהתבסס על סיכומים בבית ופחות על נוכחות בשיעורים, או אנשים בעלי יכולת לימוד עצמית-  יכולים ללמוד למבחן יסודות הביטוח באופן עצמאי.

אנשים בעלי פחות ניסיון בלמידה עצמית- עדיף שילמדו במסגרת קורס יסודות הביטוח, אל מול מרצה, באופן המסורתי. הדגשים שינתנו על ידי המרצה יהוו יתרון גדול מאוד ללימוד הפרונטאלי.

עובדים בחברות הביטוח או כאלה שעבדו בחברות הביטוח מומלץ שילמדו בקורס יסודות הביטוח פרונטאלי ולא בלימוד עצמי. זאת מכיוון שקיים פער גדול בין התיאוריה (החוקים וההגדרות) והעבודה היום יומית (הפרקטיקה). המבחן ביסודות הביטוח נשען על התיאוריה ולא על הפרקטיקה ולכן מומלץ לשבת בכיתה וללמוד במסגרת קורסית מובנית ומסודרת.

לסיכום:

למידה עצמאית ביסודות הביטוח מומלצת:

1.      למי שאינו מתקשה לקרוא חוקים ודינים .

2.      למי שמסוגל להבין את השפה המשפטית.

3.      למי שיש ניסיון בלימוד עצמי.

4.      למי שאינו מגיע מתחום הביטוח.

למידה במסגרת קורס מובנה של יסודות הביטוח מומלצת:

1.      למי שמתקשה/ אינו מכיר את השפה המשפטית.

2.      למי שאין לו ניסיון בלימוד עצמי ויודע שהוא לומד יותר טוב בכיתה.

3.      למי שחשוב לו להקשיב לדגשי המרצה.

4.      לעובדים בתחום הביטוח על מנת שיכירו את ההבחנה בין התיאוריה לפרקטיקה.

בהצלחה,

יובל פנקס    

כנס עכשיו לאתר www.pinkasiony.net קנה את ערכת ספרי הלימוד המלאה ותצליח בבחינה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל פנקס

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני04/01/148040 צפיות
בתאריך 30/12/13 רואיינתי ע"י סטודנט שלי עבור עבודה סימינריונית שלו בנוגע לענף הביטוח הפנסיוני. להלן השאלות והתשובות מראיון זה:

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני17/08/131109 צפיות
לאור השינויים בענף הביטוח הפנסיוני האם ניתן להמשיך ולהתפרנס בכבוד.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101451 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא על על השליחות החברתית הכל כך חשובה והנשכחת מהעין של סוכן הביטוח הפנסיוני

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101639 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא האם נכון לאנשים מעל גיל 40 להיכנס לתחום הביטוח הפנסיוני. מהם היתרונת של הגילאים המאוחרים במכירת מוצרים פנסיוניים.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101369 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא האם נכון יהיה בזמן יציאה לפנסיה למשוך חלק מהכסף כסכום חד פעמי ולקבל קצבה נמוכה יותר או מראש לקבל קצבה חודשית גבוהה יותר

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101391 צפיות
האם נכון לפצל בין החסכון הפנסיוני לבין הביטוחים (ביטוח החיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה) ?. יתרונות וחסרונות לאיחוד בין השניים או לפיצול של השניים

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101576 צפיות
מהם אפיקי החסכון הפנסיוני השכיחים ביותר, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח פנסיוני

מאת: עשהאל דריירביטוח פנסיוני13/03/172404 צפיות
השעה 20:00 מוצאת את עצמי מול הטלוויזיה מתלבטת אם פשוט לבהות באיזה סדרה שניסיתי להתחיל לפני שבוע או להיות קצת בעניינים ולראות חדשות . אז נפלה ההחלטה לצפות בערוץ החדשות , הערב עשיתי בחירה חכמה , תשאלו למה? במהלך צפייה בכתבות השונות המאוד מעניינות הייתה אחת שהסבה את תשומת אף יותר, רוצים לדעת מהי?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161813 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: ניב אבןביטוח פנסיוני04/02/163855 צפיות
מעבר לאפשרות הנהדרת של חיפוש הפרטים של החסכונות אשר מופיעים על שם כל אזרח בארץ, הפרטים שמתקבלים לאחר ההקלדה של האמצעים לזיהוי הינם דלים ואינם מסייעים במידה שבה ציפו רבים מאלה שנכנסו אל האתר.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח פנסיוני11/06/154943 צפיות
אחת השאלות המרכזיות שאנשים בוחנים במהלך תהליך של בחירת קרן פנסיה היא מה עלות דמי הניהול המשולמים לקרן מדי שנה על מנת לנהל את כספי הפנסיה של המבוטח.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/152152 צפיות
בכל מקום בו נמצאים אנשים, מסתתרים סיכונים מסוימים. זה יכול להיות מקום עבודה, מקומות בילוי, מפגשים וכן הלאה. כדי לדעת איך לטפל באותם סיכונים ואיך להתיחס כאשר הם מתרחשים, חשוב לבצע סקר סיכונים בטיחות ולהתכונן לקראתם מראש.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/151927 צפיות
סיכון תפעולי נועד למעשה לצפות מראש את רמת הסיכון של כל מפעל או חברה, ולהחליט מראש מה רמת הסבירות שזה יקרה. כמו כן נועד סיכון תפעולי להחליט את שווי הנזק במקרה של סיכון, ולהעריך אותו מבחינה פיננסית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142687 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica