חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם לקבל חלק מהכסף בפרישה כסכום אחד או לקבל פנסיה גדולה יותר

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/20101368 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קצבה חודשית מול אפשרות למשיכת צבירה

תיקון 3 לחוק קופות הגמל בוצע ב 1/1/08, מאז עברו למעלה משנתיים וחצי ואנשים רבים מתלבטים מה נכון יותר עבורם, פנסיה נמוכה עם סכום חד פעמי, אל מול פנסיה גבוה יותר.

לפני שאתן את דעתי בנושא אנסה להסביר את הרציונל שעמד בפני מקבלי ההחלטות בועדת בכר ולפני תיקון 3 לחוק קופות הגמל.

בעיית המשיכה ההונית / חד פעמית – לפני תיקון 3 המבוטח / העמית היה יכול למשוך את כספיו בצורה חד פעמית ולהעבירם לחשבון העובר ושב שלו. מצב זה היה בעייתי מאוד מכיוון:

1.      אנשים רבים בזבזו את הכסף על מותרות כמו חתונות ובר מצוות מושקעות, עזרה לילדים בתחילת החיים הבוגרים, קניית רכב יוקרה שחלמו כל החיים, נסיעה מפנקת לחו"ל ועוד ועוד. כל אלו הוצאות מבורכות לסובבים ולקרובים של אותם פנסיונרים צעירים. אל לנו לשכוח שכספים אלו נועדו לפנסיה, ולא למותרות. במקרים רבים כשהפנסיונר היה צריך את הכספים לטובת בריאותו הוא לא יכול היה לפנות לילדיו ולבקשם, אם בגלל חוסר נעימות, אם בגלל בושה, ואם בגלל כבוד. נוצר מצב שלפנסיונר היה פחות, הוא היה צריך להחליט בין פרוסה או תרופה, כמובן שהפנסיונר החליט על הפרוסה וכך תוך זמן קצר מצבו הבריאותי החמיר, הוא  נכנס לבית חולים ואז המדינה החלה לתמוך בפנסיונר זה.

2.      פנסיונרים רבים חשבו שעם הסכום ההוני הם יקנו דירה להשקעה וכך יממנו את הפנסיה, במהלך השנים התגלו לרובנו הבעיות של דירות להשקעה אם בגלל דיירים שלא משלמים ולא מתפנים ואם בגלל הוצאות גדולות על בלאי של הדירות.

3.      פנסיונרים רבים השקיעו את הכספים בשוק ההון, תחילה במסלולים סולידיים, אך העיניים הגדולות ובצע הכסף עיוורו רבים מהם שהחלו להשקיע במט'ח ובשאר אפיקים מסוכנים (יכולים להביא רווח יפה או הפסד כואב ), וכך במקרים רבים הפסידו הפנסיונרים את כספם.

המדינה מצאה את עצמה תומכת בפנסיונרים רבים שאם הם היו מקבלים את הכסף כקצבה הם לא היו נתמכים על ידי המדינה.

מכאן בא תיקון 3 לחוק קופות הגמל לכותב, שכל הקופות יהיו לקצבה. ניתן למשוך כספים מעבר ל 800,000 ₪ ( סכום זה משתנה ומתעדכן ) כסכום חד פעמי באישור פקיד שומה.

 אנו חייבים לדעת שתוחלת החיים התארכה ותתארך, כלומר אנו נחייה שנים רבות כפנסיונרים. עלויות המחייה כפנסיונרים גבוהות מאוד מהרגע שמתחילים להיות חולים, עד תקופה זו ניתן להסתדר עם סכום הגיוני וסביר.

עלינו לדאוג לכך שתהיה לנו קצבה חודשית גבוה. פנסיה חודשית, על פי מס הכנסה, הינה הכנסה מייגע כפיים, כלומר, פנסיה גבוה מדי גם איננה נכונה, הרי אף אדם לא רוצה לשלם מס הכנסה בגיל 84. לכן יש להתעדכן מדי פעם בטבלאות מס הכנסה ולדעת עד איזה סכום נכון להפקיד כספים לקצבה חודשית ומאיזה סכום הפקדה כבר שווה למשוך כסכום חד פעמי.

אנשים שאמורים לקבל פנסיה חודשית גבוהה ממשרד הביטחון, צה"ל, משטרת ישראל וכו' לא יהיה נכון עבורם להפקיד כספים, בקריירה השנייה שלהם, בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים מכיוון שכספים אלו יינתנו לפנסיונר רק בצורת קצבה חודשית. לסוג אנשים אלו ההמלצה להפקיד בקופות גמל.    

 לסיכום

פנסיה היא דבר ארוך ויקר ולכן אדם חייב בקצבה חודשית גבוהה, יש להתעדכן בטבלאות מס הכנסה ולראות מאיזו הכנסה הפנסיונר יצטרך לשלם מס הכנסה גבוה בגין הפנסיה. 

אנו חייבים לראות לנגד עיננו את הפנסיונרים של היום שחלקם מתלבטים יום יום בשאלה "תרופה או פרוסה", לזכור שגם אנחנו נזדקן ונגיע לגיל פרישה ושאנו לא רוצים להיות במקום כל כך קשה וכואב בתקופת חגים וביום יום.

אנו חייבים לדאוג לעצמנו לפנסיה חודשית גדולה.

מאמר זה איננו מהווה תחליף לייעוץ פנסיוני מקצועי

כותב המאמר – יובל פנקס – מרצה בכיר בתחום הביטוח והפנסיה.           

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל פנקס

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני04/01/148039 צפיות
בתאריך 30/12/13 רואיינתי ע"י סטודנט שלי עבור עבודה סימינריונית שלו בנוגע לענף הביטוח הפנסיוני. להלן השאלות והתשובות מראיון זה:

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני17/08/131109 צפיות
לאור השינויים בענף הביטוח הפנסיוני האם ניתן להמשיך ולהתפרנס בכבוד.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101450 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא על על השליחות החברתית הכל כך חשובה והנשכחת מהעין של סוכן הביטוח הפנסיוני

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101639 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא האם נכון לאנשים מעל גיל 40 להיכנס לתחום הביטוח הפנסיוני. מהם היתרונת של הגילאים המאוחרים במכירת מוצרים פנסיוניים.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101389 צפיות
האם נכון לפצל בין החסכון הפנסיוני לבין הביטוחים (ביטוח החיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה) ?. יתרונות וחסרונות לאיחוד בין השניים או לפיצול של השניים

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101576 צפיות
מהם אפיקי החסכון הפנסיוני השכיחים ביותר, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101534 צפיות
מהם עמלות סוכני הביטוח האם עמלות ההנעה המשקפות את העבודה היום יומית או לא, והאם עמלות ההנאה מוגזמות

מאמרים נוספים בנושא ביטוח פנסיוני

מאת: עשהאל דריירביטוח פנסיוני13/03/172403 צפיות
השעה 20:00 מוצאת את עצמי מול הטלוויזיה מתלבטת אם פשוט לבהות באיזה סדרה שניסיתי להתחיל לפני שבוע או להיות קצת בעניינים ולראות חדשות . אז נפלה ההחלטה לצפות בערוץ החדשות , הערב עשיתי בחירה חכמה , תשאלו למה? במהלך צפייה בכתבות השונות המאוד מעניינות הייתה אחת שהסבה את תשומת אף יותר, רוצים לדעת מהי?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161813 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: ניב אבןביטוח פנסיוני04/02/163855 צפיות
מעבר לאפשרות הנהדרת של חיפוש הפרטים של החסכונות אשר מופיעים על שם כל אזרח בארץ, הפרטים שמתקבלים לאחר ההקלדה של האמצעים לזיהוי הינם דלים ואינם מסייעים במידה שבה ציפו רבים מאלה שנכנסו אל האתר.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח פנסיוני11/06/154943 צפיות
אחת השאלות המרכזיות שאנשים בוחנים במהלך תהליך של בחירת קרן פנסיה היא מה עלות דמי הניהול המשולמים לקרן מדי שנה על מנת לנהל את כספי הפנסיה של המבוטח.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/152152 צפיות
בכל מקום בו נמצאים אנשים, מסתתרים סיכונים מסוימים. זה יכול להיות מקום עבודה, מקומות בילוי, מפגשים וכן הלאה. כדי לדעת איך לטפל באותם סיכונים ואיך להתיחס כאשר הם מתרחשים, חשוב לבצע סקר סיכונים בטיחות ולהתכונן לקראתם מראש.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/151926 צפיות
סיכון תפעולי נועד למעשה לצפות מראש את רמת הסיכון של כל מפעל או חברה, ולהחליט מראש מה רמת הסבירות שזה יקרה. כמו כן נועד סיכון תפעולי להחליט את שווי הנזק במקרה של סיכון, ולהעריך אותו מבחינה פיננסית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142687 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica