חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיגרנה רפואה כאבי ראש ואני

מאת: אינטרנטערפואה31/05/20101982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

81% מהסובלים ממיגרנה: "המיגרנה פוגעת בתפקוד שלנו כהורים וביחסים עם בני הזוג".

על פי סקר "אקמול פוקוס" של טבע" 69% מעידים כי המיגרנה פוגעת ביחסי המין שלהם. מחסור בשתייה וחום הינם בין הגורמים העיקריים להתקף מיגרנה. שינה וכדור ללא מרשם הינן הדרכים האפקטיביות להתמודדות עם המחלה.

81% מקרב הסובלים ממיגרנה מעידים כי המיגרנה פוגעת בתפקודם כהורים וביחסיהם עם בני הזוג ו- 69% טענו כי המיגרנה פוגעת ביחסי המין שלהם.

כך עולה מסקר שנערך באחרונה על ידי מכון המחקר TNS טלסקר עבור חברת טבע, יצרנית "אקמול פוקוס" להקלה במיגרנה, במסגרתו נבדק מדגם מייצג של 279 בוגרים בגילאי 18-65 , שסובלים  מהתקף מיגרנה בתדירות של לפחות אחת לשלושה חודשים.

הסקר נערך במסגרת קמפיין להעלאת המודעות להתמודדות היום יומית של חולי מיגרנה בישראל.

עוד על רפואה וכאבי ראש...

נתונים נוספים: מבדיקה של הגורמים למיגרנה עולה כי 65% אחוזים מהסובלים ממיגרנה אמרו כי היא נובעת ממחסור בשתייה, 34% טענו כי הסיבה המרכזית היא חום 28% טענו כי הסיבה היא המחזור החודשי, ל-23% מזון מסוים גורם למיגרנה ו-15% מהסובלים ממיגרנה מקבלים התקף בעקבות ריח כלשהו.

מהסקר עולה שלהתקפי מיגרנה אין יום קבוע (83%). עם זאת, יש נטייה (לא מובהקת) לדווח על יותר מיגרנות בסופי שבוע (8%), בהשוואה לימי חול (א' 4%, ב' 1%, ג-ה 5%) 

36% מהסובלים ממיגרנה הפסידו בין יום אחד ל-10 ימי עבודה בשל המיגרנה בשנה החולפת. כרבע מהסובלים ממיגרנות בתדירות של לפחות אחת לשלושה חודשים מפסידים עד 5 ימי עבודה, ו-10%  מהם אף מפסידים בין 6-10 ימי עבודה בשנה.

איך הסובלים ממיגרנה מטפלים בה? 62% אמרו כי שינה עוזרת להם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המיגרנה, 58% טענו כי כדור ללא מרשם רופא עושה בשבילם את העבודה. 39% טענו כי חושך היא התרופה הטובה ביותר. רק 6% מתמודדים עם מיגרנה באמצעות סקס.

עם יתרון מובהק של גברים לעומת נשים 12% מהגברים לעומת 2% מהנשים.


על פי סקר "אקמול פוקוס", הסובלים ממיגרנות בתדירות של לפחות אחת לשלושה חודשים מתאפיינים יותר כנשים, צעירים, משפחות עם ילדים, בהשוואה לקהלים אחרים.

באופן טבעי, נשים ציינו יותר פגיעה בתפקוד ההורי, ובתפקוד כבנות זוג, וביחסי המין בהשוואה לגברים..תושבי ירושלים סובלים הכי פחות ממיגרנה.

"אקמול פוקוס" מוצר מתמחה ממשפחת אקמול מיועד להקלה במיגרנה קלה עד בינונית, הושק ב-2007. "אקמול פוקוס"  הינו  התרופה ללא מרשם הראשונה עם התוויה להקלה במיגרנה ומכיל שילוב של פארצטמול (אקמול), אספירין וקפאין.

שילוב זה של אקמול פוקוס, זהה למרכיבים בתרופה Excedrin Migraine והוכח במחקרים כיעיל יותר בהקלת תופעות המיגרנה מטיפול באיבופרופן (אדוויל, נורופן).  צבע הקפליה אדום והוא נמכר כיום באריזה של 30 קפליות במחיר של 37.60 ₪.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המיגרנה כ"מצב תחלואה כרוני".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אינטרנטע

מאת: אינטרנטעמוסדות לימוד27/02/111706 צפיות
החלטת ללמוד לתואר ראשון במנהל עסקים? לפניך כל הפרטים אודות מוסדות הלימוד במרכז הארץ, שיכולים להתאים לך...

מאת: אינטרנטעלימודים אקדמאיים16/02/111748 צפיות
איפה ניתן ללמוד לתואר ראשון במנהל עסקים בצפון הארץ? בואו לקרוא טיפים ומידע חשוב לסטודנטים לעתיד...

מאת: אינטרנטעבריאות השן09/02/112299 צפיות
האם מדינת ישראל תאשר בחוק מתן טיפולי שיניים לילדים בחינם? בואו להבין במה דברים אמורים...

מאת: אינטרנטעבעלי חיים - כללי07/02/113499 צפיות
חשבת פעם מה עלה בגורלן של מאות ואלפי בעלי חיים בעקבות אסון הכרמל?

מאת: אינטרנטעחיות מחמד03/01/112025 צפיות
בכל בית שלישי בישראל יש חיית מחמד, כלב או חתול. כל מי שגידל או מגדל כלבים וחתולים יודע עד כמה הם אהובים... אבל אם אנחנו כל כך אוהבים את חיות המחמד שלנו, למה אף אחד לא שואל בכל רם ובודק מה הם אוכלים?

מאת: אינטרנטעבריאות הנפש19/10/101879 צפיות
טיפול מומלץ לחרדה או פוביה הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, וכיום נחשב לטיפול היעיל ביותר במצבים כאלו.

מאת: אינטרנטעבריאות הנפש19/10/102171 צפיות
איך תזהו חרדה או פוביה אצל ילדיכם? למה חשוב לשים לב? קיראו בהרחבה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201468 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192445 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica