חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המופיליה

מאת: orit leviפיזיולוגייה02/06/20101433 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המופיליה הינה מחלת דם המועברת בתורשה וגורמת לתפקוד לקוי של תהליך הקרישה במחזור הדם. בעקבות המחלה, דימומים ופצעים עמוקים מדממים במשך זמן ארוך יותר מהרגיל, ויכולים לגרום לאיבוד דם רב. במקרה של פגיעה פנימית בכלי הדם (דימום פנימי) יכול להיגרם נזק רב לרקמות ואיברים פנימיים כתוצאה ממחלה זו.

סוגי ההמופיליה

ניתן להבחין בין שלושה סוגים עיקריים של המופיליה – A, B, ו-C.

המופיליה מסוג A הינה ההמופיליה הקלאסית, והיא מאובחנת כמחסור בפקטור 8 ההכרחי לקרישת הדם. המופיליית B הינה תופעת המחסור בפקטור 9 ההכרחי גם כן לקרישת דם תקינה. המופיליה C היא מחסור בפקטור 11.

גורמים למחלה

רוב המקרים המדווחים של המחלה נוצרו כתוצאה מפגם גנטי בכרומוזום הX  האחראי על יצירתם של פקטורי 8 ו-9, שמחסור בהם עלול לגרום להמופיליה מסוג B ו-C. המופיליה C  נפוצה יותר משני הסוגים האחרים, אך פחות מסוכנת בהרבה מהשניים הקודמים.

על מנת שזכר ילקה במחלה, מספיק לקבל כרומוזום אחד לא תקין של X. מחלה זו מיוחסת לרוב לגברים ולא לנשים משום שלהם כרומוזום יחיד של X, המספיק להידבקותם במחלה. נשים, שלהן שני כרומוזומי X  כמעט ולא לוקות במחלה זו מכיוון שנדיר לקבל שני כרומוזומי X  פגומים.

במידה והאב חולה במחלה, בניו לא יחלו בה, אך בנותיו יקבלו את כרומוזום ה X הפגום וינשאו את המחלה באחד מכרומוזומי ה X שלהם. במידה ושני ההורים חולים במחלה, לבנות יש סיכוי של חמישים אחוז ללקות במחלה. במידה והאם נושאת כרומוזום אחד פגום של X, לבניה ולבנותיה יש סיכוי של חמישים אחוזים לקבל את הגן הפגום, וכאמור, לגבר מספיק כרומוזום אחד פגום על מנת ללקות במחלה, ולנקבה דרושים שניים.

אחד לכל חמשת אלפים זכרים לוקה בהמופיליה מסוג A ובמחסור של פקטור 8, ואחד לכל שלושים אלף זכרים לוקה במחלת ההמופיליה מסוג B ובמחסור של פקטור 9.

תסמיני המחלה

לוקים במחלת ההמופיליה יסבלו לרוב מדימומים רציניים בחללים הפנימיים של מפרקי עצמותיהם כגון במרפקים, בכתפיים, בברכים, בקרסוליים ובירכיים. בנוסף לאלו, דימום ללא קרישה יכול לנבוע בכל אחד מאיבריו של החולה, ולהביא לסכנת חיים ולאיבוד דם מאסיבי.

דימומים חוזרים ונשנים במפרקים החלולים מביאים לשחיקה של הסחוס המצוי במפרקים אלו, ועקב חוסר יכולת ההתחדשות שלו, גורמים בסופו של דבר לבעיות אורטופדיות רציניות.

טיפול במחלה ובתסמיניה

כשמסתמן דימום בגופו של החולה מוזרק אליו פקטור הקרישה החסר, ובכך מושלם ומואץ תהליך הקרישה. ניתן למנוע את הופעתם של הדימומים הללו על ידי הזרקה קבועה באופן סדיר של הפקטור החסר, אך בגלל עלותו הרבה של טיפול זה, לא היה נפוץ עד לשנים האחרונות. בזכות התפתחותה של טכנולוגיות מיצוי חלקי הדם, הוזלה עלותם של פקטורים אלו וטיפולי פקטורים סדירים ניתנים לכל חולי ההמופיליה מסוג A ו B בארץ.

 



תגיות המאמר: קרישה, המופיליה, קרישת דם


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים, קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת orit levi

מאת: orit leviמחלות לב02/06/101675 צפיות
תהליך הקרישה הינו חלק משיטות ההומאוסטזה, המהווה מכלול של שיטות שנועדו למנוע פגיעה קריטית במחזור הדם וכליו, ולמנוע איבוד דם רב. לעתים ניתן להתיקל במחלות הקשורות למערכת הקרישה הגורמות לקרישת יתר או לתהליך קרישה לקוי, ועל ידי כך מהוות פגיעה בתקינותה של מערכת הדם וחושפת אותה לסכנות רבות יותר.

מאת: orit leviלימוד עצמי05/05/102603 צפיות
לפני שמתיישבים במושב הנהג, חוגרים את חגורת הבטיחות, משחררים את בלם היד ומתחילים בנסיעה המהנה אל עבר מחוז חפצנו, יש דבר אחד קטן, תחנה אחת בדרך אותה כל בעל רישיון חייב לעבור – תאוריה.

מאת: orit leviלימוד עצמי05/05/101434 צפיות
אנשים רבים שנוהגים בכלי רכבם היטב, מוצאים את עצמם נתקלים במחסום התאוריה המונע מהם שוב ושוב לגשת למבחן המעשי ולהוציא את הרישיון המיוחל. כמובן שהדרך הטובה ביותר להצליח במבחן התאוריה היא לדעת בעל פה את כל החומר, להתכונן בצורה הטובה ביותר, ולהשקיע על חזרה רבה ככל האפשר על מאגרי שאלות. למרבה הצער, דבר זה אינו מתאפשר אצל כל אחד, וגם לפעמים שנדמה שלמדנו בצורה הטובה ביותר, התאוריה מתגלה כמשהו אחר ממה שלמדנו והתכוננו אליו.

מאת: orit leviבניית אתרים18/04/101001 צפיות
האתרים של היום שונים מאוד מהאתרים שהיו נפוצים לפני כמה שנים. פעם האתרים היו סטטים ואילו היום אתרים הם דינאמיים ובעלי אפשרות ליהול תקשורת עם הגולש.

מאת: orit leviבניית אתרים22/03/101102 צפיות
בניית אתרים בחינם היא אפשרות טובה אך בסיסית ויש להכיר בכך שאתרים הנבנים בחינם הם בדרך כלל מוגבלים יותר מאתרים שעולים כסף. בדרך כלל אלו אתרים המכילים מספר קטן של עמודים, המגיעים עם כמה ערכות עיצוב קבועות ולא מכילות הרבה אפשרויות מתקדמות. אך עם זאת, לעתים בניית אתרים בחינם היא הפתרון המספק לעסק בתחילת הדרך.

מאמרים נוספים בנושא פיזיולוגייה

מאת: אבי דוידיפיזיולוגייה13/07/161415 צפיות
בקצרה על מחקר אמריקאי בתחום המציג מבדק פשוט לאיתור אלצהיימר תסמינים באופן עצמאי.

מאת: נטלי אינטרדבפיזיולוגייה17/04/131621 צפיות
מקור המילה ארגונומיה היא מיוונית – ארגו פירוש עבודה ונומוס זה חוק. מדע הארגונומיה עוסק בחקר יחסי הגומלין בן האדם לסביבת העובדה היומית שלו ויישום כללים פרקטיים בהקשר זה. מטרתה של הארגונומיה היא לשפר ולהתאים את תנאי הסביבה (בעיקר בכל הקשור למכשור, לסביבת העבודה, למעטפת העבודה) לעובד (על פי נתוניו הפיזיולוגיים- גובה, משקל, מבנה גוף, יציבה) – זאת על מנת לשפר את תפקודו הפיזי, את מצבו הבריאותי, ובסופו של דבר את תפוקתו של העובד.

מאת: ג.ט קראוןפיזיולוגייה11/11/129342 צפיות
מה גורם לטינטון? נתחיל בחדשות הטובות - אנחנו יודעים מה גורם טינטון. ועכשיו לחדשות הרעות - מדע רפואה קונבנציונלי לא יכולה לרפא אותה. לא באופן קבוע לפחות. ואכן, הרופא שלך הייתי מציע כמה תרופות, וזה אולי נראה לך שאתה שומע את הרעשים הולכים למטה. כתוצאה מכך, אתה מתחיל להירגע להאמין שבעיה טורדנית נפתרה. אבל פתאום הצלילים לחזור שוב. מדובר בבעיה נפוצה מאוד למעשה.

מאת: אילנית מילרפיזיולוגייה27/06/1211476 צפיות
חשבת על כך שיכול להיות שהחברה הכי טובה שלך סובלת מבריחת שתן? יכול להיות שאמך וחמותך לא מספרות לך על העובדה שכבר כמה שנים הן מתמודדות עם בריחת שתן? יכול להיות, שאת קוראת את השורות האלה ומבינה היטב במה מדובר, משום שאת בעצמך שמת לב שלאחרונה את חשה בדליפת שתן בכל פעם שאת צוחקת או משתעלת.

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה13/04/128731 צפיות
מהי תופעה פיזיולוגית? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה13/04/128646 צפיות
מהם היכולות של הגוף הפיזי האנושי? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה29/02/1215582 צפיות
מה בריא לגוף שלנו, פעילות גופנית או ספורטיבית? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica