חפש מאמרים:
שלום אורח
26.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיסוי ומתיחות-איציק בוחבוט לוין ספורט טרפיסט במדיקס

עיסוי
מאת:איציק בוחבוט לוין ספורט- טרפיסט במדיקס

תרפיית המסאג' הינה הדרך היעילה לרענון ולהפגת מתחים ולחידוש חיוניות הגוף. המסאג' עוזר להפגת מתחים לבעלי עיסוקים מכל הסוגים. ספורט-מסאג' הוא סוג של עיסוי המלווה בטכניקות ספציפיות לפי עקרונות שפותחו על ידי פיזיולוגיים כבמאה שנות מחקר.

העיסוי הוא אחד האמצעים להרפיה שרירית ולהתאוששות שמלווה את התפתחות האנושות מקדמת ההיסטוריה, קיימים עדויות שהמשחקים האולימפים ביוון השתמשו בעיסוי ספורטיבי בתקופות ההכנות למשחקים ובתחרויות עצמן.

בתקופה המודרנית היו אלה האמריקאים שהשתמשו ראשונים בעיסוי וזה היה בשנת 1900 במשחקים האולימפיים שנערכו בפריס.

איזה סוגי טיפולים יש ?

·    עיסוי קלאסי שבדי – מתמקד בהזרמת הדם הורידי, עוזר בהחזרת הדם ללב. צריך להבין שמה שמניע את הדם במערכת, זה בעיקר תנועה כגון התכווצות והרפיה של השרירים. מתח עוצר ומעכב זרימה חופשית של הדם ושל מערכת הלימפה, ולכן עיסוי עוזר להפגת המתח השרירי ושיפור בעקיפין של זרימת הדם והלימפה.

·    רקמות עמוקות – צורת עבודה המשלבת תנועות חזקות העובדות בהדרגה לעומק ומגבירות בהדרגתיות את הלחץ, תנועות פסיביות של המפרקים ומתיחות לשחרור מתח וכאב שמקורם בלחץ נפשי ובפציעות.

·    עיסוי רפואי מתמקד בפציעה ספציפית

השפעות פיזיולוגיות של המסאג' על איברים שונים בגוף האדם:

·    השפעה על איברי התנועה – השרירים, רצועות מפרקים,  משפרת את התנועה והגברת הפעילות התאית ואספקת הדם.

·    השפעה על מחזור הדם הורידי – המסאג' מגביר את מחזור הדם הורידי.

·    השפעה על מערכת העצבים – כתוצאה מהגברת מחזור הדם הכללי בגוף וירידת טונוס השרירים משתחררים אנדורפינים שגורמים לשחרור.

·    שחרור ממתח ולחץ ע"י סילוק עודף גירוי עצבי ממערכת שרירי השלד.

·    תיקון עיוותי יציבה ודפוסי תנועה.

·    הגברת גמישות הגוף וטווחי תנועה.

מתיחות

התמתחות פשוטה במשמעה הארכה שגורמת להרפיה של השריר בשיטה אקטיבית או פסיבית.

תנועת מפרקים אקטיבית מתייחסת לתנועה המבוצעת ע"י המאמן, תנועת מפרקים פסיבית מבוצעת ע"י המתאמן.

מתח מגדיל את טונוס השרירים ויכול להיגרם ממתח פיזי או נפשי, אך ללא קשר לאופי ולמקור הגירוי, הגוף והנפש כמעט תמיד מושפעים בו זמנית או בזה אחר זה.

מתח הנוצר בשרירים יכול בחלוף הזמן לגרום לנוקשות בשרירים וברקמות החיבור שביניהם, רקמות החיבור המתחברות אל העצמות והמפרקים או עוטפות אותם ומעניקות תמיכה למבנים אלו, יפתחו קושי ויכבידו על תנועת המפרקים החופשית, כלומר טווח התנועה.

חומצות חלב וחומרי פסולת אחרים מצטברים ברקמה הרכה מגבירים את המתח ואף גורמים לכאבים, עיסוי מרכך ומנקה את רקמת החיבור והשרירים ומפחית מתח בשרירים. אך השיקום האמיתי והשבת הגמישות לשרירים ולרקמות החיבור, מגיע מתנועה ומתרגילי מתיחות ומחזירים את השרירים לאורכם הנורמלי.

ברקמת השרירים מצווים קולטי עצבים המגלים את הארכת השריר. קולטים אלו שולחים לעמוד השדרה במקרה שהשריר נמתח מהר מדי או יותר מדי, זה נקרא רפלקס המתיחה.

ישנם דרכים לבטל את פעילות רפלקס המתיחה, אחת השיטות כיווץ מתיחה, אין לשלב מתיחות בקפיצות, צריך לתת לשריר להסתגל.

ניוד המפרקים והמתיחות היעילות ביותר מתרחשות באיטיות וביציבות ע"י המאמן.

נפלא שהמסאג' והמתיחות מביאים תועלת רבה, אך חשוב להבין שלעיתים צריך להיעשות עם ידע מיוחד ובזהירות רבה.

 



תגיות המאמר: שרירים, מתיחות, עיסוי, מדיקס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"מדיקס"-אורתופדיה מתקדמת, רפואת ספורט ופיזיותרפיה
שטרית 6 הדר יוסף ת"א טל:03-6482333

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מדיקס אורתופדיה מתקדמת,רפואת ספורט ופזיותרפיה

כולנו מכירים את הימים הללו: הימים בהם אנחנו נורא רעבים בלי כל סיבה נראית לעין. בימים אלו אנחנו משאירים את הדיאטות מאחור ולא משנה מה נכניס לבטן – נדמה שאף פעם לא יהיה לה די. במאמרה העוסק בנושא מסבירה יעל דרור מהן הסיבות המביאות אותנו לימים בהם אנו לא מפסיקים לאכול ובעיקר מה כדאי וצריך לעשות בימים בהם הרעב משתולל ודלת המקרר לא מצליחה להיסגר. ללעוס כל מילה...

התמתחות, פשוטה כמשמעה הארכה, שגורמת להרפיה של השריר בשיטה אקטיבית או פסיבית...

הכאב אותו אנו חווים אחרי פציעה הוא בד"כ רב בהרבה מהנזק האמיתי לרקמות שנפצעו, כאב הוא באופן כללי תוצאה של החלטה של המוח, שהמידע שמגיע אליו מעיד על איום ממשי או פוטנציאלי הדורש תגובה כמו טיפול, בריחה או התקפה.

הברזל משפיע על חיי היום יום באופן ישיר וחסר בו מתבטא בצבע עור חיוור, חולשה, עייפות, סחרחורות, בחילות, נשירת השיער ושינויים בתיאבון. הברזל חשוב במיוחד לתינוקות, ילדים ומתבגרים הזקוקים לו לתהליכי גדילה והתפתחות תקינה של הגוף והמוח. בנוסף הברזל משפר את יכולת הלמידה, הריכוז והחשיבה שלנו ומשפיע על היכולת לפתח שרירים והיכולת האירובית שלנו.

פציעה אקוטית נגרמת מחבלה ישירה כמו מכה או חבלה עקיפה כמו קריעת שריר (בגלל מאמץ פתאומי של) או קריעת רצועה (למשל עיקום הקרסול בנחיתה לא טובה). החבלה יוצרת נזק ומוות של תאים. בגוף מתחיל מייד תהליך ריפוי שמטרתו החזרת היכולת להשתמש במקום הפגוע.

חשיבות הפעילות הגופנית כמשפרת את איכות החיים כבר אינה מוטלת בספק. מחקרים רבים מראים את הקשר ההדוק בין אורח החיים הפעיל ובין הקטנת הסיכון למכלול רב של תחלואים ומחלות וביניהם גם מחלת הסרטן. עיקר ההשפעה הנה בגידולים תלוי הורמונים אך גם בסוגים נוספים כגון סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית ועד.

אימון פונקציונאלי הוא אימון התורם לחיזוק השלד, לשיפור שיווי המשקל ולשיפור הקואורדינציה. כמו כן, הוא משפר את יכולותיו ואת כישוריו של המתאמן בפעולותיו היומיומיות ובתוך כך מסייע גם בשיפור איכות חייו.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/2079 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, ג'ים פיירטס היא חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/171931 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/172508 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173001 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/172692 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/162339 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

מאת: פבלספורט וכושר גופני - כללי29/04/162430 צפיות
מקורות אנרגיה עיקריים לעבודת שרירים תקינה הם: 1. קישורי פוספט - אדנוזין טריפוספט (ATP) וקראטינפוספט (KP) 2. פחמימות- גלוקוז וגליקוגן. 3. שומן 4. חלבון, אך לשמחתנו, באספקת האנרגיה של הגוף יש לו תפקיד שולי, רק במקרה של רעב או אימונים מטישים וארוכים המנגנון מופעל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica