חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון פונקציונאלי- אציק בוחבוט לוין

אימון פונקציונאלי

 

תפקוד הגוף בחיי היומיום נושא אופי משולב רב מימדי בלתי מבודד, הגוף נע דרך מישורי תנועה רבים וכל השרירים מעורבים באופן אקטיבי בפעילות. על מנת להיות שותף בפעילות החיים, הגוף חייב לכלול מערכת יחסים קולקטיבית בין מרכיבי הכושר .

אימון פונקציונאלי הוא אימון התורם לחיזוק השלד, לשיפור שיווי המשקל ולשיפור הקואורדינציה. כמו כן, הוא משפר את יכולותיו ואת כישוריו של המתאמן בפעולותיו היומיומיות ובתוך כך מסייע גם בשיפור איכות חייו.

אימוני הכוח הקלאסיים מבודדים שרירים ובדרך כלל גם מבוצעים כשהגוף מיוצב ומוגן על ידי כוחות חיצוניים. כגון: ישיבה/שכיבה על מכשיר, ספות כוח וכד'.

חשיבותם של אימוני הכוח הקלאסיים לכלל האוכלוסייה ובמיוחד לספורטאים אינה שנויה במחלוקת. אימוני הכוח אשר אין בהם מרכיב עיקרי של אימונים פונקציונאליים "יסבלו" מחוסר יעילות, ובשיפור מינימלי של תפקוד הספורטאי.
עלינו להבין כי כוח אינו תוצר בלעדי של מסת שריר, כי אם גירוי יעיל ואפקטיבי של מערכת העצבים את סיבי השריר וקבוצות השרירים. זהו הבסיס לכל אימוני הכוח.

אימון שרירים מבודד נמצא כיעיל ביותר לניפוח ועיבוי שריר בודד. החיסרון הבולט של האימון הקלאסי הוא שברוב התרגילים אין תיאום בין השרירים. העבודה היא מבנית בלבד לשם בניית השריר, ולא משפרת את יכולת האדם לנוע או לתפקד טוב יותר. הגישה הפונקציונאלית, לעומת זאת, תדרוש לגייס קבוצות שרירים רבות לטובת התרגיל.

אני מאמין כי כל אדם אשר משלב אימוני התנגדות בתוכנית האימון חייב לשלבם בעיקר מההיבט הפונקציונאלי

?        ייחודיות האימון – התאמת התרגילים והאימון לצרכי המתאמן, שימור חוזקות מול שיפור חולשות

?        שיפור בכל מרכיבי הכושר: כוח, גמישות, סיבולת, מהירות, קואורדינציה וזמן תגובה

?        שיפור יציבות שרירי הליבה, תיאום ואיזון בין יציבות שרירי הליבה ותנועתיות הגוף

?        כשיותר שרירים פעילים בתרגיל, ההוצאה הקלורית גבוהה יותר

?        שיקום פציעות אורטופדיות
        

שרירי הליבה

השרירים המייצבים את עמוד השדרה נקראים 'שרירי הליבה'. הם מורכבים מ: שרירי קרקעית האגן, קבוצת שרירי הבטן, זוקפי הגב והסרעפת. רוב התרגילים באימון הפונקציונאלי דורשים גיוס של שרירי הליבה לצורך ייצוב האגן. יציבות הגוף כנגד כוחות חיצוניים דורשת הפעלה ותזמון בין שרירים פנימיים לצורך שמירה על המפרקים השונים ובייחוד שמירה על עמוד השדרה.
בהשוואה לאימון הקלאסי המכיל כמות מוגבלת של תרגילים, האימון הפונקציונאלי כולל כמות עצומה של תרגילים, החל משילוב בין חלקי גוף, דרך שילוב עבודה על שיווי משקל, מגוון תרגילי קואורדינציה, ומקצבים שונים .גיוון התרגילים והתנועות החדשות למתאמן מעשירים את האימון, ומעניקים לו גוון חדש.

עבודה נעימה

איציק בוחבוט לוין

ספורט תרפיסט, מטפל בכיר בעיסוי, ומאמן כושר פונקציונאלי מרכז "מדיקס" הדר יוסף ת"א.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"מדיקס"-אורתופדיה מתקדמת, רפואת ספורט ופיזיותרפיה
שטרית 6 הדר יוסף ת"א טל:03-6482333

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מדיקס אורתופדיה מתקדמת,רפואת ספורט ופזיותרפיה

כולנו מכירים את הימים הללו: הימים בהם אנחנו נורא רעבים בלי כל סיבה נראית לעין. בימים אלו אנחנו משאירים את הדיאטות מאחור ולא משנה מה נכניס לבטן – נדמה שאף פעם לא יהיה לה די. במאמרה העוסק בנושא מסבירה יעל דרור מהן הסיבות המביאות אותנו לימים בהם אנו לא מפסיקים לאכול ובעיקר מה כדאי וצריך לעשות בימים בהם הרעב משתולל ודלת המקרר לא מצליחה להיסגר. ללעוס כל מילה...

התמתחות, פשוטה כמשמעה הארכה, שגורמת להרפיה של השריר בשיטה אקטיבית או פסיבית...

הכאב אותו אנו חווים אחרי פציעה הוא בד"כ רב בהרבה מהנזק האמיתי לרקמות שנפצעו, כאב הוא באופן כללי תוצאה של החלטה של המוח, שהמידע שמגיע אליו מעיד על איום ממשי או פוטנציאלי הדורש תגובה כמו טיפול, בריחה או התקפה.

הברזל משפיע על חיי היום יום באופן ישיר וחסר בו מתבטא בצבע עור חיוור, חולשה, עייפות, סחרחורות, בחילות, נשירת השיער ושינויים בתיאבון. הברזל חשוב במיוחד לתינוקות, ילדים ומתבגרים הזקוקים לו לתהליכי גדילה והתפתחות תקינה של הגוף והמוח. בנוסף הברזל משפר את יכולת הלמידה, הריכוז והחשיבה שלנו ומשפיע על היכולת לפתח שרירים והיכולת האירובית שלנו.

פציעה אקוטית נגרמת מחבלה ישירה כמו מכה או חבלה עקיפה כמו קריעת שריר (בגלל מאמץ פתאומי של) או קריעת רצועה (למשל עיקום הקרסול בנחיתה לא טובה). החבלה יוצרת נזק ומוות של תאים. בגוף מתחיל מייד תהליך ריפוי שמטרתו החזרת היכולת להשתמש במקום הפגוע.

תרפיית המסאג' הינה הדרך היעילה לרענון ולהפגת מתחים ולחידוש חיוניות הגוף. המסאג' עוזר להפגת מתחים לבעלי עיסוקים מכל הסוגים. ספורט-מסאג' הוא סוג של עיסוי המלווה בטכניקות ספציפיות לפי עקרונות שפותחו על ידי פיזיולוגיים כבמאה שנות מחקר.

חשיבות הפעילות הגופנית כמשפרת את איכות החיים כבר אינה מוטלת בספק. מחקרים רבים מראים את הקשר ההדוק בין אורח החיים הפעיל ובין הקטנת הסיכון למכלול רב של תחלואים ומחלות וביניהם גם מחלת הסרטן. עיקר ההשפעה הנה בגידולים תלוי הורמונים אך גם בסוגים נוספים כגון סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית ועד.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185634 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184603 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184022 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163580 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152667 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143024 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142854 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica