חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דין תביעת ביטוח עקב רשלנותו של המבוטח

מאת: דוד גרינברגביטוח10/06/20101219 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעשה שהיה כך היה: התובע- יבואן של תכשיטים ואביזרי צורפות- ביטח את עסקו בחברת "כלל" בפוליסה: "פוליסה משולבת לביטוח כסף בכספת ובהעברה" בסכום כולל של 30,000$ בכל שטח מדינת ישראל (להלן: "הפוליסה").

המלאי של התובע אבד, התובע נסע לחו"ל והכין את הסחורה אשר הייתה בביתו- להעברה לכספת הבנק. התובע ואשתו הכינו שקיות קטנות ובהם הסחורה והעבירו אותה לבנק. ביום שחזר התובע מחו"ל והגיע לכספת בבנק – הופתע לגלות כי נעלמו מס' שקיות קטנות של סחורה.

 התובע הודיע לסוכן האישי מיד וזה אמר לו: "קודם תחפש ואם לא תמצא- תגיש תלונה במשטרה ורק אח"כ תפנה לחב' הביטוח". התובע היה בטוח בתחילה כי הסחורה נגנבה מהכספת בבנק, והלך להגיש תלונה במשטרה אולם משהוסבר לו כי אין זה סביר שיפרצו לכספת בבנק ללא כל עדויות או סימני פריצה ויגנבו רק את החלק הקטן והשולי בסחורה, משך התובע את תלונתו במשטרה  והחל לשחזר את השתלשלות העניינים. התובע הגיע למסקנה כי הסחורה אבדה לו בדרך להעברת הסחורה לבנק, התובע שיער כי זרק אותה לפח יחד עם שקיות הזבל שהיו אף הם בידו. התובע הודיע לחברת הביטוח ותבע ממנה את נזקו.

מנגד- הנתבעת דחתה את התביעה וטענה כי :

1. ההודעה הגיעה באיחור (ובכך נגרם נזק ראייתי לתובעת)

2. מדובר באובדן בנסיבות בלתי ידועות – עדותו היא עדות סברה ואינה טענה ועל כן לא הוכח כי האירוע מכוסה בפוליסה.

3. יש לייחס לתובע אשם תורם, שעה שהמלאי הושלך על ידו לפח האשפה.

הדיון המשפטי-

ביהמ"ש חילק את הדיון. ראשית, דן בשאלת האחריות ושנית, במידה ותוכח האחריות – ידון ביהמ"ש בשאלת הנזק.

שאלת האחריות- נטל השכנוע בדבר קרות מקרה ביטוח חל על התובע, בעוד שהנטל להראות כי מתקיים אחד החריגים לחבות- חל על הנתבע, וזאת, כאשר התובע עמד בנטל השכנוע.

1. לעניין ההודעה באיחור לנתבעת- ע"פ עדות התובע וכן ע"פ עדות סוכן הביטוח, התובע פנה תכף ומייד לסוכן הביטוח – מייד כשנודע לו על קרות מקרה. ע"פ המלצת הסוכן- התובע פנה קודם כל למשטרה, חיפש בביתו, ורק לאחר מכן, משהבין כי הרכוש אבד- פנה לחברת הביטוח. מכאן עולים שני דברים:

א.     הסוכן- הינו שלוחה של חברת הביטוח והודעה לו כהודעה לחברת הביטוח עצמה.

ב.      נוכח העובדה כי המלאי אבד עוד לפני הנסיעה לחו"ל, ספק אם ניתן היה למוצאו וכך ממילא הנזק הראייתי כבר נגרם.

2.לעניין אובדן בנסיבות בלתי ידועות- ביהמ"ש שוכנע מדברי התובע כי המלאי אבד לתובע לאחר שהוציאו מביתו, בדרכו לקניון או לכספת בבנק. הדרישה מצד חברת הביטוח לקבלת מיקום מדויק היכן וכיצד ומתי- אינה סבירה ובלתי הגיונית, זאת במיוחד שהתובע הבחין בחסר, רק לאחר  שובו מחו"ל.

3. לעניין אשם תורם של התובע- דוקטרינת "האשם התורם" נדונה בהרחבה בפס"ד 133272/01 עוזר מנשה נ' סהר חברה לביטוח בע"מ ושם נקבע כי רק כאשר תוכח רשלנות רבתי וכאשר בפוליסה נקבעו במפורש תנאים בהם על המבוטח לנקוט להקלת הסיכון ואילו אלו לא ננקטו, יוטל אשם תורם על המבוטח. אולם במקרה שלנו לא הוכחה רשלנות רבתי, והתובע נקט באמצעים סבירים- ובדיוק בגלל מקרים שכאלו- רכש התובע את הפוליסה הנ"ל.

לאור האמור- ביהמ"ש קובע כי ישנה חבות וכי על המבטח לשאת בנזק שארע לתובע.

משרד עורכי דין – ד"ר דוד סער

 



תגיות המאמר: עורך דין, תביעות ביטוח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132319 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: דוד גרינברגבר ובת מצווה17/03/131584 צפיות
בר המצווה הוא אירוע בלתי נשכח בחיי כולנו. המשפחה כולה נרגשת לקראת האירוע, חודשים רבים חושבים ומתכננים איך להפיק אירוע בר מצווה בלתי נשכח. המאמר שלפניכם יתן לכם את עשרת האטרקציות המובילות לאירועי בר מצווה

מאת: דוד גרינברגבניין ואחזקה - כללי15/09/111593 צפיות
מהי עלות וועד בית, מהי עלות הארנונה עבור שטח הדירה וכדומה. יכול להיות שתגלו שהעלות השוטפת, יחד עם תשלומי משכנתא, הינה גבוהה מידי לטעמכם ותחליטו למצוא דירה בעלויות נמוכות יותר.

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111569 צפיות
לא אחת מבקש מבוטח מקופת החולים שלו לקבל טיפול רפואי מסוים וזו מסרבת. בבואנו לבחון את זכאותו של מטופל לקבלת טיפול רפואי זה או אחר, עלינו לבחון את תכליתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ועל מעמדה של קופת החולים לאור תכליות אלו. על כל אלו עמד בית המשפט בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111748 צפיות
מבוטח אשר מבקש לקבל טיפול שאינו כלול בסל הבריאות, מופנה לוועדת החריגים. הפסיקה קבעה כי על ועדת החריגים לקיים דיון לאור כללי הצדק הטבעי של המשפט המנהלי. כיצד הדבר בא לידי ביטוי בפועל? שאלה זו נדונה בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגשיפוצים04/07/111872 צפיות
הסיבה העיקרית לכך הינה העלויות הנמוכות בהחלט בהשוואה לעלויות של דירות מכל פרויקט נדלן קיים כיום. אומנם אל עלויות אלה יש להוסיף את העלות של השיפוצים ולכך יש לשים לב במיוחד, אבל אם נעבוד בצורה חכמה כך גם נקצור פירות ורווח עבור השבחתו של הנכס למכירה אם נהיה מעוניינים בכך בעתיד.

מאת: דוד גרינברגביטוח רכב30/05/111679 צפיות
למרות הכל יהיו כאלה אשר יעדיפו לגשת אל סוכן הביטוח ה"משפחתי" ולבצע ממנו את הרכישה של מוצר ביטוחי זה , בדיוק כמו כל ביטוח אחר שהם רוכשים דרכו בלב שלם , תוך שיקול של שירות אדיב ומעין תחושה של נאמנות לאורך שנים לאותה חברה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח

מאת: רוי ורלביטוח29/01/201231 צפיות
נדל"ן מסחרי הוא עסק רווחי מאוד עבור אנשים רבים. אין בזה שום קסם. אתה צריך ידע, מוסר עבודה טוב ויש לך את הדחף להצליח. במאמר זה יש כמה הצעות שיעזרו לכם בנדל"ן. לפני שאתה רוכש נכס כלשהו, ​​התבונן ברמות ההכנסה המקומיות, בשיעור האבטלה והאם האזור הזה גדל או לא. אם אתה מסתכל על נכס שקרוב לדברים כמו אוניברסיטה, מרכזי תעסוקה, אוניברסיטאות או חברות גדולות, ייתכן שתוכל למכור אותו מהר יותר ובכסף רב יותר.

מאת: מגניב ביטוח09/08/162163 צפיות
ובכן, התשובה היא לא עניין של כדאיות אלא של אפשרות. יש לכם בהחלט את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחול מקופת החולים בה אתם חברים, אם כי עליכם לזכור שקופת חולים הוא גוף ציבורי שלא תמיד מעניק את השירות הטוב ביותר, בזמן שאתם הכי צריכים אותו, וכן קופת חולים מתמחה בתחום של ביטוחי נסיעות בהקשר הרפואי, בעוד שאתם זקוקים לפתרון גם בהיבט של רכוש וכסף שאותם אתם לוקחים יחד איתכם לטיול.

מאת: מאיר סוויסה ביטוח05/11/153936 צפיות
טיפים לבחירת חברת הובלות בקריות תושבי חיפה והצפון זקוקים מדי פעם לשירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה. חברת הובלות בקריות מציעה שירות מקצועי לכלל לקוחותיה ומכירה את כל שכונות ורחובות העיר ואת כל אזור הצפון. לחברת הובלות בקריות יש צי חדש של רכבי הובלה וצוות מקצועי ומנוסה מבצע את העבודה במהירות וביעילות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

מאת: רוי ורלביטוח22/09/153380 צפיות
Purchasing life insurance policy is a wise decision.This can make you to wonder where to begin to start with your research. Your beneficiary can pay the mortgage, including your mortgage, as well as be able to provide for your spouse's well-being and finance your children's education.

מאת: Shiraביטוח17/06/148261 צפיות
חברות ביטוח רבות נעזרת במשרדי חקירה פרטיים על מנת לאמת הצהרות של מבוטחים התובעים מן הביטוח סכומי כסף בגין פגיעה שנפגעו בה בהיותם מבוטחים. רבות מחקירות ביטוח אלה נעשות בתחום ביטוח הרכב כאשר אנשים מעורבים בתאונות דרכים והם תובעים את הביטוח באשר לנזק שנגרם להם.

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/149274 צפיות
מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".

מאת: אורי תבורביטוח01/12/138980 צפיות
בטרם שתרכשו פוליסת נכות מתאונה, רצוי לבחון האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לכם והאם אין ברשותכם כבר פוליסת ביטוח אחרת אשר מכילה בתוכה כיסוי נכות מתאונה בסכום ראוי. צעדיכם הם שיכריעו מה תקבלו, אם בכלל, ביום הגשת התביעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica