חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמודדות וטיפול בקשקשת

מאת: נציג פריגונשירת שיער21/06/20101394 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התמודדות וטיפול בקשקשת

ד"ר פנינה שמש רופאת עור

 

קשקשת הינה תופעה נפוצה המתבטאת בהופעת תאי עור יבשים או גלדי שומן בשיער הראש, הנראים כפתיתים לבנים. הקשקשת נפוצה בקרב נערים ונערות הנמצאים בסוף גיל העשרה, בגברים ובבעלי עור שומני. ישנם אנשים הסובלים מקשקשת באופן כרוני, וישנם כאלה על בסיס עונתי, בעיקר בעונות מעבר כאשר ישנו שינוי קיצוני במזג האוויר. קשקשת יכולה להופיע ממספר סיבות וביניהן, קצב חילוף מהיר של תאי העור בקרקפת, הפרשה מוגברת של חֶלֶב, או התרבות של פטרייה על הקרקפת.

טיפים להתמודדות וטיפול בקשקשת:

·         אבחון נכון של מקור הקשקשת- מאחר וקשקשת יכולה להיווצר ממספר גורמים, נדרשת אבחנה נכונה לצורך קביעת הטיפול. קשקשת שמקורה בפטרייה, תתאפיין באודם, גרד ועקצוץ מטריד, אשר ניתנים לטיפול באמצעות תכשיר רפואי אנטי פטרייתי, כגון: אגיספור שמפו או שמפו ניזורל. לעומת זאת, אם מדובר בקשקשת שמקורה בחילוף מהיר של תאי עור, יובש של העור או מחלות עור, מומלץ להשתמש בתכשירים המסירים את הקשקשים ומעניקים לחות לקרקפת, כגון אקסרה שמפו או שמפו סבוסל.

·         תדירות חפיפת השיער- במידה ומדובר בתכשיר קוסמטי, לא רפואי, מומלץ לחפוף כל יום את השיער. במקרים חריפים, מומלץ גם לחפוף את השיער פעמיים בשבוע עם תכשיר רפואי. במהלך חפיפה מומלץ לעסות היטב את השיער, להמתין 3-4 דקות ולשטוף. לאחר השימוש בתכשיר רפואי, המאופיין לעיתים בריח לא נעים, מותר לחפוף את השיער גם עם שמפו ריחני רגיל .

·         חפיפה במים פושרים- במקרים בהם הקשקשת נובעת מפטרייה, שטיפה באמצעות מים חמים עלולה להחריף את התופעה, וזאת משום שמים חמים מהווים זרז להתרבות של פטרייה.

·         אין להשתמש במייבש שיער- כאמור, חום מעודד התרבות של הפטרייה ולכן מומלץ לא להשתמש במייבש שיער.

·         להימנע מגירוד- גירוד הקרקפת עלול לגרום לזיהום של זקיק השערה העלול לגרום לנשירה מרובה של השיער. מומלץ להימנע מגירוד על מנת שלא לגרום ולהחריף את הנשירה.

·         התמדה וסבלנות- יש להתמיד בשימוש בתכשיר על אף שתוצאות יופיעו לעיתים לאחר זמן מה.

·         לא להזניח- כאשר מדובר בקשקשת על רקע של פטרייה, הזנחה עלולה לגרום לדלקת בזקיק השערה ולנשירה מוגברת של השערות. לכן מומלץ לא לדחות את הטיפול ולהשתמש בתכשיר אנטי- פטרייתי.

·         אישור משרד הבריאות- על מנת לוודא כי התכשיר אכן נועד לסייע במניעת קשקשת עליו להיות בעל אישור משרד הבריאות. אישור זה מאשש כי התכשיר בטוח לשימוש, התכשיר מכיל חומרים פעילים נגד קשקשים וכן כי התכשיר פועל כמנקה קרקפת ושיער.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נציג פריגו

מאת: נציג פריגורפואה09/12/101220 צפיות
המיגרנה היא בעיה שכיחה באוכלוסיה, כאשר הנתונים הם ש-18% מהנשים ו-6% מהגברים יסבלו מהתקפי מיגרנה במהלך חייהם. לא ידוע באופן מוחלט מהו הגורם למיגרנה: האם מדובר באורח חיים או אולי הגורמים גנטיים, אך המיתוסים ביחס למיגרנה רבים. רבים מקשרים בין שוקולד למיגרנה, וחושבים שיחסי מין זו דרך טובה לטפל בהתקף מיגרנה, ואילו אחרים בטוחים שילדים לא סובלים ממיגרנה, ושזו מחלה של מבוגרים בלבד. ד"ר הרינג שוברת כמה מיתוסים ומעמידה דברים על דיוקם:

מאת: נציג פריגורפואה21/11/101526 צפיות
למרות ששמו העממי של האקנה הינו "פצעי בגרות", אחוז לא מבוטל של מבוגרים סובל מאקנה שנים רבות לאחר גיל ההתבגרות. כ-85% מהאוכלוסיה בעולם המערבי סבלו אי פעם בחייהם מאקנה, כאשר בגיל המבוגר הבעיה נפוצה בעיקר בקרב נשים בגילאי 30-40.

מאת: נציג פריגובריאות נשים07/09/101647 צפיות
נשים רבות מתלוננות במהלך חייהן על בעיות בנרתיק. לחלקן זהו גרד וצריבה המגיעים בתקופות מסוימות, ואילו עבור אחרות- הפרשות בלתי נעימות וריחות רעים. הקיץ הוא תקופה "רגישה" במיוחד, משום שזו העונה שבה לובשים בגדים קצרים ובגדי- ים, ולנשים חשוב להרגיש טוב עם גופן בעת ההליכה לים ולבריכה. הקיץ הוא גם העונה שבה הנשים מבצעות טיפולים להסרת שיער, גם באזורים רגישים , דבר העלול להחמיר תחושת אי נעימות וגירוי.

מאת: נציג פריגועיצוב25/08/101295 צפיות
חדר השינה הוא מקדש. מקום שמקדש כל מנוחה וניקיון הדעת , ואחר כך גם זוגיות אהבה ותשוקה. שם בבית ההוא עשיתי עבודה גדולה. קודם כל במיון החומרים והיסטוריית ההוראה, ואחר כך במתן כבוד מחודש לחדר הזה כמקדש.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101367 צפיות
בעיית העור הנפוצה ביותר היא האקנה. אקנה הוא נגעי עור המופיעים באזורים עתירי בלוטות חלב כגון הפנים, החזה והגב. קיימים סוגים שונים של פצעי אקנה, החל מקומודונים בעלי ראשים שחורים ולבנים, דרך פצעים מודלקים ומוגלתיים וכלה באבצסים מתחת לעור. יותר מ- 80% מהמתבגרים סובלים מאקנה בדרגות חומרה שונות ולמרות המודעות הגדלה לבעיה, עדיין קיימים מיתוסים ואמונות המונעים טיפול יעיל בבעיה ואף מחמירים אותה.

מאת: נציג פריגוהריון ולידה15/08/101181 צפיות
נשים בהריון עומדות בפני דילמות רבות: לידה טבעית או בבית חולים? אפידורל או ללא משככי כאבים? במקביל להחלטות חשובות אלה, עומדת בפני היולדת גם הדילמה: אילו דברים חשוב לקנות לתינוק לפני הלידה, ומהם הדברים שיש לקנות לאחר שהתינוק יוולד.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101366 צפיות
כל חייל בהווה ובעבר מכיר וזוכר את אחת הבעיות הנפוצות והמציקות ממנה סובלים חיילים רבים במהלך השירות: שפשפות, פטריות ברגליים ואף החמרה של פצעי בגרות. הבעיה גוברת בעיקר במהלך הקיץ הצה"לי החם והלח- זאת מכיוון שהחום והלחות הינם גורמים עיקריים להתפתחות והתרבות הפטריות, ואילו הזיעה עלולה לגרום להחמרת פצעי בגרות ולשפשפות

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191935 צפיות
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך . כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.

מאת: nirנשירת שיער18/08/191627 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181616 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161633 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152254 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151614 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica