חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפעלות מיוחדות לסיכום שנת הפעילות במרכז וראייטי ירושלים

 כ- 200 מהילדים במועדוניות ההעשרה קיימו, יחד עם סגל המדריכים, פעילות חווייתית מיוחדת ב"גן סאקר". צוות ההדרכה הקים ליד עצי הגן תחנות הפעלה בנושאים שונים והילדים עברו ביניהן מידי פרק זמן, על מנת להתנסות - בנושאי ההפעלה השונים. בין השאר הוקמו תחנות הפעלה בנושאי היצירה בטבע, ספורט ואפילו אפיית פיתות. הפעילות בחוגים השונים בחורשות ובדשאי הגן, שונה באפייה מהפעילות המתקיימת כל השנה בחדרי  מרכז וראייטי ירושלים, בו ממוקמת המועדונית. חלק מילדי המועדונית, הנמצאים במסגרתה כבר  מספר שנים, מכירים את אופי הפעילות המיוחדת, המהווה את אחד משיאי הפעילות במועדונית ומצפים לה בקוצר רוח.. עובדה זו רק מוסיפה להעצמת החוויה,

המועדונית יוצאת לפעילות בטבע

נחם בייטנר  מדריכת תנועה במועדונית ורכזת חדר סנוזלן בוראייטי ירושלים מספרת כי הקבוצה, שעבורה הפעילות בחוץ הזו מיוחדת מאד, היא קבוצת אקי"ם. במסגרת זו מגיעים ילדים בעלי פיגור קל עד בינוני, לרובם קשיי ביטוי ותנועה. הקבוצה, מגיעה עם צוות תומך גדול. למרות המגבלות הנתונות, הילדים עברו את הפעילות בהנאה והצליחו בסיוע הצוות שלהם להפיק תוצרים ובעיקר- להשיג תחושת מסוגלות ובטחון בהתנסות שווה.

תלמידי בי"ס " אפרתה" וילדי בי"ס "ברושים" בפעילות משותפת

פעילויות שבוע הסיכום בגן סאקר של המועדונית, לקראת סיום השנה, כללו גם מפגש בין 30 ילדי כתה ד' מבי"ס "אפרתה", שהצטרפו לילדי בי"ס "ברושים" לפעילות משותפת.

מדריכי מועדונית מרכז וראייטי "הרימו את הכפפה". "אנו צמאים לפעילויות שילוב מעין אלה, שתוצאותיהן, לכל הדעות, עולות על המצופה: הילדים יוצרים קשרים ומוצאים שפה משותפת, משתפים פעולה במשחק וביצירה בצורה מרשימה ובעיקר נהנים" - אומרת דפנה פלקוף רכזת המועדונית ורכזת קייטנת הקיץ של "וראייטי" ירושלים..

ביה"ס "ברושים" הוא אחד מהמסגרות הקבועות והותיקות במועדונית וראייטי. בפעילות הסיכום, שחלק מילדי ברושים מכירים היטב את תכניתה משנים קודמות, הם אירחו את ילדי ביה"ס "אפרתה" ועברו יחד, בקבוצות מעורבות, בין תחנות ההפעלה השונות: משחקי ספורט, אמנות בטבע ואפיית פיתות.

המפגש הפעם בין בתי הספר היה המפגש השני במספר, וראשיתו ביוזמה של ילדי כתה ד' מ"אפרתה" לתרום לוראייטי ירושלים. המפגש הראשון התקיים בפורים האחרון, אז הילדים עבדו יחד על הכנת תחפושות ומופע משותף והחליפו ביניהם משלוחי מנות. הצלחת המפגש הראשון הביאה לרצון להמשך הקשר, תוך שיתוף פעולה ותמיכה מלאה של ההורים והמורים משני הצדדים. התגובות גם הפעם היו נלהבות ביותר.

בסוף הפעילות קיימו המדריכים עם כל קבוצה שיחת סיכום קצרה, בה הילדים הגיבו על הפעילות האחרונה ועל שנת הפעילות כולה. בקבוצות מסוימות הילדים סיכמו את חוויותיהם בצורה מרגשת.

אורלי שמחי, מדריכת הדרמה במועדונית מספרת על חוויה מרגשת אחת:

 "אחת הקבוצות המפיקות ערך משמעותי ביותר מהפעילות במרכז היא קבוצה ממקלט חירום לבנים דתיים, שהוצאו מהבית בצו בית משפט. הילדים נמצאים שם זמן קצר או ממושך בהתאם להתפתחות המצב הסוציאלי בבית או עד שמוצאים עבורם משפחה אומנת או פנימייה. הילדים הללו סבלו מהזנחה שכתוצאה ממנה הם לוקים בעיכובים שונים, אך רובם ורבאליים. בחוג קרמיקה במרכז הם הכינו בתים קטנים לנר, ואין צורך להסביר מה מציין עבורם "בית". המדריכות שלהם בתחומים השונים משתפות ביניהן פעולה, וכך יצא שהבתים מהקרמיקה הגיעו לחדר הדרמה, ושם הציגו הילדים בעזרת בובות קטנות הצגה על הבתים. בסיכום הפעילות בגן סאקר אמר אחד הילדים: "אני הכי אהבתי את הפעילות עם הבית". 

כל מילה נוספת מיותרת - אומרת נחם.

"שוק כדור הארץ" של גן "ארז"

בגן התקיימו שתי פעילויות מיוחדות לקראת סיכום שנת הלימודים:: האחת שוק מיחזור - "שוק כדור הארץ" - והשנייה פעילות ספורטיבית בהדרכת תלמידי כתה ט' מבי"ס קשת.

  מור שושן גננת גן "ארז" מספרת: "הרעיון אודות "השוק" התגבש לאחר שבמשך השנה הילדים למדו על ערך השימוש החוזר ועל האפשרויות לשימוש כזה. הילדים החלו, להכין מוצגים מחמרי מפסולת שונים. הילדים באו עם רעיונות משלהם, והנושא הפך ל"פרויקט" בגן שלנו, אותו הובילו מירב אליאס הסייעת בגן והגננת מור במטרה המשותפת: יצירת מוצר שימושי, מחפצים וחמרים המיועדים להיזרק לפח.

התוצאה: אין-סוף מוצרים יפהפיים, כולם מבקבוקים, שקיות ניילון, עיתונים, דיסקים ישנים, קופסאות פח ריקות וחולצות שלא בשימוש.

 ביום שישי הוקמו ברחבת הכניסה לבניין וראייטי ירושלים דוכנים תחת הכותרת "שוק כדור הארץ"  , עליהם הונחו המוצרים שהכינו הילדים. הכול למכירה, בעיקר להורי הגן וגם להורי גני הילדים האחרים.

 בין המוצרים שנמכרו ניתן היה למצוא תיקים, שרפרפים, מחזיקי מפיות, אדניות לצמחים ואפילו מערכת תופים.

 המחירים נעו בין 5 ₪ ל-35 ₪ עפ"י החלטת הקונה. בכסף שנאסף ייצאו הילדים לטיול בו ימשיכו וילמדו על נושא הסביבה, והפעם: מדוע כדאי להחזיר את הפרפרים לירושלים?

 תלמידי ליצנות רפואית וילדי הגן

 הפעילות שנערכה במסגרת מעורבות של תלמידי בי"ס "קשת"  במרכז וראייטי  התקיימה ביוזמתם והופעלה ע"י 6 תלמידי מגמת הליצנות הרפואית של ביה"ס, שמצאו עניין לבוא ולהתנסות בפעילות חווייתית לילדי גן "ארז".

לדי הגן ילדי השילוב התחלקו ל-5 קבוצות ונהנו מתחנות אתגריות שונות, כגון: קליעה למטרה, קפיצה בשק, 3 מקלות וכד'.

הילדים עברו בין כל התחנות ונהנו מאד. בסוף הפעילות קיבל כל ילד בלון מיוחד, בצורה שונה, שהוכן על פי בקשתו.

שנת הפעילות מסתיימת, וההכנות לפתיחת קייטנת הקיץ כבר ב"הילוך גבוה".

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111950 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101237 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101225 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101247 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101170 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים13/04/101933 צפיות
כיתת גן חדשה המיועדת לילדים מגילאי שנתיים ושמונה חודשים ועד ארבע תיפתח בשנת הלימודים הקרובה במרכז וראייטי ירושלים. כיתה זו תהיה כיתה משולבת שתכלול עד 24 ילדים: כשליש מהילדים יהיו ילדים שיופנו על ידי ועדות השמה בשל עיכוב התפתחותי קל וכשני שליש יהיו ילדים בעלי התפתחות תקינה.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173634 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152167 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152468 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143968 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica