חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ננעלה קייטנת מועדונית האוטיסטים בוראייטי ירושלים

בסוף השבוע שעבר הסתיימה קייטנת מועדונית האוטיסטים ובכך הסתיימה גם שנת הפעילות של מועדונית זו  ב"וראייטי ירושלים"..

גברת אפרת רואש מרכזת מועדונית האוטיסטים ב"וראייטי ירושלים" מדגישה כי המועדונית מכוונת לתת להורי הילדים מענה פעילותי לשעות ולימים בהם אין פעילות בבתי הספר, כולל פעילות מודרכת לאחר שעות הלימודים במוסדות החינוך. בחופשות מתקיימות קייטנות מיוחדות לילדים אלה המכסות את כל החופשות. המועדונית פועלת כל ימות השנה.

בקייטנת מועדונית האוטיסטים  השתתפו  השנה 13 ילדים, הנמצאים במועדונית במשך כל השנה וליוו אותם באופן צמוד 16 מדריכים ומתנדבים, שעברו הכשרה מיוחדת. ביניהם אנשי חינוך ותיקים המלווים ילדים אוטיסטיים שנים רבות. 

הילדים נהנו במהלך הקייטנה מיציאה לבריכת שחיה, לגן החיות, לבאולינג, נסיעה ברכבת לקניון עזריאלי וביקור בו, יום ספורט בגן סאקר, חוג בישול, חוגי אמנות ויצירה וסרט קולנוע . 

תגובות ההורים חמות , מפרגנות ומלאות שבחים על עצם פעילות המועדונית ועל חשיפת הילדים לאירועים שלא היו יכולים להגיע אליהם באופן רגיל. 

מועדונית האוטיסטים ב"וראייטי ירושלים" ממומנת בעיקר מתקציבי משרד הרווחה, תוך השתתפות מדורגת של ההורים [על פי מצב כלכלי] בהוצאות ."וראייטי ירושלים" מוסיף מימון משלים מתקציבו. 

רוב הילדים מגיעים למועדונית האוטיסטים מכל שכונות ירושלים . לעיתים גם מישובים סמוכים על פי קביעה והפנייה של משרד הרווחה.

 =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

* בקייטנות הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים משתתפים ילדים בעלי צרכים מיוחדים בעלי לקויות שונות ובדרגות חומרה משתנות ובכללם ילדים עם ליקויי ראייה, לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, ילדים בסיכון וילדים עם פיגור ואוטיזם. כל הילדים צריכים מסגרת מוגנת ומותאמת שעונה על כל צרכיהם, אך לקותם הייחודית מצריכה מענים מובחנים ומותאמים הן למגבלות והן ליכולות של כל ילד. הרכב זה  דורש מצוות המדריכים   יצירתיות רבה, גמישות בתכנים ובגישה והכי חשוב רגישות רבה ולקשב עדין לכל ילד וילד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111950 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101237 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101247 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101171 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101367 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים13/04/101934 צפיות
כיתת גן חדשה המיועדת לילדים מגילאי שנתיים ושמונה חודשים ועד ארבע תיפתח בשנת הלימודים הקרובה במרכז וראייטי ירושלים. כיתה זו תהיה כיתה משולבת שתכלול עד 24 ילדים: כשליש מהילדים יהיו ילדים שיופנו על ידי ועדות השמה בשל עיכוב התפתחותי קל וכשני שליש יהיו ילדים בעלי התפתחות תקינה.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196325 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196285 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915862 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196310 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196214 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915662 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193836 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica