חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנית תקשורת יחודית לילדי PDD

רותי וייצמן, קלינאית תקשורת ורכזת תכנית התקשורת ועדית קופרמן, מנהלת "צמיחה", המרכז להתפתחות הילד, ב"וראייטי ירושלים"מסכמות שנת פעילות שלישית של התכנית:

בקיץ 2011 אנו מסכמים שנה שלישית של פעילות תכנית התקשורת במרכז וראייטי ירושלים , ומיד  פותחים שנה רביעית לקבוצת ילדים נוספת.  9 ילדים שאובחנו כלוקים באוטיזם / PDD ברמות תפקוד שונות, יחד עם הוריהם מגיעים מדי יום חמישי למרכז, על מנת להשתתף בתכנית טיפולית ייחודית. הילדים המשתתפים בתכנית הם בני שנה וחצי עד ארבע שנים ונמצאים במסגרות חינוך רגילות או תצפיתיות.

התוכנית כוללת 3 חלקים: יום טיפולים מרוכז פעם בשבוע, ייעוץ והדרכה להורים והדרכה וטיפול בגנים. התכנית היא כוללנית רב-מקצועית, המבוססת על גישתם של ד"ר סטאנלי גרינשפאן וד"ר סרינה ווידר הנקראת DIR (Developmental Individual Differences Relationship Based. עובד בה צוות רב מקצועי הכולל:רופא, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגיות, עו"ס  ומטפלת בתנועה - כולם מנוסים בתחום התפתחות הילד בכלל ובעבודה עם ילדים בספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם בפרט.

מטרת התכנית לתת מענה מוקדם, אינטנסיבי ומקיף ככל האפשר, באמצעות תכנית טיפול אינדיבידואלית המספקת מענה לצרכי הילד ומשפחתו. בנוסף מהווה התכנית מקור לתמיכה הורית של המשפחות זו לזו.

ייחודה של התכנית הוא בכך שהיא מציעה התערבות רחבת היקף בילד, במשפחתו ובסביבתו החינוכית ומתבססת על גישת ה- DIR אשר לפיה, ההורים הם המטפלים העיקריים של הילד ועל כן העבודה המשותפת והאישית עמם היא תנאי הכרחי שמסייע בקידום יכולות התקשורת של הילד. ההורים שותפים פעילים בתכנית, לומדים ונדרשים ליישם את הכלים הנלמדים.

בנוסף, מגיע צוות המטפלות לגן בו משולב הילד על מנת להדריך את צוות הגן והסייעת העובדת עם הילד.

הגישה הטיפולית רואה בהתפתחות הילד תהליך בו מעורבים כל תחומי ההתפתחות במקביל (תקשורתי, שפתי, רגשי, תחושתי וקוגניטיבי) ומכאן חשיבותה הרבה של עבודת הצוות והקשר הרציף בין כל אנשי הצוות. עבודת צוות זו כוללת ישיבות, מפגשי הדרכה צוותיים ומפגשי הדרכה של כל הלוקחים חלק בטיפול בילד. כל אלה מתקיימים כדי לאפשר הדרכת כל המטפלים המשמעותיים של הילד שהיא בעלת חשיבות עליונה.

אנשי הצוות העובדים בתכנית ותיקים ומנוסים מאד בתחום הטיפול באוטיזם והם משקיעים שעות רבות מעבר לתכנית הפורמלית כדי שהילדים יקבלו את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר.

מן המשובים שמילאו ההורים בסוף השנה ומדוחות הסיכום של הצוות המקצועי וצוותי הגנים עולה כי הילדים שיפרו באופן משמעותי את יכולותיהם התקשורתיות: יכולות המשחק והשפה, יכולת לאינטראקציה איכותית יותר (עם הוריהם או עם בני גילם) מזו שהיו בה בתחילת השנה.

ההורים קיבלו כלים על מנת להבין את ילדיהם וכדי לאפשר לממש טוב יותר את הפוטנציאל הקיים בהם.

מתוך המשובים שמולאו על-ידי ההורים השנה:

"בהערכה רבה על שנה טובה, שנה של התמודדות עם הקושי בממדיו האמיתיים, נכונות לעבודה, הכלה מלאה, נתינה. ישר כח על שנה שלמה ללא המילה PDD / אוטיזם ושימוש רב במילים "הילדים שלנו" - דבר המשקף בסמליות רבה את הגישה ואת התכנית: "אמונה והשקעה בילד ובמשפחה ולא בבעיה".

ציטוט נוסף: "מעבר לטיפול ב א', התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מספר הנרשמים לתכנית גדל מדי שנה וההרשמה לשנה הבאה מתחילה כבר מאמצע שנת הפעילות. לצערנו בשל תקציב מוגבל ומספר המקומות המצומצם, לא ניתן לשלב את כל הילדים הממתינים לתכנית.

על מנת לענות על הצורך הגדל בקרב האוכלוסייה לטיפול מקצועי וממוקד בתחום התקשורת, נפתחו במרכז עוד שתי תכניות המבוססות גם הן על שיטת ה-DIR:

1. תכנית בדגש חברתי, המיועדת ל"בוגרי" התכנית המפורטת מעלה ומתקיימת במתכונת מעט שונה, כשהדגש בטיפולים מושם על רכישת מיומנויות חברתיות. חלק מהטיפולים מתבצעים באופן קבוצתי, על מנת לעודד את הקשר בין הילדים ולבסס את יכולותיהם החברתיות .

2. תכנית טיפולים מרוכזת, אליה מגיעים ילדים המופנים בעזרת התחייבויות מקופות החולים או בתשלום פרטי. בתכנית זו, לילד נבנית תכנית אישית של טיפולים המרוכזים ביום אחד ובהם מושם דגש על פיתוח התחום התקשורתי. הטיפולים מתבצעים יחד עם ההורה ובנוסף ההורים מקבלים שעת ייעוץ/הדרכה על-ידי פסיכולוגית או עו"ס."

מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים מר אריה רוגל ציין את חשיבות התכנית והדגיש כי אנו ב "וראייטי ירושלים" שמחים על התרחבות השירות לילדים על הרצף האוטיסטי במרכז מאחר ומחקרים אחרונים מראים את החשיבות שיש הן לטיפול מוקדם והן לטיפול הנמשך לאורך היום בשיתופם של ההורים. אנו מקוים להמשיך ולתת השירות לעוד ועוד ילדים.

לאתר מרכז וראייטי ירושלים

http://www.variety-jerusalem.org.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111950 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101237 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101225 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101247 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101171 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101367 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים13/04/101933 צפיות
כיתת גן חדשה המיועדת לילדים מגילאי שנתיים ושמונה חודשים ועד ארבע תיפתח בשנת הלימודים הקרובה במרכז וראייטי ירושלים. כיתה זו תהיה כיתה משולבת שתכלול עד 24 ילדים: כשליש מהילדים יהיו ילדים שיופנו על ידי ועדות השמה בשל עיכוב התפתחותי קל וכשני שליש יהיו ילדים בעלי התפתחות תקינה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/172001 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142614 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149240 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139126 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132437 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132272 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131960 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica