חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התחדשה פעילות המסגרות הטיפוליות והחינוכיות במרכז וראייטי ירושלים

המסגרות החינוכיות והטיפוליות במרכז וראייטי ירושלים - מערך גני הילדים, מועדוניות ההעשרה, מרכז "צמיחה" והמשחקייה - חידשו באופן מלא את פעילותן במקביל לפתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך בישראל, כשבכל יום לימודים מבקרים בהן מאות ילדים מכל שכונות העיר. חדר הסנוזלן יכנס לפעילות טיפולית מלאה בתום תקופת החגים.

לפתיחת שנת הפעילות קדמו מספר שבועות של ביצוע עבודת שיפוץ ואחזקה בבניין המרכזי, וגם קליטת אנשי צוות חדשים במערך גני הילדים.

180 ילדים ב- 11 גני ילדים

מנהלת מערך גני הילדים גב' דורית גרוסי מסרה כי השנה ילמדו ב"וראייטי ירושלים", כ - 180 ילדים ב - 11 גנים. מדובר ב- 6 גני ילדים רגילים ועוד 5 גנים לילדים עם צרכים מיוחדים. בחלק מגני הילדים מתקיימת מדי יום פעילות משולבת עם גני החינוך המיוחד.

במסגרת עבודות השיפוץ במתחם הגנים, נבנו מחדש 4 גני ילדים. בגנים האחרים נעשו עבודות שיפוץ, צבע וניקיון יסודיות, ע"י צוות האחזקה והניקיון של המרכז.

כמה ימים לפני פתיחת שנה"ל התכנסו הגננות וצוותי הגנים למפגש עם מנהלת גני הילדים ומנכ"ל מרכז וראייטי. במפגש השתתפה גם הגננת והמדריכה לחינוך סביבתי מטעם מינהל החינוך העירוני, שסקרה את הפעילות שכותרתה "גן ירוק", נושא עליו יושם דגש בגני הילדים השנה.

מפגש נוסף נערך לילדי הגנים והוריהם, יום לפני הפתיחה הרשמית, לצורך היכרות עם הגננות וסביבת הגן אליו שובצו.

אירוע פתיחה מיוחד - צביעת פסלים מחומרים ממוחזרים

באיגרת מיוחדת להורים ולילדים ציינה מנהלת מערך הגנים דורית גרוסי כי האירוע החגיגי לציון פתיחת שנת הלימודים לילדי הגנים של מרכז וראייטי, יוקדש השנה לנושא איכות הסביבה.

"..אנו, בגני וראייטי בוחרים לתת יותר ויותר מקום לנושא זה בעשייה היומיומית שלנו בגנים, אם בעזרת שימוש חוזר בחומרים שונים, אם בעזרת מיחזור, אם במעבר לתקשורת איתכם דרך המייל ולא דרך צילום הדפים. חשוב לנו לחסוך במים, בחשמל, להשתמש כמה שפחות בכלים חד פעמיים ובעיקר ללמד את הילדים ולהיות עבורם מודל לשמירה על הסביבה ועל כדור הארץ שלנו.

ברור לנו שזהו תהליך של מודעות וחינוך ואנו מזמינים אתכם להיות שותפים וליזום רעיונות נוספים היכולים לתרום לכולנו.

אי לכך באירוע פתיחת שנה ניפגש כולנו - צוות הורים וילדים לצביעה משותפת של פסלים העשויים מחומרים ממוחזרים (הן הפסלים והן הצבעים אינם רעילים).

הפסלים הסביבתיים שייצבעו באירוע ע"י כולנו ישמשו למשחק וקישוט בחצרות גני הילדים שלנו. האירוע יהיה תחת כיפת השמים ולכן מומלץ להצטייד בכובע ובקבוק מים, כמו-כן כדאי להתלבש בבגדים שיאפשרו לצבוע (ולהתלכלך) באופן חופשי...."

התלהבות הילדים מפעילות צביעת הפסלים הייתה רבה, והאירוע עצמו זכה להצלחה גדולה ולתשבחות מפי ההורים שהשתתפו.

פעילות מועדוניות ההעשרה וחדר הסנוזלן

הפעילות, כמו בשנים הקודמות, צפויה להיות ענפה ומגוונת. קבוצות ותיקות וחדשות מחכות לפתיחת השנה. המדריכים נערכים בחוגים השונים: חוגי האמנות הפלסטית, המוסיקה, חוג הנגרות שחוזר בגדול, חוג בישול, מחשבים וחוגי אמנויות הבמה והגוף.

הילדים מגיעים למועדונית מקשת רחבה מאוד של מסגרות החינוך המיוחד, ילדים ערבים ממזרח ירושלים, לצד ילדים חרדים וילדים חילוניים.ילדים בסיכון, המגיעים ממקלטי חירום, ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים לקויי למידה, ילדים עם פיגור, וילדים לקויי ראייה.

מדריכי המועדונית כולם הם מדריכים מקצועיים בתחומם, בעלי ניסיון עשיר בתחום החינוכי, העושים עבודתם מתוך אהבה גדולה לילדים ולתחום אותו הם מעבירים.

המפגשים עם הילדים תמיד מרגשים ומניבים סיפוק ועניין רב למדריכים ולילדים כאחד.

מלבד החוגים, נהנים ילדי המועדונית מארוחה חמה בצהרים, ומהסעות המחזירות אותם לביתם בתום הפעילות.

גם חדר הסנוזלן עומד לפני פתיחה מחודשת במתכונת מורחבת ועשירה יותר בפעילות  - חדר קסום זה מפעים ומרגש את כל מי שרק מציץ פנימה, ועוד יותר-  את מי שדורך בו, ולכן כדאי לבוא ולהתרשם, לחוש ולהירגע.

פעילות "צמיחה" - המרכזים להתפתחות הילד

מנהלת "צמיחה" גב' עדית קופרמן מסרה עם פתיחת שנת הפעילות כי בשנה"ל תשע"א תימשך במרכז "צמיחה" הפעילות בתחום האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים.

ביחידה ההתפתחותית, מטופלים ילדים צעירים במגוון טיפולים פרא רפואיים, אבחונים וטיפולים רגשיים וניתן מענה פסיכו-סוציאלי למשפחות המגיעות למרכז.

בתחום הפרעות התקשורת (PDD) מתקיימות במרכז תכניות לילדים בעלי הפרעות בתחום התקשורת בגילאים צעירים 2-7. כמו כן אנו מרחיבים את  מתן הטיפולים הפרא רפואיים לילדים עם הפרעות תקשורת באמצעות הכשרת מטפלים נוספים.

ביחידה הפדגוגית ממשיכים לקיים אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים לכל הגילאים (עד גיל תיכון) וכן לתת מענה רגשי ולימודי (באמצעות הוראה מתקנת) לילדים בעלי לקויות למידה.

מר משה לורברבוים מנהל מרכז הלמידה ב"צמיחה" מסר על חידוש הפעילות לאחר חופשה קצרה ומרוכזת. השיעורים להוראה מתקנת, במגוון האסטרטגיות ולכל הגילאים, מתקיימים פעמיים בשבוע לאחר שעות הלימודים. מספר התלמידים הפונים למרכז הולך וגדל, לאחרונה הצטרפו למרכז מורות חדשות ומנוסות. לאחר החגים תתחדש ההרשמה לקורסים של מוכנות לכיתה א' המיועדים לילדי גן חובה, המתקשים יותר מהרגיל בכל הקשור להשתלבות בקבוצה, רכישת הקריאה ומוטוריקה עדינה.

המשחקייה

רכזת המשחקייה גב' מיה ליבנד מסרה כי השנה תיפתח המשחקייה, גם למטרות טיפוליות, בנוסף לפעילות פנאי והנאה.

ילדים ממסגרות הגנים המיוחדים של וראייטי יגיעו למשחקייה גם במסגרת קבוצתית וגם באופן פרטני. ילד שיגיע באופן פרטני ישחק עם צוות המשחקייה במתקן שיותאם עבורו, על מנת לשפר מטרות תפקודיות, שייקבעו מראש עם הגננת ועם המטפלים הפרא רפואיים של הגן.

כמו כן, תוכלנה  משפחות להגיע בשעות אחר הצהריים בתיאום מראש, לשעת פעילות במשחקייה.

השנה תתרחב הפעילות בשאיפה לתת מענה במגוון רחב של פעילויות לכל בני המשפחה, על ידי שילוב של המשחקייה עם   מגוון חוגי העשרה, חדר ג'ימבורי וחדר סנוזלן.

מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים מר אריה רוגל  הדגיש עם חידוש הפעילות המלאה של המסגרות החינוכיות והטיפוליות את  המקום  החשוב  שמרכז וראייטי ירושלים הולך  ומקבל  עם השנים . את העובדה  שהתרומות הרבות והחשובות מביאות להיקפים גדלים והולכים של ילדים המגיעים מדי שבוע למרכז  ושמחים , משחקים , מטופלים  ובסך הכל  יוצאים עם הרגשה של שווים  לחבריהם הבריאים .אריה רוגל ציין  במיוחד את  הצוות הנפלא אשר הוא הוא הנותן  למקום את מקצועיותו  , ייחודו  והצלחתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111948 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101225 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101247 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101169 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101366 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים13/04/101929 צפיות
כיתת גן חדשה המיועדת לילדים מגילאי שנתיים ושמונה חודשים ועד ארבע תיפתח בשנת הלימודים הקרובה במרכז וראייטי ירושלים. כיתה זו תהיה כיתה משולבת שתכלול עד 24 ילדים: כשליש מהילדים יהיו ילדים שיופנו על ידי ועדות השמה בשל עיכוב התפתחותי קל וכשני שליש יהיו ילדים בעלי התפתחות תקינה.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173632 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161865 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152164 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152465 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143966 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143530 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144166 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica