חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה כתפיסה הוליסטית

מאת: אסף פורדיאטה ותזונה11/07/2010883 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האמת היא כי כולנו רוצים להרזות ולהיראות חטובים. עובדה נוספת היא כי רובנו התחלנו תהליך של דיאטה בשלב זה או אחר על מנת להגשים את המטרה של גוף חטוב ובריא.

עדיין, עולם שיטות הדיאטה מכיל בתוכו פרדוקס רציני: ככל יש יותר מוצרי דיאטה כמו גלולות, נוסחאות, שיטות ועצות, נראה כאילו פחות אנשים מצליחים לרדת במשקל. גם אם נתון זה אינו מדויק, ניתן לראות כי היחס אינו ישר, כלומר, אנחנו לא רזים יותר ממה שהיינו לפני עשרות שנים וממחקרים מסוימים אף טוענים שיותר. מדוע?

זבנג וגמרנו

הסיבה העיקרית לחוסר הצלחה של שיטות דיאטה היא הבטחת ה"זבנג וגמרנו." התרבות המערבית גורמת לנו לחשוב כי יש פתרון קסם להשמנת יתר ואם רק ניקח את הגלולה\תמיסה\שיקוי הכל יעבור מאליו. הגישה הזו גם גורמת לאנשים להרזות ולהשמין חזרה ברגע ששיקוי הקסם פג.

למעשה, שיטות אלה אינן דיאטה אלא טראומה לגוף. ברגע שהטראומה נגמרת הגוף חוזר ומעלה את השומנים במהירות שיא, וחוזר חלילה, מעגל שלא נגמר לעולם. האמת היא כי דיאטה היא תהליך פנימי כמו חיצוני בדיוק כמו כל התהליכים האחרים בחיים. צריך לעשות סוויץ מחשבתי על מנת להצליח ואף להתמיד.

זה בעצם קל

אשליית השפע שמספק העולם משפיע גם על המוח שלנו. חסכים פסיכולוגיים יכולים להתמלא במספר דרכים, אחת מדרכים אלה היא האוכל. לכן, הדרך הראשונה לעשיית דיאטה טובה היא פשוט להפסיק להאמין לכל הפרסומות והשטויות שמוכרים לנו בסופר.

האמת המרה היא כי המזון אותו אנו אוכלים אינו בריא ברובו, מלא כימיקלים ומספק לנו עונג רגעי אך סבל מתמשך. הגוף צריך לאכול רק מה שהוא צריך, אפילו גרם אחד לא יותר. ברגע שמבינים את זה, קל יותר לעשות דיאטה, כלומר, לתת לגוף את מה שהוא צריך באמת.

גוף ונפש

דיאטה הוליסטית אינה דיאטה אלא דרך חיים. בשורה התחתונה, היא גם יותר מהירה וקלה מכל שיטות הדיאטה האחרות. היא מהירה מפני שברגע שהגישה משתנית היא עובדת על הגוף כמו קסם והיא קלה מאוד מפני שהאדם מבין כי הוא לא מוותר על שום דבר.

דיאטה הפועלת על כוח רצון לא תחזיק מעמד כי היא מניחה הקרבה מסוימת. דיאטה הוליסטית היא כייפית, קלה ומחזיקה מעמד לאורך זמן. מה תעדיפו?

 



תגיות המאמר: דיאטה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכון אברהמסון - מתמחה ב דיאטה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף פור

מאת: אסף פורהפסקת עישון 11/07/101194 צפיות
הפסקת עישון הינה תהליך מבורך ומעצים. האדם שמפסיק לעשן הולך לחוות משהו שלא חווה כבר המון זמן - אוויר נקי החודר לריאות וממלא אותם. בנוסף, הרגשת רעננות וחיוניות, הפסקת כאבי ראש דחופים, חוסר טעם של מאפרה בבוקר ועוד ועוד תופעות נפלאות.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191990 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181691 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181274 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189648 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181486 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181558 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica