חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות או לא בית אבות. זו השאלה

בחירת בית אבות הינה בחירה קשה. לעתים הבוחרים הם הילדים עבור הוריהם, שבריאותם המדרדרת מחייבת מעבר לבית אבות בו יזכו לטיפול הולם ולהשגחה. לפעמים יהיו אלו הקשישים עצמם אשר יחליטו על המעבר מבית מגוריהם אל בית אבות. זאת בשל עליית תוחלת החיים, רצונם לעבור לסביבה נוחה יותר ומותאמת לצרכיהם, וכן בחיפוש אחר האופציה החברתית להתגורר בקרב אוכלוסייה דומה, בת גילם, וכך להכיר אנשים חדשים ולשפר את חייהם החברתיים.

כיצד בוחרים בית אבות?

רמת תפקוד: השיקול המשמעותי ביותר בבחירת בית אבות הינו רמת התפקוד של הקשיש - האם יש צורך בבחירה של  בית  אבות סיעודי עבור אדם המתקשה לתפקד פיזית או שכלית, או שרמת התפקוד טובה ואזי דרוש בית אבות שאינו בית אבות סיעודי, אלא בית אבות משודרג, המציע פעילויות חברתיות רבות? כדאי בכל מקרה לוודא שישנה אפשרות עתידית להשתדרג למחלקה סיעודית במידת הצורך, ולבדוק את רמת השירות הרפואי שמציע אותו בית אבות גם עבור קשישים ברמת תפקוד טובה. למשל, קיומה של מרפאה מקצועית במקום.

עלות ותקציב: שיקול מכריע נוסף בבחירת בית אבות, שכן מחירי מגורי בית אבות אינם זולים, ולעתים יקרים מאוד. לכן כדאי לבדוק היטב את האותיות הקטנות - מה בדיוק כוללת העלות ואילו שירותים של בית אבות זה כרוכים בתשלום נוסף? האם דרוש פיקדון או עירבון? מהם אופציות התשלום?

בדקו מראש מהו התקציב העומד לרשותכם עבור השהייה בבית אבות. לעתים אפשר להשיג עזרה חלקית במימון עלותו של בית אבות דרך ביטוח לאומי או ביטוחים רפואיים כלשהם של הקשיש, וכדאי לבדוק זאת מראש (מכיוון שלעתים העזרה כרוכה בבחירת בית אבות הקשורה לרשת ספציפית).

מיקום: לעתים יעדיף הקשיש בית אבות הממוקם בעיר מגוריו, ופעמים אחרות יעדיף לעבור קרוב יותר אל ילדיו. בבחירת מיקום כדאי לדאוג לכך שבית האבות הנבחר יהיה נוח להגעה עבור הילדים וקרובי המשפחה (מבחינת תחבורה ציבורית ו/או חנייה, בהתאם לצורך), כדי שיוכלו לבקר את השוהה בו באופן סדיר. כמו כן, כשמדובר בקשיש פעיל ברמת תפקוד טובה, מומלץ לבדוק את סביבתו של בית אבות זה - האם אפשר לצאת מבית האבות לביקור בעיר בשעות הפנאי או שהוא מרוחק ממנה? האם יש בתי קפה היכולים לשמש אותו בסביבה?

אמינות: אתם רוצים לבחור עבור הוריכם בית אבות אמין, איכותי וטוב, כדי שתוכלו לישון בשקט ולדעת שדאגתם להם בזקנתם. בחרו בית אבות מוכר וידוע. אפשר לבחור בית אבות השייך לרשת גדולה וידועה בתחום, להסתמך על המלצות של חברים ומכרים, ובכל מקרה, בדקו שאותו בית אבות נבחר עומד בתקנים הדרושים.

המגורים: כל בית אבות מציע אופציות שונות למגורים, כך שניתן (במידה ויש את האפשרות הכלכלית לעשות כן) לבחור מגורים המתאימים בדיוק לרצונו של הקשיש. למשל, חדר אחד או דירה שלמה כולל סלון לאירוח.

פעילויות: קשישים פעילים בעלי רמת תפקוד גבוהה ישמחו להיצע פעילויות עשיר ומגוון. במקרים כאלו כדאי לבדוק מה בית אבות זה כולל - בריכה, חוגים, חדר כושר, קפה אינטרנט וכן הלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רעות בן דור

מאת: רעות בן דורתכשיטים13/12/101480 צפיות
עיצוב בדים ובגדים שונים באמצעות אבני סברובסקי

מאת: רעות בן דורעסקים - כללי13/12/101345 צפיות
כיצד שומרים על ניקיון בבית דירות?

מאת: רעות בן דוריופי וטיפוח - כללי13/12/101281 צפיות
על תהליך בניית ציפורניים על ידי קוסמטיקאית מקצועית

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי13/12/101711 צפיות
בטון מוחלק הוא שיטה של ריצוף שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

מאת: רעות בן דורחוק ומשפט - כללי06/12/101312 צפיות
העובדות המעניינות והפרטים החשובים על תמא 38

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי06/12/101703 צפיות
החורף היא העונה החמה של טכנאי דודי שמש. מדוע וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מאת: רעות בן דורקוסמטיקה05/12/101379 צפיות
קוסמטיקאית טובה קשה למצוא, ומה לגבי קוסמטיקאית טובה בתל אביב?

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222267 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221860 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211653 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206048 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181889 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172120 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica