חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על רשלנות מעביד בתאונת עבודה מאת עו"ד לתאונות עבודה

מאת: ליאור לויטדיני עבודה20/07/20101331 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

[מאת ליאור לויט עו"ד לתאונות עבודה]

אנו עדים לאחרונה לעלייה חדה במספר תאונות העבודה הקטלניות שמתרחשות בישראל.נפגעת בתאונת עבודה? יתכן והיא יכלה להימנע. מהם חובותיו של המעביד בשמירה על בטיחותך? כיצד מוכיחים רשלנות מעביד? מה עושים לאחר שנפגעים בתאונת עבודה?

להלן לקט תאונות עבודה שליקטתי רק מהשבוע האחרון -

* בן שישים וארבע נפל מסולם באיזור התעשייה של קיבוץ נצר סירני בו עבד, לאחר שנפל מגובה חמישה מטרים ונפצע באורח אנוש נפטר.
* פועל בשנות השישים לחייו נדרס למוות ע"י משאית לפינוי פסולת בחירייה שנסעה לאחור ולא הבחינה בו.
* פועל זר סביב גיל שלושים, נפל מהקומה ה 3בבניין בראשל"צ בו עבד.מותו נקבע על ידי צוות מד"א.
* טכנאי נהרג במהלך עבודות תחזוקה שגרתיות באנטנת קשר על גג משטרת כפר סבא. האנטנה קרסה כאשר טיפס עליה ומחצה אותו למוות.

חלק מתקריות אילו יכלו להימנע באם המעביד היה שומר על כללי הבטיחות כראוי ואף מקפיד בחומרה על נוהלי עבודה וזהירות. באם לא עשה זאת אפשרי לטעון כי פעולותיו או חוסר פעולותיו הן רשלנות מעביד ולפיכך ניתן לתבוע אותו תביעת נזיקין.

מה לעשות אם נפגעים בתאונת עבודה?

1. לפנות למפקח העבודה האיזורי במשרד העבודה.
2. תביעה לתשלום דמי פגיעה במוסד לביטוח לאומי - ביטוח נפגעי תאונות עבודה. יש לצרף תעודה רפואית ראשונה לנפגע בתאונה עם חתימת רופא. עובד המבוטח בביטוח לאומי שנפגע במהלך עבודתו - פגיעה גופנית או נפשית, אותה ניתן להגדיר כפגיעה בעבודה או מחלת מקצוע, זכאי לדמי פגיעה עד תשעים ואחד יום עבור אי כושרו לעבוד בעבודתו או בעבודה אחרת. לכן, הפעולה הטבעית והראשונה היא לפנות לביטוח הלאומי ולטעון כי כי נזקי הגוף שנגרמו הם כתוצאה מתאונת עבודה.
3. פנייה לקופת חולים – באמצעות טופס למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה  עבור מוסדות רפואיים וקבלת טופס 17 (התחייבות קופ"ח על תשלום שירות רפואי במקרה של עזרה ראשונה).
4. במקרה של תאונת עבודה קשה - פנייה למשטרת ישראל - תאונה קשה, תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה ואף  תאונות עבודה שהסתיימו במקרי מוות.

[מידע נוסף על פגיעה במהלך תאונת עבודה - רשלנות מעביד]

איך ניתן להוכיח רשלנות מעביד?

קיימים מקרים בהם התאונה קרתה בשל התרשלות המעביד, על שום שלא נקט באמצעי בטיחות ראויים להגנת סביבתו הבטיחותית ועל כן נגרמו נזקי הגוף. בכדי להוכיח טענה זו, צריך  בראש וראשונה לקבוע כי אכן ישנו בסיס משפטי ועובדתי לכך שקיימת עילת רשלנות.

עילת רשלנות -  מחייבת את העובד שנפגע להוכיח כי המעביד הזיק לו ונהג באופן שלא מצופה ממנו, וכי מעביד סביר אחר לא היה פועל כך בתנאים ובסביבת עבודה דומים. בנוסף יש להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין נזקי הגוף של העובד שנפגע בתאונת העבודה לבין התרשלות המעביד שלו.

מהן חובותה מעביד בשמירה על בטיחות עובדיו?


אחת לתקופה משחרר משרד העבודה ספרי הדרכה שונים לבטיחות בהם ניתן למצוא מהן חובותיו הכלליות של מעביד בנוגע לנוהלי בטיחות. מועברים אף קורסים וסדנאות ללימוד דרכי הפעולה הבטיחותיים במהלך העבודה על ידי המוסד לגיהות ובטיחות.בכדי שעובד יוכל להוכיח טענותיו, עליו יהיה להסתמך על החומר שמועבר במסגרות אליו.

כמו כן,במסגרת חובות המעביד כלפי העובדים שלו,עליו למנות ממונה בטיחות כשיר במקום העבודה לפי שנדרש, שיהיה כפוף הן לו והן למשרד העבודה והרווחה.במידה והייתה חובה למנות ממונה בטיחות שכזה בעבודה במקום בו התרחשה תאונת העבודה, אז  יש כאמור משמעות רחבה להפרת חובה זו. בנוסף על אילו, נדרש המעביד לבצע בדיקות רפואיות תקופתיות לעובדיו החשופים לגורמים מזיקים ולמסור מידע ולהדריך את עובדיו בנושאים הבטיחותיים.

כפל פיצוי על רשלנותו של מעביד

באם הצליח עובד שניזוק בנזקי גוף להוכיח את התביעה שלו וביהמ"ש פסק כי הייתה רשלנות של מעביד כלפי העובד שלו, אז מסכום הפיצויים שייפסקו לטובת העובד, יקזז התובע את סך היוון הגמלאות המגיעות לעובד מביטוח לאומי. באופן זה מונע בית המשפט כפל פיצוי.

למאמרים בנושא זה ובנושאים נוספים מאת עו"ד ליאור לויט - פיצויים תאונות עבודה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ליאור לויט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור לויט

מאת: ליאור לויטנזיקין14/09/101209 צפיות
מדי יום אנחנו שומעים לצערינו על הקטל בדרכים ותאונות הן דבר שכיח. אולם לא הרבה יודעים שהיום, לפי החוק, המעורבים בתאונות דרכים זכאים לפיצויים.

מאת: ליאור לויטנזיקין18/08/101237 צפיות
מדי יום אנו שומעים לצערינו הרב על הקטל בדרכים ותאונות הן כאמור דבר שכיח. אולם לא רבים יודעים שהיום, לפי חוק, המעורבים בתאונות דרכים זכאים לפיצויים.

מאת: ליאור לויטנזיקין10/08/101390 צפיות
לחץ ומתח בעבודה הם דבר המוכר לכולנו, כמו גם העובדה שרבים מאיתנו לוקחים את זה ללב - ותרתי משמע. אירוע לב במהלך העבודה הוא מתאונות העבודה השכיחות ביותר, גם אם לעיתים נדמה שאין קשר הדוק בין האירוע עצמו לפעילות בעבודה.

מאת: ליאור לויטנזיקין05/08/101215 צפיות
אחד המקרים השכיחים בתביעות רשלנות רפואית, הוא סיבוך בחדר הלידה. ביה"ח הממוצע עובר כעשרות לידות ביום, ולמרות שמדובר בהליך רפואי שגרתי ושכיח, לעיתים הוא עלול להסתבך. משנכנסים לחדר לידה לא ניתן לצפות את פני העתיד - מנוסות ככל שהאם והמיילדת יכולות להיות בלידות.

מאת: ליאור לויטנזיקין26/07/101184 צפיות
כולנו מפחדים מטיפול שיניים - מי לא? איננו מבינים תמיד את הטיפול שאנו עוברים ראשית, מאחר ואין באפשרותינו להתבונן בו בצורה נוחה כך שנבין את הנעשה. שנית, בגלל שהמינוחים המקצועיים לא כ"כ נגישים ונהירים עבורינו – לעיתים קרובות קורה כי רק בדיעבד אנו מבינים את אותם מינוחים הקשורים לטיפול לאחר שחווינו אותו על בשרנו. סיבות אילו אינן רק הסיבות בגללן אנחנו נוטים לפחד מטיפול שיניים, אילו הן אף הסיבות לכך שרפואת השיניים היא אחד מהתחומים השכיחים בכל הקשור להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית.

מאת: ליאור לויטנזיקין13/07/101170 צפיות
רשלנות רפואית בזמן היריון היא פיענוח שגוי של בדיקות שונות כמו בדיקות גנטיות, אולטראסאונד או אי הפניית אם בסיכון לבדיקות מתאימות, כך שמסתבר שהאישה ההיריונית נמצאת בקבוצת סיכון ולפיכך קיים חשש להיוולדות עובר עם מום , למוות בזמן הלידה ולפגיעה בבריאות האם.

מאת: ליאור לויטפלילי30/06/101278 צפיות
הרבה פעמים קורה שעוברי אורח נפגעים וסובלים מנזקי גוף בדרגת חומרה כזו או אחרת, כתוצאה ממפגעים שבתחום אחריותה של רשות מקומית או רשות ציבורית. לפי החוק, החוק - רשות ציבורית, לרבות עירייה, נושאת באחריות "לדאוג לתיקונו, ניקויו, הזלפתו, תאורתו וניקוזו של רחוב שאינו רכוש הפרט, וכן למנוע ולהסיר מכשולים והסגת-גבול בו".

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20954 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181384 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171920 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162695 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163309 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163470 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica