חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרפורמה בשוק ההון

מאת: דוד גרינברגשוק ההון27/07/2010746 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאז וועדת בכר חלפו להן שנים וכעת ישנה הסתייגות לגבי מידת הצלחתה של הוועדה.

האם ברבות השנים , לאחר התאוששות המשק מהמשבר הפיננסי האחרון , נראה כי הריכוזיות תרמה לתחרותיות ושכלול שוק ההון ?

נכון, הוצאה מידי הבנקים השליטה הבלעדית בקרנות פנסיה, קרנות נאמנות ובקופות הגמל.

האם אנו יכולים לראות כי דמי הניהול פחתו בשל התחרות על כיסו של הלקוח והעברת קופת הגמל לחברה אחת על פני האחרת ?

האם ישנו כעת פיקוח הולם על אותם בתי השקעות עצמאיים המנהלים את כספי המשקיעים אשר נלהבים אחר הבטחות לשירות ותשואות גבוהות יותר ?

האם באמת ישנה ניידות גבוהה בין קופות הגמל והעברתן מקופה לקופה על ידי העמיתים?

נכון, הרבה אנשים ניגשים כעת לכמה מקומות ומבצעים השוואה בין היתרונות וחסרונות של כל בית השקעות ,את הכדאיות להשקיע בו וכמה נמוך יכולות לרדת אותן עמלות הכלולות בעת ניהול תיקי השקעות.

אנו עדיין נראה אנשים המעדיפים להישאר במקום המוכר להם, עם יועץ ההשקעות בסניף הבנק שלהם ,וחלק ינסה לפזר את ההשקעות ולבצע השקעה על ידי פתיחת תיק השקעות מנוהל באחד או כמה מן בתי ההשקעות המובילים כיום בשוק.

לגבי שוק קופות הגמל וקרנות הפנסיה, עדיין רוב הלקוחות נמצאים באותה קופה .

אלה אשר מתבקשים לבצע את הבחירה בין הקופות השונות  חלק יעביר את הקופה לפי הלך הרוח במקום העבודה והמלצת המעסיק וחלק קטן אשר מבין בתחום זה יבחר בחברה מנהלת אשר מצא לנכון כרווחית ביותר ועם מדיניות השקעה המתאימה לסגנון האינדיווידואלי נשלו.

בנוגע לתחרותיות ורמת דמי הניהול, דווקא ניתן לראות כי בתי ההשקעות העלו לאחרונה את עלויות דמי הניהול, ביחס לעלויות הישנות של ניהולן תחת הבנקים בעבר.

אולם אין דבר זה אומר שעל הצרכן לשבת בחיבוק ידיים לנגד עליות אלה.

אנו יכולים לבחור לעבור לבית השקעות אחר אשר גובה דמי ניהול נמוכים יותר וכמובן קודם לכן לנהל משא ומתן על שיעור דמי הניהול טרם כן, כאשר כמובן שהאינטרס של בית השקעות לשמור על הכסף אצלו ולנסות להגיע לפשרה עם הלקוח.

הרבה מחוסר המעש נובע למעשה מחוסר ידע בסיסי ביותר או רחב בנעשה בשוק ההון.

אנו נהיה עדים לפעילות גבוהה יותר אצל אלה אשר עוקבים אחר הנעשה בשוק ההון ומודעים לזכויות שלהם וכן ליתרונות ולחסרונות שבכל פעולה ופעולה שתעשה על ידם.

לעומת זאת, הרבה מן הלקוחות בשוק הגמל והפנסיה נגררים אחר הרוב ומבצעים פעולות לפי מידע שהם מקבלים על ידי בעלי אינטרסים ולא מידע אובייקטיבי בעזרתו הם יוכלו לבצע שיקולים פיננסים חכמים יותר.

ומה לגבי הריכוזיות אותה ניסתה למנוע הרפורמה?

יש כאלה שיאמרו כי הריכוזיות בשוק ההון נותרה אך השתנתה, וכעת אנו מתחילים להתמודד עם תוצאותיה.

 



תגיות המאמר: בית השקעות, תיק השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132319 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: דוד גרינברגבר ובת מצווה17/03/131583 צפיות
בר המצווה הוא אירוע בלתי נשכח בחיי כולנו. המשפחה כולה נרגשת לקראת האירוע, חודשים רבים חושבים ומתכננים איך להפיק אירוע בר מצווה בלתי נשכח. המאמר שלפניכם יתן לכם את עשרת האטרקציות המובילות לאירועי בר מצווה

מאת: דוד גרינברגבניין ואחזקה - כללי15/09/111592 צפיות
מהי עלות וועד בית, מהי עלות הארנונה עבור שטח הדירה וכדומה. יכול להיות שתגלו שהעלות השוטפת, יחד עם תשלומי משכנתא, הינה גבוהה מידי לטעמכם ותחליטו למצוא דירה בעלויות נמוכות יותר.

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111568 צפיות
לא אחת מבקש מבוטח מקופת החולים שלו לקבל טיפול רפואי מסוים וזו מסרבת. בבואנו לבחון את זכאותו של מטופל לקבלת טיפול רפואי זה או אחר, עלינו לבחון את תכליתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ועל מעמדה של קופת החולים לאור תכליות אלו. על כל אלו עמד בית המשפט בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111746 צפיות
מבוטח אשר מבקש לקבל טיפול שאינו כלול בסל הבריאות, מופנה לוועדת החריגים. הפסיקה קבעה כי על ועדת החריגים לקיים דיון לאור כללי הצדק הטבעי של המשפט המנהלי. כיצד הדבר בא לידי ביטוי בפועל? שאלה זו נדונה בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגשיפוצים04/07/111871 צפיות
הסיבה העיקרית לכך הינה העלויות הנמוכות בהחלט בהשוואה לעלויות של דירות מכל פרויקט נדלן קיים כיום. אומנם אל עלויות אלה יש להוסיף את העלות של השיפוצים ולכך יש לשים לב במיוחד, אבל אם נעבוד בצורה חכמה כך גם נקצור פירות ורווח עבור השבחתו של הנכס למכירה אם נהיה מעוניינים בכך בעתיד.

מאת: דוד גרינברגביטוח רכב30/05/111678 צפיות
למרות הכל יהיו כאלה אשר יעדיפו לגשת אל סוכן הביטוח ה"משפחתי" ולבצע ממנו את הרכישה של מוצר ביטוחי זה , בדיוק כמו כל ביטוח אחר שהם רוכשים דרכו בלב שלם , תוך שיקול של שירות אדיב ומעין תחושה של נאמנות לאורך שנים לאותה חברה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214031 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193240 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910493 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica