חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא – מהו ביטוח חיים למשכנתא?

מאת: שיר כהןביטוח משכנתא28/07/20101690 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטוח משכנתא – מהו ביטוח חיים למשכנתא?

 

ביטוח משכנתא הינו ביטוח חובה לכל אדם אשר מעוניין לקחת משכנתא מהבנק לצורך רכישת נכס, דירה או בית. ביטוח משכנתא מטרתו למעשה להוות רשת ביטחון עבור ההלוואה, הן מבחינת הבנק והן מבחינת הלווה עצמו. בעוד שהדיעה הרווחת היא שביטוח המשכנתא מיועד לשמש את הבנק בלבד, הרי שהוא משמש לא פחות את הלווה עצמו.

הלוואות מסוג זה נפרסות לפרקי זמן ארוכים בדרך כלל, על כן יש לוודא כי הלווה יוכל לייצר לעצמו את כח ההחזר ולעמוד בכל התשלומים עד פרעון מלא של ההלוואה, כאשר ביטוח משכנתא תפקידו להבטיח שההלוואה תוחזר במלואה.

ביטוח משכנתא הינו ביטוח הנחלק לשני חלקים- ביטוח מבנה וביטוח חיים, כלומר, במידה וקורה משהו למבנה עצמו או ללווה, חברת הביטוח תספק את הביטחון הנדרש לצורך פרעון ההלוואה ולהווה לא ימצא עצמו מחוסר דיור.

  • ביטוח מבנה- במידה ונגרם נזק למבנה, ביטוח משכנתא יספק את הכיסוי המלא להחזר החוב, וימנע מצב בו המבוטח ישאר חסר כל.
  • ביטוח חיים- ביטוח חיים של ביטוח משכנתא בא להבטיח את העמידה בהחזר התשלומים במידה ונבצר מהמבוטח לעמוד בהחזר התשלומים, כך למשל במקרים בהם יש אובדן כושר עבודה, מחלה או כל תרחיש אחר אשר מונע מהמבוטח להחזיר את יתרת התשלומים. במקרה כזה, חברת הביטוח תחזיר את מלוא החוב של המבוטח אל הבנק

בחירה של ביטוח משכנתא

מעבר להיותה תנאי הכרחי לקבלת משכנתא, הרי שהיא משמשת את הלווה לא פחות ממה שהיא משמשת את הבנק, ולכן, חשוב לבחור את פוליסת הביטוח בקפידה. יועצי הביטוח והמשכנתאות יוכלו לסיע לכם לבחור את פוליסת ביטוח המשכנתא הטובה ביותר, כאשר ישנם כמה דגשים עליהם כדאי  לשים את הדעת.

ראשית, במידה ומדובר על זוג, חשוב שפוליסת ביטוח משכנתא תהיה משוייכת לשני בני הזוג, ולא רק לבן זוג אחד, וזאת על מנת להבטיח שבמידה וקורה אסון לאחד מבני הזוג, כל הנטל לא יפול על בן הזוג השני. שנית, את פוליסת הביטוח צריך להתאים לעלות הנכס על מנת שלא יווצרו פערים, כך שגובה הכיסוי אותו תקבלו מחברת הביטוח יהיה יעמוד בקו ישר עם עלות הנכס.

בעת בחירה של ביטוח משכנתא כדאי לעשות השוואה בין ההצעות השונות, כך גם לבחון את כל סעיפי הכיסוי, על מנת להבטיח שפוליסת ביטוח משכנתא שלכם אכן תהיה מותאמת כראוי לצרכים ולדרישות שלכם. היום, משנפרץ הסכר ואנשים יכולים לבחור באופן עצמאי את פוליסת ביטוח המשכנתא שלהם, הכח נמצא למעשה בידו של הלווה, אך יחד עם זאת, מוטלת עליו גם אחריות גבוהה יותר. סקר שוק והתאמה של פוליסת הביטוח למצב בו נמצא הלווה, לרבות גילו, מצבו הבריאותי, השתכרותו ועוד יבטיחו מינימום של הוצאות ובטחון מלא בכל מה שנוגע לדיור שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיר כהן

מאת: שיר כהןביטוח נסיעות29/08/101123 צפיות
ביטוח בריאות החובה של קופות החולים תקף רק בהיות המבוטח בארץ. בעת שהות בחו"ל, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח נפרד, ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: שיר כהןביטוח נסיעות29/08/101568 צפיות
ביטוח בריאות החובה של קופות החולים תקף רק בהיות המבוטח בארץ. בעת שהות בחו"ל, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח נפרד, ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: שיר כהןמשכנתא09/08/101485 צפיות
מחזור משכנתא זוהי פעולה אשר מאפשרת ללווה לפרוע את המשכנתא אותה נטל ולקחת במקומה משכנתא חדשה, תחת תנאים קלים יותר בדרך כלל. מטרתה של מחזור משכנתא יכול להיות לצורך קיצור פרק הזמן לפרעון של המשכנתא. כמו כן, מחזור משכנתא יכול להקל משמעותית על הנטל הכלכלי במידה והמשכנתא החדשה נושאת עימה תנאי ריבית נוחים יותר מהמשכנתא המקורית.

מאת: שיר כהןמשכנתא03/08/101277 צפיות
משכנתא הפוכה הינה שיעבוד נכס שבבעלות הלווה תמורת קבלת הלוואה מהבנק, תוך שמירה על הנכס ואם זו דירה, תוך אפשרות להמשיך לגור בה ללא כל לחץ של עמידה בזמני הפירעון. יתרונות המשכנתא ההפוכה וחסרונותיה.

מאת: שיר כהןהלוואות02/08/101783 צפיות
ישנם הרבה סוגי הלוואות לסטודנטים אשר משתנים ממקרה למקרה ומבנק לבנק החל מהלוואה לשכר הלימוד (שנעה בין כיסוי חלקי ועד כיסוי מלא של שכר הלימוד לכל התואר) וכלה בהלוואות לכל מטרה.

מאת: שיר כהןביטוח רכב29/07/101242 צפיות
אחת לשנה אנו עומדים בפני רכישה או חידוש פוליסת ביטוח רכב, ובעוד שעבור רובנו מדובר על פעולה אוטומטית, הרי שזהו בדיוק הזמן לעצור רגע ולחשוב האם סוכן הביטוח שלכם מספק לכם את ההצעה הטובה ביותר.

מאת: שיר כהןביטוח רכב28/07/101596 צפיות
ביטוח רכב חובה היא אחת מפוליסות הביטוח שחובה לרכשן עבור כל רכב אשר עולה על הכביש. להבדיל מפוליסת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, ביטוח חובה הינה פוליסת ביטוח אשר מחוייבת על פי חוק, וכל בעל רכב אשר מעוניין לנהוג על רכבו חייב לרכוש פוליסת ביטוח חובה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223042 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162757 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142851 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147651 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148036 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138255 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131972 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica