חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משכנתא הפוכה

מאת: שיר כהןמשכנתא03/08/20101276 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא הוא מצב בו אדם משעבד (ממשכן) נכס כלשהו (לרוב נדל"ן) לגוף ייעודי לכך ומקבל בתמורה לשעבוד זה הלוואה גדולה לטווח ארוך אשר לרוב מיועדת לצורך רכישת אותו נכס. את ההלוואה הזו, פורש הלווה על פני מספר שנים ולעיתים כמה עשרות שנים, תלוי בגודל ההלוואה ובמצב הלווה, ומחזיר לבנק אחת לחודש את הסכום הנקבע ביניהם בהתאם לחוזה המשכנתא תוך שהוא משלם ריבית מסויימת. כל לווה יעדיף את הבנק שמציע את הריבית הנמוכה ביותר ואת תנאי ההסכם הנוחים ביותר.


משכנתא הפוכה עובדת בכיוון השני, כלומר שיעבוד נכס שבבעלות הלווה תמורת קבלת הלוואה מהבנק, תוך שמירה על הנכס ואם זו דירה, תוך אפשרות להמשיך לגור בה ללא כל לחץ של עמידה בזמני הפירעון. המשכנתא ההפוכה מיועדת בעיקר למבוגרים ולקשישים (מגיל 60 ומעלה) ובעיקר לאלו המתקשים להתקיים מהכנסתם השוטפת וכן למי שאין להם בכלל הכנסה כזו, והיא למעשה הסדר עם הבנק לקבלת הלוואה בסדר גודל משתנה ולמשך זמן משתנה, הכל בהתאם לגילו של הלווה ולשווי הנכס אותו הוא משעבד (בדרך כלל הסכום המקסימאלי להלוואה בשיטת המשכנתא ההפוכה הוא מחצית שווי הנכס ובכלל, ככל שהגיל של הלווה ושווי הנכס גדול יותר, כך גדל סכום ההלוואה). להלוואה זו מתווספת ריבית מסויימת אשר משתנה ממקרה למקרה. האדם יכול לבחור היא אם לקחת את הלוואת המשכנתא ההפוכה בתור סכום כסף חד פעמי או בתור קצבה חודשית.


יש לציין שתמיד, בשיטת המשכנתאות ההפוכות, מועד הפירעון של ההלוואה הוא מועד פטירתו או עזיבתו את הדירה (או הנכס האחר) של הלווה. אז, תינתן אפשרות לשייריו של הלווה לכסות את החוב כולל הריבית ואם אין ביכולתם לעשות כן, הבנק שסיפק את שירות המשכנתא ההפוכה, רשאי להעמיד את הנכס למכירה ולאחר כסות החוב, יימסרו עודפי המכירה לבעל הנכס או ליורשיו.


יתרונות המשכנתא ההפוכה:


• במשכנתא הפוכה, בניגוד למשכנתא רגילה, אין צורך בשום ביטחון מלבד דירת המגורים. אין צורך בעבודה קבועה, רמת הכנסה כלשהי, קצבאות או פנסיה, ובערבים נוספים. הנכס הממושכן משמש כבטחון יחיד.
• משכנתא הפוכה מאפשרת קבלת הכנסות נוספות ושמירה על איכות החיים למבוגרים אשר בבעלותם דירת מגורים או נכס אחר ובמיוחד במקרים בהם בני משפחה לא יכולים לעזור במימון שוטף.
• יש המנצלים את המשכנתא ההפוכה במקרה בו יש עניין לעבור לגור בבית אבות. גם כאן תשמש ההלוואה לצורך המעבר בתמורה לשעבוד הדירה שבבעלותו, אך הנכס המשועבד לא יימכר אלא לאחר עזיבת הקשיש את בית האבות או לאחר פטירתו.
• את הכסף מהמשכנתא ההפוכה יכול לנצל הקשיש לשיפור בכל התחומים בחייו: הן ברווחתו היומיומית כמו טיפול רפואי, רכישת מזון ורכישת אביזרים נחוצים לבית, והן בשיפור איכות החיים בכלל כמו חוגים, טיולים ובילויים.
• המשכנתא ההפוכה מקלה על השיירים של הקשיש. הוא אשר למעשה מכסה את החוב של עצמו ולעיתים  גם את כל רווחתו שלו בשנותיו האחרונות ללא עזרה פיננסית משייריו שלעתים מתקשים בהוצאות לא מבוטלות אלו.
• לאורך כל זמן ההלוואה, הבעלות על הנכס לא משתנה, אותו קשיש נשאר הבעלים הרשמיים עד למועד הפירעון, ובכל זמן שרק ירצה, הוא יוכל לכסות את החוב, כולל הריבית, אם יהיה ביכולתו ולבטל את כל העסקה.


חסרונות המשכנתא ההפוכה:


• עצם העובדה שהבעלות נשארת של הקשיש, למשך כל זמן מתן ההלוואה בשיטת המשכנתא ההפוכה, אומרת שכך גם התשלומים השוטפים של הנכס כמו תחזוקה וביטוחים נשארים באחריותו של הקשיש.
• למרות שעבור יורשי הקשיש, האחריות הכלכלית כלפיו מצטמצמת בהרבה בזמן חייו, הרווח העתידי ממכירת הנכס, לאחר מותו ולאחר כיסוי החוב, ייפגע במידה רבה.
   

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיר כהן

מאת: שיר כהןביטוח נסיעות29/08/101123 צפיות
ביטוח בריאות החובה של קופות החולים תקף רק בהיות המבוטח בארץ. בעת שהות בחו"ל, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח נפרד, ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: שיר כהןביטוח נסיעות29/08/101568 צפיות
ביטוח בריאות החובה של קופות החולים תקף רק בהיות המבוטח בארץ. בעת שהות בחו"ל, מומלץ ביותר לרכוש ביטוח נפרד, ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: שיר כהןמשכנתא09/08/101485 צפיות
מחזור משכנתא זוהי פעולה אשר מאפשרת ללווה לפרוע את המשכנתא אותה נטל ולקחת במקומה משכנתא חדשה, תחת תנאים קלים יותר בדרך כלל. מטרתה של מחזור משכנתא יכול להיות לצורך קיצור פרק הזמן לפרעון של המשכנתא. כמו כן, מחזור משכנתא יכול להקל משמעותית על הנטל הכלכלי במידה והמשכנתא החדשה נושאת עימה תנאי ריבית נוחים יותר מהמשכנתא המקורית.

מאת: שיר כהןהלוואות02/08/101783 צפיות
ישנם הרבה סוגי הלוואות לסטודנטים אשר משתנים ממקרה למקרה ומבנק לבנק החל מהלוואה לשכר הלימוד (שנעה בין כיסוי חלקי ועד כיסוי מלא של שכר הלימוד לכל התואר) וכלה בהלוואות לכל מטרה.

מאת: שיר כהןביטוח רכב29/07/101242 צפיות
אחת לשנה אנו עומדים בפני רכישה או חידוש פוליסת ביטוח רכב, ובעוד שעבור רובנו מדובר על פעולה אוטומטית, הרי שזהו בדיוק הזמן לעצור רגע ולחשוב האם סוכן הביטוח שלכם מספק לכם את ההצעה הטובה ביותר.

מאת: שיר כהןביטוח משכנתא28/07/101689 צפיות
ביטוח משכנתא הינו ביטוח חובה לכל אדם אשר מעוניין לקחת משכנתא מהבנק לצורך רכישת נכס, דירה או בית. ביטוח משכנתא מטרתו למעשה להוות רשת ביטחון עבור ההלוואה, הן מבחינת הבנק והן מבחינת הלווה עצמו. בעוד שהדיעה הרווחת היא שביטוח המשכנתא מיועד לשמש את הבנק בלבד, הרי שהוא משמש לא פחות את הלווה עצמו.

מאת: שיר כהןביטוח רכב28/07/101596 צפיות
ביטוח רכב חובה היא אחת מפוליסות הביטוח שחובה לרכשן עבור כל רכב אשר עולה על הכביש. להבדיל מפוליסת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, ביטוח חובה הינה פוליסת ביטוח אשר מחוייבת על פי חוק, וכל בעל רכב אשר מעוניין לנהוג על רכבו חייב לרכוש פוליסת ביטוח חובה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222574 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222566 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222544 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222559 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222848 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222886 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222887 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica