חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין רשלנות רפואית

מאת: Shaiנזיקין16/08/20101025 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשלנות רפואית היא תת-תחום משפטי בתוך דיני הנזיקין. ההגדרה לרשלנות רפואית לא קיימת בחקיקה, אלא נוצרה בפסיקת בתי המשפט בישראל. רשלנות רפואית מוגדרת כמקום שבו נגמר מתחם הטעות הסבירה של רופא. מכיוון שמדובר בהגדרה עמומה יחסית, בתי המשפט עמוסים בתביעות רשלנות רפואית ונאלצים להכריע בכל מקרה לגופו.

העיקרון הבסיסי של כל רשלנות רפואית (ולמעשה של כל סוג של רשלנות, בהתאם לדיני הנזיקין) היא שכל אדם שנגרם לו נזק כתוצאה מטיפול או היעדר טיפול רפואי, זכאי לפיצוי על מנת שיוכל להתמודד עם הנזק ולנסות להשיב את המצב לקדמותו. בתביעות אזרחיות על רשלנות רפואית, גובה הפיצוי כגובה הנזק שנגרם לחולה. הנזק יכול להיות נכות פיזית, נזקי גוף ונפש, הפסדי רווחים ופגיעה כלכלית כתוצאה מאובדן כושר עבודה זמני או קבוע ועוד. המשמעות היא, שכל תביעה בגין רשלנות רפואית מתחילה באבחנה שלחולה אכן נגרם נזק. ללא הוכחת הנזק, אין כל ראייה לקיומה של רשלנות רפואית.

אדם שסובר שרופאיו או הממסד הרפואי התרשל בטיפול בו צריך לפנות לעורך דין נזיקין, המתמחה ברשלנות רפואית. עורך דין נזיקין יוכל לייעץ לו בשלב הראשוני האם אכן מדובר בנזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית או בשל טעות סבירה של רופא. לעיתים, גם אם מדובר ברשלנות רפואית, גובה הנזק הופך את התביעה ללא כדאית, כיוון שגובה הפיצוי המקסימלי יהיה נמוך יותר מההוצאות המשפטיות.

רשלנות רפואית יכולה להיות בשלב האבחון של מחלה או בשלב הטיפול בה. עבור חולים שעדיין נמצאים בשלבי טיפול ונתונים לחסדי הרופאים והממסד הרפואי קשה מאוד להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הרופאים, המרפאה או בית החולים שעדיין מטפלים בהם. כמו כן, חולים רבים נרתעים מהתמודדות מול המנגנונים המשומנים של מוסדות רפואיים גדולים בעלי משאבים רבים ומחלקות משפטיות גדולות. עורך דין נזיקין המתמחה ברשלנות רפואית ידע כיצד להפיג חששות אלו וכיצד להתמודד מול אותם מוסדות ומנגנונים.

בניית תיק מוצק בגין רשלנות רפואית הינה משימה לא פשוטה כלל. כדי להוכיח את קיומה של רשלנות רפואית, עורך דין נזיקין חייב להיעזר בעדויות מומחים של רופאים אחרים כנגד עמיתיהם למקצוע. משימה זו יכולה להיות קשה מאוד, במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל שבה למרבית הרופאים יש מעגלי היכרות משותפים, הם למדו יחד, השתתפו בהשתלמויות מקצועיות יחדיו ואף הפכו לחברים. קשה לשבור את קשר השתיקה בין רופאים במיוחד כשמדובר בתחום רפואי צר יותר, כמו למשל נוירוכירורגיה. בארץ יש מספר בודד של נוירוכירורגים, וכולם מכירים את כולם. לכן קשה מאוד למצוא נוירוכירורג שיעיד כנגד עמיתו.

בדיוק בשל כך חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין נזיקין מנוסה ומומחה בתחום הרשלנות הרפואית. רק עורך דין נזיקין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, שמחובר לנושא בכל רמ"ח אבריו ורואה בכך שליחות, יעשה את מרב המאמצים על מנת לסייע ללקוח שלו לקבל את הסעד הכספי שיאפשר לו להתנהל ביתר קלות עם הנזק שנגרם לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182618 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181299 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181097 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192387 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192475 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192473 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192575 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192316 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica