חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לקבל פיצוי מחברת התעופה במסגרת חוק שירותי תעופה הישראלי?

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/20192399 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

על מנת להיות זכאים לקבל מהסיוע או הפיצויים שמעניק חוק שירותי תעופה לנוסע, יש לעמוד בתנאים מסוימים ואלו העיקריים שבהם:

  • הטיסה אמורהלצאת משדה תעופה בישראל או לישראל
  • יש בידי הנוסעמקום שמור בטיסה (כרטיס טיסה)
  • הנוסע התייצבבזמן בשדה התעופה
  • העיכוב בטיסההוא מעל שעתיים (120 דקות)

ראשית כל עומדת לזכות הנוסע במצב הזה האפשרות לקבל סיוע בשדה התעופה הכוללת ארוחות \ כיבוד קל ושתיה ביחס לזמן ההמתנה, מתן שירותי תקשורת או החזר תשלום עבור כאלו כנגד קבלות (עד 2 שיחות וגישה לפקס או מייל).

במידה והעיכוב בטיסה נמשך מעבר לחמש שעות (5 שעות) והנוסע מחליט לוותר על הטיסה המתאחרת, הרי שהנוסע זכאי לקבל פיצוי על איחור בטיסה שכולל את האפשרויות הבאות:

החזר תשלום לקטע שלא נוצל (ייתכן לעתים שהו רק קטע בטיסת המשך) ולקטע שנוצל, אם היה כזה, מתוך הבנה שהטיסה איננה משמשת עוד את מטרות הנוסע.

איתור טיסה חלופית שמקובלת על הנוסע לנקודת המוצא שלו, אם הדבר רלוונטי עבורו.

במידה ויש צורך בהמתנה של יותר מיום אחד בין הטיסה החלופית לטיסה המקורית, ימומן עבור הנוסע מקום לינה ללילה או יותר מכך (תלוי בנסיבות) והסעה מהשדה אל מקום הלינה וחזרה לשדה.

פיצוי על עיכוב בטיסה נועד לא רק כדי להעניק את אותו הפיצוי לנוסע\ים אלא גם ליצור לחץ על חברות התעופה לנסות ולהימנע ממקרים שכאלו כדי שלא ייאלצו לעמוד בתנאי הפיצויים הללו.

מקרים של איחור בטיסה או טיסה שבוטלה (וגרוע מכך מקרה שיש טיסה אך נוסע מורד מהטיסה עכב רישום יתר) הם מקרים לא קלים לנוסעים, כאלו שבמקרים רבים הורסים את כל חוויית הטיסה עצמה ולעתים אף גורמים נזק משמעותי מבחינה כספית (טיסת עסקים) או כזה של עגמת נפש אמתית (איחור לאירוע משפחתי עם זמן מוגדר).

לסיכום נציין שחוק שירותי תעופה הוא חוק חיובי מאוד שמשפר משמעותית את מצב הצרכן הישראלי בעולם התיירות המודרני ביחס לעבר, וגם מייעל את חברות התעופה עצמן להיות יותר יעילות וממוקדות בשירות לנוסע ובחוויית הנסיעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן שלומן

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213737 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20617 צפיות
נקלעתם לחובות שלא באשמתכם (או שכן...) אבל באמת בתום לב? אתם לא יודעים כיצד תוכלו להחזיר את החובות הללו לנושים השונים (בנקים, חברות אשראי, ביטוח, ספקים וכן הלאה)?

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20646 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים מבחינה פיננסית עבור בעלי עסקים רבים (אך גם שכירים או מובטלים) נחקק ב 2019 והביא מהפכה של ממש בנקודה רגישה עבור רבים – צבירת חובות והדרך להתמודד איתם או עם הגעה למצב של פשיטת רגל.

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201064 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205102 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: עידן שלומןבניין ואחזקה - כללי24/05/201194 צפיות
מוצר שתמצאו בכל בית ישראלי ונחשב אחד החיוניים ביותר הוא המזגן הביתי. קשה לדמיין את החיים המודרניים שלנו ללא מזגן בקיץ או בחורף וכאשר יש תקלה במזגן רובנו ממהרים להזמין טכנאי מזגנים שיגיע כמה שיותר מהר לתקן את המזגן המקולקל. הבעיה שלא תמיד יש טכנאי מזגנים מומלץ שפנוי להגיע באותו היום או אפילו למחרת לשירותי תיקון מזגנים ובחודשי הקיץ הלוהטים טכנאי המזגנים הפופולאריים תפוסים לפחות שבוע ימים מראש. אז מה הפתרון ?

מאת: עידן שלומןשיפוצים28/01/201632 צפיות
חשמלאים מספקים כיום קשת שירותים רחבה ביותר שנוגעת לאספקטים שונים בכל עבודת שיפוצים בבית שלכם, בין אם מדובר בשיפוץ יסודי של כל הבית או ריענון של מערכת החשמל הביתית.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192484 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192485 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192585 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192325 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193120 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182214 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

מאת: יוני שוורץ נזיקין02/07/152748 צפיות
פתח בהגדרה חוקית קצרה של מה שמוגדר כ"תאונת עבודה". תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. בדרך כלל, תאונת עבודה היא.........

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica