חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנעות והנאות סוכני הביטוח

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/20101534 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עמלת סוכן הביטוח – הנעה והנאה

גילוי נאות – יובל פנקס סוכן ביטוח לשעבר, כ- 9 שנים לא מוכר ביטוחים, כיום מרצה בתחומי הביטוח השונים.

בימים האחרונים (אוגוסט 2010) התפרסמו מספר כתבות בנושא עמלות סוכני הביטוח ובעיקר לגביי הנסיעות של סוכני הביטוח לחו"ל.

כמתבונן מהצד על שוק סוכני הביטוח וכמי שמכשיר ומלמד דור חדש של סוכני ביטוח להלן התפיסה שלי לגביי עמלות הסוכנים.

עמלות הסוכנים מתחלקות ל – 3 סוגים, עמלות שוטפות, עמלות היקף, עמלות הנאה (נסיעות לחו"ל וכו' )

בתפיסתי עמלות הסוכנים מתחלקות ל – 2. עמלות שוטפות ועמלות היקף הם סוג אחד, ועמלות הנסיעות לחו"ל הם סוג אחר.

לפני שאתחיל ואפרט על כל סוג עמלה ועמלה אני חייב לציין – כל אנשי המכירות מונעים דרך עמלות, מתנות או בונוסים. מקצוע המכירות הוא מקצוע מאוד שוחק עם קושי פסיכולוגי גדול של התמודדות שוטפת בהרגשת דחייה. כדי להניע אנשי מכירות לפעולה יש לתגמל אותם.

אין הבדל בין אשת מכירות ברשת בגדים ובין סוכן ביטוח, שניהם מונעים מהתגמול בעקבות המכירה. כחברה, אנו מוכנים לקבל שאשת המכירות בחנות בגדים תקבל בונוס על המכירה ולעיתים "תדחוף" בגד שאני לא באמת צריך או שתגיד לי ש"החולצה יושבת עליי מדהים", כדי לבצע מכירה. אך כשאנו באים לסוכן ביטוח אנו מצפים ממנו להיות הוגן הגון ולא לחשוב ואפילו לרגע אחד על התגמול של הסוכן מהמכירה.

כל צרכן שנפגש עם איש מכירות חייב להכיר את הכלל – יזהר הקונה, לא משנה אם זה ירקן, מוכר בחנות בגדים, רופא שיניים, ברוקר וכו'.

עמלות שוטפות ועמלות היקף

סוג זה של עמלות מתורגם לכסף בלבד, הסוכן מקבל על כל מכירה עמלה על הפוליסה החדשה ובנוסף אם במהלך השנה עמד ביעדים שחברת הביטוח העמידה לו, יקבל גם עמלה על היקף העבודה השנתי.

בעשור האחרון חברות הביטוח צמצמו את העמלות השוטפות ועמלות ההיקף בצורה דרסטית.

הלקוח הישראלי דורש שירות. בשנים האחרונות הלקוח הישראלי שואל יותר שאלות, מודע יותר למוצרים ותחליפים, מודע לתנודות שוק ועוד, מה שגרם לכך שיש לתת ללקוח הישראלי שירות בהיקף מאוד נרחב. אין ספק שבשנים האחרונות הלקוח הישראלי עלה מדרגה בכל נושא המודעות שלו למוצרים פנסיוניים, אני מציין זאת לטובה, בעקבות המודעות רמת הדרישה מהשירות של הסוכן עלתה ותמשיך לעלות.

כמו כן עלויות המשרד ובעיקר עלויות המחשוב ואבטחת המידע כל הזמן עולות.

אם נתמכר את זמן השירות של הסוכן בעבור כל לקוח ולקוח: דלק, זמן הפגישה, תהליך הפקת הפוליסה, שיחות טלפון בין הסוכן למבוטח, טיפול שוטף, שימור לקוחות וכו'. ואם נוסיף לכך גם את עלויות המשרד, נראה שעמלות אלו אינן ראויות ולדעתי יש להעלות את סוג העמלות הנ"ל.

אם סוכני הביטוח יתמחרו את העלויות הקבועות והעלויות המשתנות שיש להם עבור כל לקוח ולקוח הם בוודאי ימצאו שבחלק גדול מסוגי הלקוחות הם מפסידים ואפילו מפסידים הרבה כסף.

עמלות הנאה – נסיעות לחו"ל וכו'

עמלות אלו הסוכן יכול לקחת כהנאה, כלומר טיסות לחו"ל וכו', או לקחת ולתרגם את ההטבה לכסף.

מידי מספר שנים התחרות בין חברות הביטוח וכיום גם התחרות בין בתי ההשקעות על כיסו של הסוכן, עולה למקום גבוה מדי. זה מה שקרה בשנתיים האחרונות. בתי ההשקעות וחברות הביטוח פיתו את הסוכנים בנסיעות מפוארות כמו: מונדיאל, לאפלאנד, סין, ספארי ועוד ועוד. בשלב מסוים החברות מבינות שהן הגזימו ומורידות את הרף לרף הטבות הגיוני וסביר. זהו גלגל שמדי מספר שנים מגיעים לנקודת "פיק" גבוהה מדי ואז מורידים.

האשמה היא לא בסוכני הביטוח, איש מכירות ימכור את מי שנותן לו יותר זה הגיוני וברור. עיניים גדולות הם מאוד הגיוניות למי שמפתים אותו. ולכן על חברות הביטוח ובתי ההשקעות לעשות עם עצמן בדק בית, להבין שהם הגזימו ולהוריד את רף הנסיעות והמתנות.

בתקופה האחרונה מנהלי בתי ההשקעות מתרעמים על העמלות שהם נותנים לסוכני הביטוח, זוהי איננה האשמה של סוכני הביטוח אלא האשמה של בתי ההשקעות בתחרות ביניהן על כיסו של הסוכן ובדרך זו על כיסו של הצרכן הסופי. כמו כן בתי ההשקעות מוציאים סכומי עתק על מתנות ובונוסים למשווקים השכירים שלהם כמו נסיעות לחו"ל, כרטיסים להופעות יוקרה, הפקות גדולות וגרנדיוזיות, ועוד ועוד.    

לסיכום

איש מכירות תמיד יונע מבונוסים הטבות ומתנות.

עמלות השוטפות ועמלות ההיקף: יש להעלות, בגלל השירות שהצרכן הישראלי דורש.

עמלות ההנאה: בשנתיים האחרונות היצרנים השונים הגזימו בסוג עמלות זה ויש להוריד את הרף לרף סביר והגיוני.  

* באתר שלי www.pinkasiony.net ניתן לקנות ספרי לימוד עצמי ממוקדים להצלחה בבחינת יסודות הביטוח. ספרי הלימוד נכתבו בשפה פשוטה ברורה וממוקדת להצלחה בבחינה. כנס עכשיו קנה ותצליח בבחינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל פנקס

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני04/01/148040 צפיות
בתאריך 30/12/13 רואיינתי ע"י סטודנט שלי עבור עבודה סימינריונית שלו בנוגע לענף הביטוח הפנסיוני. להלן השאלות והתשובות מראיון זה:

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני17/08/131109 צפיות
לאור השינויים בענף הביטוח הפנסיוני האם ניתן להמשיך ולהתפרנס בכבוד.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101451 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא על על השליחות החברתית הכל כך חשובה והנשכחת מהעין של סוכן הביטוח הפנסיוני

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני25/10/101639 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא האם נכון לאנשים מעל גיל 40 להיכנס לתחום הביטוח הפנסיוני. מהם היתרונת של הגילאים המאוחרים במכירת מוצרים פנסיוניים.

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101369 צפיות
במאמר זה ניתן לקרוא האם נכון יהיה בזמן יציאה לפנסיה למשוך חלק מהכסף כסכום חד פעמי ולקבל קצבה נמוכה יותר או מראש לקבל קצבה חודשית גבוהה יותר

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101391 צפיות
האם נכון לפצל בין החסכון הפנסיוני לבין הביטוחים (ביטוח החיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה) ?. יתרונות וחסרונות לאיחוד בין השניים או לפיצול של השניים

מאת: יובל פנקסביטוח פנסיוני20/08/101576 צפיות
מהם אפיקי החסכון הפנסיוני השכיחים ביותר, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח פנסיוני

מאת: עשהאל דריירביטוח פנסיוני13/03/172404 צפיות
השעה 20:00 מוצאת את עצמי מול הטלוויזיה מתלבטת אם פשוט לבהות באיזה סדרה שניסיתי להתחיל לפני שבוע או להיות קצת בעניינים ולראות חדשות . אז נפלה ההחלטה לצפות בערוץ החדשות , הערב עשיתי בחירה חכמה , תשאלו למה? במהלך צפייה בכתבות השונות המאוד מעניינות הייתה אחת שהסבה את תשומת אף יותר, רוצים לדעת מהי?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161813 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: ניב אבןביטוח פנסיוני04/02/163855 צפיות
מעבר לאפשרות הנהדרת של חיפוש הפרטים של החסכונות אשר מופיעים על שם כל אזרח בארץ, הפרטים שמתקבלים לאחר ההקלדה של האמצעים לזיהוי הינם דלים ואינם מסייעים במידה שבה ציפו רבים מאלה שנכנסו אל האתר.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח פנסיוני11/06/154943 צפיות
אחת השאלות המרכזיות שאנשים בוחנים במהלך תהליך של בחירת קרן פנסיה היא מה עלות דמי הניהול המשולמים לקרן מדי שנה על מנת לנהל את כספי הפנסיה של המבוטח.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/152153 צפיות
בכל מקום בו נמצאים אנשים, מסתתרים סיכונים מסוימים. זה יכול להיות מקום עבודה, מקומות בילוי, מפגשים וכן הלאה. כדי לדעת איך לטפל באותם סיכונים ואיך להתיחס כאשר הם מתרחשים, חשוב לבצע סקר סיכונים בטיחות ולהתכונן לקראתם מראש.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/151928 צפיות
סיכון תפעולי נועד למעשה לצפות מראש את רמת הסיכון של כל מפעל או חברה, ולהחליט מראש מה רמת הסבירות שזה יקרה. כמו כן נועד סיכון תפעולי להחליט את שווי הנזק במקרה של סיכון, ולהעריך אותו מבחינה פיננסית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142687 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica