חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטרידים אותך? על המשמעויות המשפטיות של הטרדה מאיימת מאת עו"ד אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןפלילי22/08/20101275 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : עו"ד אירית רייכמן

לעיתים קרובות אנחנו שומעים על מצבים בהם אדם מוטרד ע"י אחר באמצעות איומים, הטרדות טלפוניות, מכתבי נאצה, מעקבים, פגיעה מכוונת ברכושו או בשמו הטוב וכפי המצטייר- השתלטות מוחלטת על חייו. התנהגות שכזו גורמת לאדם הנפגע לחוש פחד שמלווה אותו בחיי היומיום, מפריעה בפעולות שגרתיות בסיסיות וגורמת לנפגע לשיתוק ולתחושה ממשית שחייו נתונים בסכנה מתמדת.


אם כן -מהי הטרדה מאיימת, כיצד יש לפעול כאשר סובלים מהטרדה מכל סוג שהוא ומהי סמכותו של בית המשפט בעניין?

הטרדה מאיימת לפי קביעתו של החוק, היא הטרדתו של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא , או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות שנותנות בסיס סביר להניח שהמטריד או המאיים עשוי לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בגופו, בפרטיותו או בחירותו של האדם החש מאוים.

הטרדה מאיימת תופסת מקום נכבד גם בתחום האלימות בתוך המשפחה, כשאישה מוטרדת ע"י בעלה באופן בו היא נתונה לשליטה מלאה שלו, למעקביו ולהטרדותיו.

בד"ר אנו מתוודעים לתופעה כאשר אישה וגבר נקלעים לסכסוך משפטי ביניהם, בו אחד הצדדים מאבד שליטה ומטריד באופן יומיומי שיטתי את הצד האחר.
הסיבות להטרדה מאיימת יכולות להיות בעיות נפשיות, קליניות, רצון לנקמה בבן הזוג המבקש להתגרש, אובססיית התאהבות או אובססיה אחרת.

הטרדה מאיימת - החוק שבא למנוע אותה

ב 2001 חוקקה הכנסת את החוק למניעת הטרדה מאיימת, שמטרתו להגן על אדם מהטרדתו ע"י כל אדם אחר ובכלל זה בן משפחה. הכלי העיקרי לביצוע חוק זה הוא צו מניעת הטרדה מאיימת, שאותו רשאי להוציא ביהמ"ש על מנת למנוע מאדם להטריד את הנפגע בכל דרך ומקום, לאיים עליו, לבלוש אחריו, לארוב לו וליצור עימו קשר.

חשיבות הגשת בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת, היא הפסקת ההטרדה והשבת השלווה לחיי המוטרד, ויש ביכולתה למנוע מצב בו קיימת סכנה ממשית לחיי הנפגע. הגשת הבקשה נעשית בבית המשפט לענייני משפחה אם מדובר בבן משפחה , בבית משפט השלום אם מדובר באדם אחר, או בבית המשפט לנוער באם מדובר בקטין.

עפ"י חוק, רשאים לבקש צו מניעת הטרדה מאיימת - הנפגע או אדם אחר מטעמו, התובע המשטרתי; היועץ המשפטי לממשלה או נציגו;  פקיד סעד שהתמנה לפי חוק הנוער.

במקרה בו מתחרשת הטרדה מאיימת, מאפשר החוק לתת צו "במעמד צד אחד" ללא נוכחות המטריד בביהמ"ש כמו גם ללא ידיעתו. ההחלטה על מתן צו הטרדה מאיימת תעשה בו במקום על ידי ביהמ"ש. משניתן צו כזה, בית המשפט מחויב לקיים דיון בנוכחות 2 הצדדים בהקדם האפשרי ולא יאוחר משבעה ימים מיום מתן הצו.

איך יש לפעול בעת הטרדה מאיימת?


יש להגיע לתחנת המשטרה הקרובה לביתך ולהגיש תלונה. אם ההטרדה נמשכת, יש להמשיך ולהתלונן במשטרה, להתרחק מהגורם המטריד ולהיות בחברת אנשים שקרובים לך. יש אף לגשת לביהמ"ש הרלוונטי ולהגיש בקשה למתן צו הטרדה מאיימת במעמד צד אחד, יצוין כי הבקשה אינה עולה כסף. ההחלטה כתביעה לצו הטרדה מאיימת תנתן עוד באותו היום. יש לצרף לתביעה העתק תלונה מהמשטרה, תמונות ותצהיר עדים אם יש כאלו. תוקף הצו יינתן עד 6 חודשים וביהמ"ש  יכול להאריך את תוקפו לתקופה כוללת של עד שנה. יודגש כי  אם בית המשפט ימצא כי הבקשה להטרדה מאיימת ככזו שהיא לא כנה או קנטרנית, הוא רשאי להטיל על מי שביקש את הצו הוצאות לטובת המדינה ולטובת הצד שנפגע, וכמו כן גם פיצוי נאות למי שנפגע מהגשת הבקשה.

הכותבת עו"ד אירית רייכמן מתמתחה בדיני משפחה וגישור

למאמרים נוספים מאת עו"ד אירית רייכמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161166 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148510 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145837 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137924 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131703 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121598 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121204 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201372 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201193 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191569 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181470 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161904 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161935 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162535 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica