חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכשירי פילאטיס

מאת: קסאיפילאטיס24/08/20101164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תרגילי הפילאטיס המקוריים הורכבו מסדרה של שלושים וארבעה תרגילים הנערכים על רצפה או על מזרן. בהמשך הדרך ג'וזף פילאטיס שיכלל את השיטה כשהמציא מכשירים שונים, ופיתח לכל מכשיר סדרת תרגילים המיוחדים לו. מרבית התרגילים המבוצעים על המכשירים השונים הם תרגילי התנגדות הנעשים כנגד קפיצי פילאטיס מיוחדים. הקפיצים יוצרים התנגדות או תמיכה, תלוי בסדרת התרגילים. אחת התכונות המיוחדות של הקפיצים היא יצירת התנגדות הדרגתית, כלומר ככל שהקפיץ מתוח יותר כך עולה רמת ההתנגדות. הדבר שונה בתכלית משיטות אחרות שעושות שימוש במשקולות בהן ההתנגדות שווה לכל אורך התנועה.

מיטת רפורמר: מכשיר הרפורמר הוא מכשיר הפילאטיס החשוב והנפוץ ביותר. המכשיר בנוי ממסגרת שבתוכה נוסע משטח לאורך מיטה. משטח העבודה מחובר למסגרת המיטה בעזרת קפיצים שיוצרים התנגדות או תמיכה. רוב התרגילים מתבצעים בעת שהמתרגל שוכב או יושב על המשטח ומפעיל את המכשיר בעזרת מערכת של רצועות, ידיות, לולאות ובר הרגליים. ניתן לבצע מבחר עצום של כ-500 תרגילים על הרפורמר ברמות שונות של קושי.

מיטת קדילאק (Cadillac): ידוע גם בשם Trapeze table. הקדילאק בנוי מבסיס עץ שעליו מחוברת מסגרת צינורות פלדה ועליהם מורכבים אלמנטים שונים של המכשיר. הקדיאלק מציע מגוון רחב של שימושים ולכל הרמות- החל מסדרות תרגילים למתחילים, דרך פתרונות לעבודת שיקום לקשת של בעיות ועד לתרגול מתקדם לספורטאים.
הקדילאק החל את דרכו כמיטת בית חולים טיפוסית. כשג'וזף פילאטיס היה נתון בהסגר במחנה מעצר אנגלי בזמן מלחמת העולם הראשונה, הוא ניצל את זמנו לשיקום חולים שהיו מרותקים למיטותיהם בבית חולים. פילאטיס נעזר בקפיצים שעליהם הונחו המזרנים ופיתח באמצעותם מגוון של תרגילי התנגדות תוך שימוש במיטה עצמה. 

וול-יוניט (Wall Unit): פילאטיס פיתח גרסה קטנה יותר של מיטת הקדילאק ששמה באנגלית: Wall-Unit. הוול-יוניט הוא למעשה חצי קדילאק, ללא הבסיס מעץ וניתן לבצע עליו את רוב התרגילים האפשריים על קדילאק. המכשיר חסכוני במקום ומהווה פתרון מצוין לשיעורים קבוצתיים.

כיסאות פילאטיס: בשונה ממיטות פילאטיס שתוכננו לשימוש מקצועי במכונים מיוחדים לכך, ג'וזף פילאטיס תכנן את הכיסא המקורי ששמו כיסא וונדא (Wunda chair) לשימוש ביתי. הכיסא מתוכנן כך שיוכל לשמש ככורסת ישיבה לסלון כאשר הוא אינו מתפקד כמכשיר התעמלות. בדומה לשאר המכשירים, כיסאות הפילאטיס התפתחו והשתכללו במהלך השנים. כיום ניתן למצא סוגים שונים של כיסאות ברמות שונות, מהם המותאמים לשימוש מקצועי במכוני פילאטיס, מכוני כושר או ככלי משלים לטיפול בפיזיותרפיה. בזכות גודלו ובזכות המבחר הגדול של התרגילים שהמכשיר מציע, הכיסא גם היום הינו אחד ממכשירי הפילאטיס הביתיים הנפוצים ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קסאי מכשירי פילאטיס

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קסאי

מאת: קסאיפילאטיס29/09/103164 צפיות
טבעות פילאטיס הפכו לפופולריים ביותר לאחרונה, ולא רק בענף הפילאטיס. עולם הכושר כולו אימץ את טבעות הפילאטיס ומשלבן במרבית האימונים והתרגולים. בעזרת טבעות הפילאטיס אפשר לבצע אין ספור תרגילים, הן זולות וקטנות וניתן להעבירן בקלות ממקום למקום.

מאת: קסאיפילאטיס29/09/101007 צפיות
שיטת פילאטיס, כפי שהיא מוכרת היום, היא טכניקת תרגול המתרכזת בשיפור הגמישות והכוח תוך הגברת המודעות לגוף. השיטה בנויה מסדרות של תרגילים ותנועות המתבצעים על מספר מכשירים מיוחדים (מיטת רפורמר, קדיאלק, כיסאות פילאטיס, קשתות פילאטיס ואביזרים נוספים) או על הרצפה בעזרת מזרן, ללא שימוש במכשירים. בשיטת פילאטיס המתרגלים עובדים כנגד התנגדות משקל הגוף או כנגד קפיצים מיוחדים, ולמרות שהדופק בהחלט עולה בזמן התרגול, היא אינה נחשבת לפעילות אירובית כמו ריצה או רכיבה על אופניים.

מאת: קסאיפילאטיס24/08/101469 צפיות
עבור רבים מהווים ששת העקרונות הבאים את הבסיס השיטתי לתרגול טכניקת פילאטיס. יישום עקרונות אלו הוא שמייחד את פילאטיס ומעניק לה יתרונות רבים על פני שיטות תרגול אחרות. חשוב לציין שממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, לא ציין או לימד את העקרונות כפי שהם מוכרים לנו היום אלא הם מהווים פיתוח מאוחר יותר של תלמידיו וממשיכי דרכו.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215194 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148868 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310063 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/132359 צפיות
קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128532 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128440 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128846 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica