חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ללמוד להירגע בעזרת תרגילי פילאטיס

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/20132360 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פילאטיס היא שיטת אימון גופני, המושתתת על תורת החיבור בין הגוף והנפש ומיועדת לתחזוק הגוף ולשיפור תפקודו. למרות מה שנוטים לחשוב, שיטה זו לא התפתחה במזרח הרחוק ולמעשה הומצאה ע"י ג'וזף פילאטיס, גרמני אשר היגר לארה"ב, ופיתח שיטה זו על מנת לעזור לרקדנים לשמור על גופם, ולהתמודד עם פציעות שנגרמות להם עקב עומסי אימוני המחול על הגוף. מאז התפתחה שיטת הפילאטיס, ונהייתה פופולארית בקרב מתאמנים, עד שכיום ניתן למצוא אותה בכל חדר כושר ובמכונים המיועדים לכך.

הפופולאריות של השיטה נובעת מכך שהיא גם עובדת על הכושר הגופני של המתאמן וגם נעוצה ביכולת מנטאלית או נפשית, אשר מחזירה את היכולת להביט פנימה ולאפשר שליטה על מנח הגוף ויציבותו. השיטה עובדת על הירגעות כללית של הגוף ומתוך מקום של שליטה בו, מעניקה ביטחון למתאמן.

אילו שיטות פילאטיס נהוגות כיום ומהם היסודות אשר מתוכם נגזרת היכולת להירגע?

פילאטיס על סוגיו

קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

למרות שאימון פילאטיס על מזרן נפוץ יותר, אימון פילאטיס מכשירים הגיע מוקדם יותר בהיסטוריה של השיטה. ממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, פיתח מגוון מכשירים דמויי מיטות או משטחים, אשר מכילים קפיצים נוחים שמיועדים לתת לשריר את ההתנגדות לו הוא צריך על מנת להתחזק. אימון המזרן התפתח לאחריו, ולמעשה מכיל את כל האלמנטים של אימון מכשירים, אך מצריך מהמתאמן לדייק בפעולותיו ולהשתמש בכלים שמשולבים באימונים אלו בצורה נכונה.

שני האימונים מקנים למתאמן את יתרונות שיטת הפילאטיס ועובדים על הימצאות בתנוחה והרגעות, אך אימון המכשירים מאפשר יתר דיוק בטכניקות האימון, ומתקיים בקבוצות קטנות יותר, מה שמאפשר קבלת יחס אישי ושיפור פרקטיקת האימון.

ללמוד לנשום נכון

נשימה היא פעולה טבעית שמתרחשת באופן אוטומטי ברגע בלידה, אך נשימה רגועה לעומת זאת, היא משהו שמצריך למידה ואימון. הנשימה היא בעצם הטכניקה דרכה הגוף קולט חומרים חיוניים מהסביבה, הנחוצים לו להפקת אנרגיה, ופולט את מה שאינו נחוץ.

בתורת החיבור בין גוף ונפש הנשימה נחשבת לכלי מטהר, אשר ניתן להעניק לו ע"י דמיון מודרך, תכונות של סילוק אנרגיות רעות מהנפש והגוף. בשיטת הפילאטיס עבודה על נשימה נכונה היא הבסיס לתרגילי האימון, והם אינם אפקטיביים אם הנשימה לא מתקיימת בצורה מתאימה.

הרעיון הוא לחבר בין פעולותיו השונות של הגוף ולהתאים אותם למערכת הנשימה באופן מודע, מה שבדרך כלל לא מתקיים באופן אוטומטי. החיבור בין מערכות אלו, מאזן את התהליכים הכימיקלים בגוף ובמוח, והתוצאה המקבלת היא הירגעות ותחושת שילטה וביטחון.

לעצור ולשהות בתנוחה

החיים במאה ה-21, הם עמוסים לאין שיעור ויכולים לגרום להרגשה מתמדת של מרוץ, שלא ניתן לעצור אותו. מרדיפה אחר מצוינות, קריירה, משפחה ילדים, זוגיות וכסף, ועד עמידה ביעדים רבים ומלחיצים, עומד האדם של העת האחרונה במצב בו הוא שכח כיצד להירגע.

לכן, לא פלא, שישנם המון טכניקות כיום שמלמדות או מזכירות למתאמנים איך להירגע, כמו שיטת הפילאטיס. מלבד נשימה נכונה, טכניקה בסיסית נוספת היא ללמד את המתאמן לעצור ולשהות בתנוחה. באימוני כושר אחרים, המטרה היא לא לעצור ולהמשיך לנוע, לעומת אימון הפילאטיס שמכריח את המתאמן לעצור, להבין מה קורה בגופו כרגע, להרגיש את היסודות מהם מורכב גופו ולאפשר לעצמו להירגע ולהביט פנימה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144853 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144842 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144888 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144892 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144982 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148399 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215220 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148871 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310064 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128534 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128443 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128848 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

מאת: בתיה כץפילאטיס10/03/128685 צפיות
תרגילי הפילאטיס מטרתם לתרגל כל שריר ושריר הנמצא בגוף, הפילאטיס מביא מענה לשרירים המייצבים שכאשר האדם מפעיל את אותם שרירים נכון וכאשר שרירים אלה יתחזקו, תהיה היכולת לערוך תנועות רבות מאוד שיגרמו להטבת המצב גם של חומרת הכאבים ואף של טווחי התנועה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica