חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי שיטת פילאטיס?

מאת: קסאיפילאטיס29/09/20101007 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיטת פילאטיס, כפי שהיא מוכרת היום, היא טכניקת תרגול המתרכזת בשיפור הגמישות והכוח תוך הגברת המודעות לגוף. השיטה בנויה מסדרות של תרגילים ותנועות המתבצעים על מספר מכשירים מיוחדים (מיטת רפורמר, קדיאלק, כיסאות פילאטיס, קשתות פילאטיס ואביזרים נוספים) או על הרצפה בעזרת מזרן, ללא שימוש במכשירים. בשיטת פילאטיס המתרגלים עובדים כנגד התנגדות משקל הגוף או כנגד קפיצים מיוחדים, ולמרות שהדופק בהחלט עולה בזמן התרגול, היא אינה נחשבת לפעילות אירובית כמו ריצה או רכיבה על אופניים.

ממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, שילב עקרונות מענפי ספורט וטכניקות גוף-נפש אחרות בתוך השיטה שפיתח. בין יתר ההשפעות בולטת השפעת היוגה שיסודותיה משתלבים היטב עם עקרונות הפילאטיס, כמו גם שיטות התעמלות שמקורן ביוון בעתיקה יחד עם אלמנטים שנלקחו מעולם הלוליינות. בנוסף, תרגילים רבים בשיטת פילאטיס נוצרו בהשראת תחומי המחול השונים. 

בכל תרגילי הפילאטיס העקרון המנחה הינו השימוש בשרירי הליבה (Core muscles). שרירי הליבה המרכזיים הם זוקפי עמוד השדרה (הממוקמים בגב לאורך עמוד השדרה), כולל מערך שרירי הבטן (החיצוניים והפנימיים, השרירים שמושכים את הטבור פנימה לכיוון עמוד השדרה ואלו שיוצרים את "הקוביות בבטן") ושרירי האגן.

כאשר שרירי הליבה מחוזקים ועובדים היטב, אתם מפתחים יציבות וכוח בכל האזור של מרכז הגוף. זוהי אחת הדרכים בהן שיטת פילאטיס מסייעת לאלו מביניכם הסובלים מכאבי גב. כאשר מרכז הגב מחוזק כהלכה, משתחררים לחצים מיותרים והגוף חופשי לנוע ביתר קלות וביעילות.

לכל אורך התרגול על המזרן או על מכשירי פילאטיס, המדריך יכוון אתכם להתרכז בשרירי הליבה, תוך תשומת לב לנשימות ולאיכות התנועות שאתם מבצעים (לעומת כמות החזרות שהוא פחות חשוב בפילאטיס). אלו חלק מעקרונות המפתח שמתלווים לכל טכניקה שמטרתה ליצור תנועה הרמונית בין גוף לנפש.

במקור כינה ג'וזף פילאטיס את הטכניקה שפיתח בשם קונטרולוג'י (Contrology) - כלומר, פיתוח הקאורדינציה בין הגוף לבין המצב המנטלי או הנפשי. בספרו הראשון "חזרה לחיים דרך קונטרולוג'י" (Return to life through Contrology) שיצא לאור בשנת 1945, פילאטיס מציג לראשונה את שלושים וארבעה התרגילים המקוריים שמהווים את אבני היסוד לשיטה.

תחילה טכניקת פילאטיס הייתה מוכרת אך ורק בקרב קהילת הרקדנים של ניו-יורק, בעיר בה פתח ג'וזף פילאטיס את הסטודיו הראשון לתרגול ולהוראת השיטה. בזכות יתרונותיה הרבים החלה השיטה לצבור אהדה רבה אצל ספורטאים מקצועיים כמו גם אצל סלבריטאים שפרסמו את השיטה ברבים ותרמו רבות להפצתה. כיום פילאטיס היא אחת משיטות התרגול הפופולריות והנפוצות בעולם והיא מתאימה כמעט לכל אדם, בכל גיל ובכל מצב גופני.

 



תגיות המאמר: פילאטיס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קסאי מכשירי פילאטיס

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קסאי

מאת: קסאיפילאטיס29/09/103172 צפיות
טבעות פילאטיס הפכו לפופולריים ביותר לאחרונה, ולא רק בענף הפילאטיס. עולם הכושר כולו אימץ את טבעות הפילאטיס ומשלבן במרבית האימונים והתרגולים. בעזרת טבעות הפילאטיס אפשר לבצע אין ספור תרגילים, הן זולות וקטנות וניתן להעבירן בקלות ממקום למקום.

מאת: קסאיפילאטיס24/08/101165 צפיות
תרגילי הפילאטיס המקוריים הורכבו מסדרה של שלושים וארבעה תרגילים הנערכים על רצפה או על מזרן. בהמשך הדרך ג'וזף פילאטיס שיכלל את השיטה כשהמציא מכשירים שונים, ופיתח לכל מכשיר סדרת תרגילים המיוחדים לו. מרבית התרגילים המבוצעים על המכשירים השונים הם תרגילי התנגדות הנעשים כנגד קפיצי פילאטיס מיוחדים.

מאת: קסאיפילאטיס24/08/101469 צפיות
עבור רבים מהווים ששת העקרונות הבאים את הבסיס השיטתי לתרגול טכניקת פילאטיס. יישום עקרונות אלו הוא שמייחד את פילאטיס ומעניק לה יתרונות רבים על פני שיטות תרגול אחרות. חשוב לציין שממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, לא ציין או לימד את העקרונות כפי שהם מוכרים לנו היום אלא הם מהווים פיתוח מאוחר יותר של תלמידיו וממשיכי דרכו.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215197 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148870 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310063 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/132359 צפיות
קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128532 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128443 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128847 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica