חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקירת חוק איסור הלבנת הון

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי24/08/2010991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק הלבנת הון מורה להקים מאגר מידע של דיווחים, שיסייעו לאסוף את איסור הלבנת ההון.

חקיקה זו הינה חלק ממאבק בינלאומי בתופעת הלבנת ההון והיא מהווה אמצעי מרכזי בניסיון מניעת ולחימה בתופעות מימון ארגוני הטרור והפשע המאורגן.

כמקובל בעולם גם כאן נקבעו בחוק חובות דיווח לגופים הפיננסיים השונים כמו בנק הדואר, בנקים, מנהלי תיקים, מבטחים וסוכני ביטוח, קופות גמל, נותני שירות מטבע, חברי בורסה וכו' לגבי פעולות שונות שבוצעו ע"י הלקוחות. יתרה מזאת, נקבעה אף חובת דיווח של הנכנסים לישראל ושל היוצאים ממנה לגבי כל הקשור להעברות כספים.

הדיווחים המתקבלים מן הגופים הפיננסיים השונים נחלקים לשני סוגים:

  • דיווחים מכח החוק - דיווחים בנוגע להעברת כספים לפי גובה הסכום וסוג הפעולה כמפורט בצווים שהוצאו מכח חוק, ללא שיקול דעת מצידו של הגורם הפיננסי.
  • דיווחים לפי שיקול המוסד הפיננסי - דיווחים בנוגע לפעולה בלתי רגילה שבוצעה ע"י בעל החשבון, עפ"י שיקול דעתו של המוסד הפיננסי.

המועד הקובע לתחילתם של הדיווחים הוא 17.2.2002 וממועד זה ואילך חלה חובת דיווח כאמור בחוק.

מהו מאגר המידע?

עפ"י החוק הרשות הוסמכה לנהל את מאגר המידע בו יש לרכז את הדיווחים כאמור לעיל, ואף לעבד ולאבטח אותם. ראש הרשות הוא שהוסמך להעביר את המידע, לפי שיקולו לרשויות שהן גורם מוסמך לקבלו בכדי ליישם את החוק.

העברת מידע יכולה להיות ביוזמתה של הרשות ויכולה להינתן כתשובה לבקשה מנומקת של מי מהגופים האוכפים.

המוסמכים לבקש מידע הנאגר ברשות ואף לקבלו הם - משטרת ישראל ושרות הביטחון הכללי. כמו כן, נוסף לאלה הרשות רשאית להעביר מידע לגופים מקבילים לה במדינות אחרות והיא אף יכולה להיענות לשיקול דעתה לבקשות מידע אותן יוזמים גופים אילו.

חשוב לציין כי מאגר המידע הוא כזה שמכיל פרטים רגישים בנוגע לפרטיות של אזרחי מדינת ישראל ותושביה. לפיכך על הרשות לשמור על המידע ולאבטחו בהתאם לכללים ונוהלים נוקשים. מסירת מידע מהמאגר תיעשה עפ"י הוראות החוק רק בהוראות ראש הרשות ורק למטרה שנועדה לכך בחוק.

פעולות הרשות הנוגעות למאגר המידע לטובת איסור הלבנת הון

הרשות הוקמה בינואר 2002, ונמצאת בשלבי גיוס כ"א ורכש ציוד מחשב להקמת מאגר המידע. הרשות כוללת מחלקת איסוף ובקרה (תפקידה ליצור קשר עם הגורמים המדווחים, לקבל להזין ולמיין את הדיווחים למערכת הממוחשבת), מחלקת מחקר והערכה (שתפקידה לעבד את המידע שדווח על מנת לגלות באם קיימים דפוסי הלבנת הון כלליים כמו גם מקרים פרטניים המצדיקים פתיחת חקירה), מחלקה משפטית וגם מחלקת טכנולוגיה, מחשוב ותקשורת.

קשרים בינלאומיים של הרשות

אחד מתפקידיה החשובים של הרשות הוא לקיים קשר עם גופי מודיעין פיננסיים מקבילים בחו"ל.
הרשות התקבלה במהלך חודש יוני 2002 כחברה מן המנין בארגון , EGMONT GROUPשמאגד 69 יח' מודיעין פיננסי הפעילות בעולם ועומדות בתנאי הסף של הארגון.

החברות בארגון מקנה את הזכות להתחבר לרשת אינטרנט מאובטחת של הארגון ובאמצעותה להחליף מידע עם יחידות מודיעין מקבילות. בנוסף על כך , בזכות חברות זו מתאפשרת היכרות אישית עם נושאי התפקידים הבכירים ביחידות המודיעין המקבילות. הדבר מקל על חילופי המידע בין הרשות לבין אותן יחידות ואף מאפשר חתימה על מזכרי הבנה להחלפת מידע. כמו כן, החברות כמובן מבססת את מעמדה של ישראל כמדינה השותפה למלחמה הבינלאומית כנגד הלבנת הון. חשוב לציין שהעבר זו מתבססת על עקרונות הדדיות וסודיות.

סיועה של הרשות בחקיקה

הרשות מסייעת למשרד המשפטים בריכוז והכנת הצעות לתיקוני חקיקה שנדרשים כתוצאה מן הנסיון שיצטבר ביישום הוראות החוק, וכן עליה ליזום תיקוני חקיקה ככל שהדבר יידרש.

מימונה ותיקצובה של הרשות

הרשות היא חלק ממש' המשפטים ומתוקצבת כחלק בלתי נפרד ממנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עו"ד שרון נהרי הוקם בשנת 1998 ומאז עוסק במשפט פלילי , דיני הסגרה, הלבנת הון, עבירות כלכליות ומשפט צבאי (פלילי).

המשרד מונה שלושה עורכי דין צעירים ודינמיים, אשר מתמחים בייצוג נאשמים וחשודים, בעבירות שונות. כמו כן המשרד מטפל גם בחשודים / נאשמים שהם אנשים נורמטיבים ללא עבר פלילי כגון, אנשי עסקים, רואי חשבון, רופאים, מתווכים, עבירות צווארון לבן והלבנת הון, שוחד, עבירות מס ומע"מ ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד שרון נהרי

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי01/12/13846 צפיות
כתב אישום הוגש לפני מספר ימים לבית משפט השלום בת"א נגד עמוס כהן בן ה-50 ממבשרת ציון. כהן מואשם בעבירות של איומים בכתב לרצוח שרים בממשלה, ח"כים וידוענים מתעשיית הבידור הישראלית.

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי07/10/131044 צפיות
לאחר התאונה המחרידה בכביש 6 שבה נהרגו ארבעה בני אדם, כיוון החקירה של המשטרה הוא גרימת מוות ברשלנות מצד נהג האוטובוס שפגע במשאית. כיוון החקירה הזה נבדק משום שלפי אחת העדויות, התעסק הנהג בטלפון הנייד ודעתו הוסחה. מה המשמעות של המהלך? רבים אינם יודעים מהו ההבדל בין גרימת מוות לבין הריגה. נסביר את כל הנקודות החשובות ביותר אותן יש לדעת אודות גרימת מוות ברשלנות וזאת בהתאם לחוק העונשין.

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי19/08/131060 צפיות
ב-nrg מעריב פורסם כי תושב קריית מוצקין שהיה חייב תשלום מע"מ בגובה 380,000 ש"ח, כתב בשורת התשלום "1 ש"ח", מה שגרר הרשעה בשלוש עבירות שונות מצד בית המשפט. השופט אמר בהכרעת הדין כי ההתנהגות הזו מקיימת "מחשבה פלילית" שמטרתה להתחמק מתשלום מס. מהי אותה מחשבה פלילית?

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי14/07/13948 צפיות
לא לזה ציפו שני צעירים שהגיעו למשטרה במטרה להתלונן על כך שהותקפו לאחר שניסו לסייע לצעירה שהוטרדה. מחקירתם עלה כי דווקא שני המתלוננים אחראים לשרשרת של תקיפות זרים על רקע גזעני בחלקה הדרומי של העיר תל-אביב.

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי02/07/131043 צפיות
אלי האנה, מפתח הגוף הישראלי שנמלט מישראל וויתר על אזרחותו הישראלית לטובת אזרחות אוקראינית נלכד לאחרונה באיטליה ובימים הקרובים תגיש משטרת ישראל בקשת הסגרה רשמית בעניינו.

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי13/06/131022 צפיות
בחלק הקודם שעסק ביסודות העבירה שאותן חייבת להוכיח הפרקליטות מעבר לכל ספק סביר, התייחסנו לרצח בכוונה תחילה ולשלושת המבחנים המצטברים שיש לתת עליהם את הדעת במטרה להשיג הרשעה בעבירת הרצח: הכנה, החלטה להמית והעדר קנטור מצד הקורבן. במאמר שלפניכם נתייחס לרצח תוך ביצוע עבירה או רצח על מנת להקל על ביצוע עבירה, רצח ברשלנות ונדון בשאלה כיצד מתנהלת חקירת רצח.

מאת: עו"ד שרון נהריפלילי02/06/131194 צפיות
זה מכבר חתמה פרקליטות המדינה על הסדר טיעון מקל עם קצין שהואשם במסירת מידע סודי ומסווג לקבלנים בצפון – וזאת בתמורה לכסף וטובות הנאה. ככלל, לבית המשפט שיקול דעת רחב עת הוא בא לגזור את עונשו של מי שהורשע בדין. לעיתים הענישה היא מידתית, לעיתים היא חמורה יתר על המידה, בין היתר בגלל ההד הציבורי שנוצר מן הפרשה, ולעתים הענישה מקלה. במקרים שבהם הענישה מקלה הציבור מביע שאט נפש ומותח ביקורת רבה על בית המשפט.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201377 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201216 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191575 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181474 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161918 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161941 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162540 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica