חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתר נגיש – למה צריך לשים לב

מאת: Click4Webבניית אתרים07/09/20101121 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למעלה מ-4 מליון ישראלים משתמשים באינטרנט על בסיס יום-יומי, עושים אתהקניות שלהם באינטרנט, משלמים את החשמל, הארנונה, את חשבון המים ובקיצור –האינטרנט הפך בשנים האחרונות מנחלתם של הגיקים לחלק בלתי נפרד מחיינו.

לאור העובדה הזו עולה הצורך בהנגשה של אתרי האינטרנט עבור כללהאוכלוסייה ככה שלכולם תהיה את האופציה להשתמש וליהנות באינטרנט וזה כוללאת עיוורי הצבעים, כבדי הראייה, כבדי השמיעה ואנשים בעלי מוגבלויותמוטוריות. חשבתם פעם איך יכול אדם עם מחלת פרקינסון להשתמש בעכבר? ממחקריםעולה שאחד מכל ארבעה אנשים בחברה המודרנית סובל ממגבלה כלשהי.

חברות בניית אתרי אינטרנט רבות לומדות כיום את תחום הנגשת האתרים בדיוק מהסיבה הזו. בימינו אי אפשרלהתעלם משום חתך באוכלוסיה בכל הקשור לאינטרנט. כולם חייבים להיות זכאיםלהשתמש באינטרנט בצורה שווה ובמיוחד אתרים ציבוריים כמו אתר ממשלת ישראל,ביטוח לאומי, מס הכנסה וכל חברה ציבורית אחרת.

ניווט באתרי אינטרנט – איפה אני נמצא?
אחד הדברים החשוביםביותר באתר נגיש זה ניווט ברור. על המשתמש להבין בכל רגע נתון איפה בדיוקהוא נמצא ולאן הוא יכול להמשיך. אתרים ללא מוצא הם אתרים לא נגישים.

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא היכולת לנווט באתר באמצעות המקלדת. כברהזכרנו מקודם שיש סוגי מוגבלויות שלא מאפשרות למשתמש לנווט באתר באמצעותעכבר. הקפדה על אפשרות הניווט באמצעות המקלדת תאפשר לאותם משתמשים לנווטבקלות באתר.

חשוב מאוד שמבנה הדף יהיה ברור וזהה עד כמה שאפשר בכל חלקי האתר. זה יקלעל המשתמשים שלכם להבין תמיד איפה נמצאים תפריטי הניווט, איפה נמצאת כותרתהדף ואיפה נמצא תוכן האתר.

מבנה דף ברור יקל גם על כבדי ראייה שמשתמשים בקוראי מסכים או במסכי ברייל למיניהם. חברות בניית אתרי אינטרנט שמקפידות לבנות את האתר האינטרנט שלהם בצורה נכונה וסמנטית ייצרו נגישות גבוהה וטובה עבור חתך זה באוכלוסייה.

צבעים צבעים צבעים
אחת הטעויות הנפוצות ביותר באתרי אינטרנטהיא בחירת פלטת הצבעים. נסו לקרוא טקסט בצע צהוב שנכתב על רקע לבן ותוכלולהבין שהדבר הוא כמעט בלתי אפשרי
הניראות הטובה ביותר קיימת בטקסט בצבעשחור שנכתב על רקע לבן. הקפדה על הכלל הזה תפתור חלק גדול מבעיות הנגישותהקיימות בכל הקשור לקריאה באינטרנט. האינטרנט מלא באתרים בהם לא ניתן לקרואמסיבה זו.

מה זה פה?
בעיה נפוצה נוספת היא חוסר הקפדה על גודל כתב ברור.עבור רבים מאיתנו לפעמים מדובר במשימה בלתי אפשרית. חייבים לזכור שאחוזנרחב מהאוכלוסייה מרכיבה משקפי ראייה. אמנם בגלל שזו תופעה נפוצה אז לאנהוג להתייחס אליה כאל מוגבלות אך היא בהחלט כזאת. טקסט שנכתב בגודל קטןמקשה על הקריאה. אם לא ניתן להגדיל את גודל הכתב יש כאן בעית נגישות.

עוד בעיה נפוצה היא בעיה של תמונות או שימוש בטכנולוגיות שונות כגוןפלאש. חשוב לזכור שבעלי מוגבלויות ראייה לא יוכלו לראות תמונה ולכן חשובלשים טקסט אלטרנטיבי שמסביר מה יש בתמונה. טקסט אלטרנטיבי שכזה מספר למשתמששלא רואה את התמונה מה יש בה ומפצה על המוגבלות.
אתרים בטכנולוגיותכגון פלאש הרבה פעמים אינם נגישים ולכן יש להימנע ככל האפשר משימושבטכנולוגיות מסוג זה. אמנם החברות שעומדות מאחוריהן עושות מאמצים לצמצוםהפער אך עד שהדבר יקרה מדובר במשהו שכדאי לוותר עליו.

לסיכום, ניווט ברור, צבעים נכונים, גודל כתב קריא ושימוש בטכנולוגיותנכונות יפצה עבור מרבית בעלי המוגבלויות על הפער. בעולם בו אנו חיים לאמדובר באפשרות שניתנת לבחירה אלא בחובה מוסרית. בדקו גם אתם האם אתריהאינטרנט שלכם נגישים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמר זה פורסם על ידי קליק 4 ווב בניית אתרי אינטרנט העוסקת בפיתוח, עיצוב וקידום אתרי אינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Click4Web

מאת: Click4Webבניית אתרים20/02/111046 צפיות
דף נחיתה הוא דף שמיועד לקבל תנועה מקמפיינים שונים וכל תפקידו הוא להתמקד במכירת מוצר אחד בלבד. לדף נחיתה מסוג כזה יש מספר יתרונות כמו צפי של קהל יעד מסוים, דבר שמאפשר למקד את דף הנחיתה בצורה מוכוונת עבור קהל היעד.

מאת: Click4Webבניית אתרים11/02/111433 צפיות
הוא כבר, כאן אבל עדיין לא באופן רשמי. HTML5 נכנסת לשימוש לאט לאט ואפשר כבר לראות ברחבי הרשת לא מעט אתרי אינטרנט שנבנים על פי התקן החדש שנמצא בשלבי תקינה מתקדמים.

מאת: Click4Webפרסום באינטרנט26/12/101063 צפיות
בניית דף נחיתה היא כלי שימושי ביותר עבור מפרסמים ברשת. הוא משמש לקידום מוצר או שירות ספציפי ומהווה יעד לתנועה המגיעה מפרסום של מודעות טקסט ממומנות או באנרים כשמטרתו היא בדרך כלל איסוף פרטים. דף נחיתה מוצלח הוא דף בו אחוז גבוה של משתמשים מבצעים את המטרה שלשמו הוא נועד.

מאת: Click4Webפרסום באינטרנט21/12/101043 צפיות
מיתוג באינטרנט - מאמר זה עוסק בנושא מיתוג באינטרנט ומציג את הנקודות החשובות שאליהם יש לשים לב כשניגשים לבצע עבודות מיתוג ברשת. איך להיזהר ואיך לעבוד נכון, מה אפשר לעשות לבד ומה כדאי להשאיר למומחים לעשות.

מאת: Click4Webבניית אתרים06/12/101049 צפיות
אם פעם נדרשתם להשקיע כסף רב כדי לשכור חברה שתבנה עבורכם אתר אינטרנט הרי שכיום בעידן האינטרנט יכול כל אחד לבנות לעצמו בקלות אתר אינטרנט על ידי גופים שונים שנותנים פלטפורמה להקמת אתר אינטרנט בחינם.

מאת: Click4Webבניית אתרים15/11/10992 צפיות
בשוק ישנן טכנולוגיות רבות, שונות ומגוונות לבניית אתרי אינטרנט. כל הטכנולוגיות יודעות לעשות בסופו של דבר את אותם הדברים, בצורה כזו או אחרת. לכל טכנולוגיה יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה. אותן טכנולוגיות משתנות ומתחדשות כל הזמן וכמעט מידי יום יוצא שדרוג לגרסאות חדשות.

מאת: Click4Webבניית אתרים09/11/101032 צפיות
אתרי אינטרנט לעולם יוקמו לשם מטרה מסויימת. יש אתרים שיוקמו לטובת הצגה של העסק, יש אתרי אינטרנט שמטרתם היא לספק תמיכה טכנית במוצר כזה או אחר ויש גם הרבה מאוד אתרי אינטרנט שנבנים על מנת לספק רווחים ממכירה של שירותים או מוצרים.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213631 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194087 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175729 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174883 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172723 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica