חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שאנחנו צריכים לדעת על נוטריונים

מאת: גיא אלוןחוק ומשפט - כללי03/10/20101046 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפקידו של נוטריון הוא לאשר מסמכים שהם אמיתיים, עליו לבדוק היטב את המסמכים ולהצהיר האם אדם מסוים חתם לפניו- על אותו אישור של הנוטריון סומכים גורמים מקצועיים שהוא מאשר אך ורק את האמת. אישורם של נוטריונים מהווה ראייה מספקת בתהליכים משפטיים.

מי יכול להיות נוטריון?

יש מספר תנאים להיות נוטריון, נוטריונים חייבים להיות עורכי דין ועליהם לעבוד במקצוע עשר שנים לפחות. על הנוטריונים להיות אזרחי ישראל או תושבי קבע בישראל. כמו כן, עליהם להיות נקיים מהרשעות בהליכים פלילים או משמעתיים (קשה מאוד להיות נוטריון אם אכן הורשעת בעבר).

תפקידם של נוטריונים

תפקידם העיקריים של הנוטריונים קבועים בסעיף 7 לחוק הנוטריונים.

  • אישור נכונות של רשימת מלאי- הנוטריונים יכולים לאשר את הכלול ברשימתהמלאי והאם אכן נמצא שם כל המלאי.
  • אישור חתימה- הנוטריון מאשר שהאדם המגיע אליו מזדהה ומציג את עצמו הואהאדם החותם מולו על חוזה, כך יש יותר סיכוי שהחתימה לא מזויפת.
  • אישור תרגום- תפקידו של הנוטריון הוא גם לאשר תרגומים של מסמכים ובכךשתרגומם מדויק. אישור תרגום על ידי נוטריון הוא מאוד שימושי, משתמשים בובמקרים של קבלה לאוניברסיטה במדינה אשר לא דוברת את השפה של תעודת המועמדהמעוניין ללמוד בה, או במקרים של טיול במדינה אחרת הדורשת את תרגומם של מסמכיהנוסע.
  • אישור תצהיר- מאוד דומה לאישור חתימה, במקרה זה הנוטריונים מאשרים שהאדםהעומד מולם מבין את המשמעות המשפטית של ההצהרה, יש כמה סוגים של תצהירינוטריון למשל ייפוי כוח, אישור תצהיר של הורים המאשרים שבנם היחיד ישרתביחידה קרבית ועוד.
  • אישור על חיי אדם- נוטריון יכול לאשר גם את חייו של אדם, אם הנוטריוןמזהה אותו הוא יכול לתת לו אישור על עצם היותו חיי (לעיתים קיימות מחלוקותלגביי האם אדם חיי ואו מת).
  • אישור צוואה- לפי חוקי הירושה, נוטריונים יכולים לאשר צוואותבמטרה שיהיה להן תוקף.
  • הסכם ממון- מאשר הסכם ממון שנחתם טרם הנישואין.

חשיבותם של נוטריונים בתהליכים בינלאומיים

ישראלים רבים מעוניינים ללמוד בחו"ל, לעיתים בגלל ברמה הגבוהה ולעיתים בגלל שקל יותר להתקבל לשם מבחינת תנאי הקבלה ללימודים. המוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל מעמידים מספר תנאים ללימודים אצלם. סטודנט ישראלי שרוצה להירשם ללימודים בחו"ל נדרש מעבר למעבר קריטריוני הקבלה (תעודות, מבחני קבלה וכו') גם לספק מסמכים פרוצדוראליים שמעידים על היותו אזרח ישראלי, על כך שהוא תושב במדינת ישראל, תעודות ההשכלה הקודמת ועוד.

נוטריונים הם אלו המאשרים את המסמכים הללו, הם מתרגמים את המסמכים הנדרשים מעברית לאנגלית (או לשפה בה דוברים במוסד הלימודים). אישור הנוטריון ותרגום המסמכים בדרך כלל מספיקים למוסדות הלימוד בחו"ל. לעיתים נדירות יש צורך גם באישור אפוסטיל. אישור זה הוא אישור הניתן בבית משפט בישראל כאישור מוסמך ממדינת ישראל מאמנת אפוסטיל (שחתומות עליה מעל 100 מדינות בעולם), אישור זה מטרתו להבטיח למדינות החברות באמנה שמדינת ישראל מאשרת ומזהה את הנוטריון כך שהוא יכול להנפיק אישור נוטריוני.

השלבים שיש לעבור במטרה לקבל את האישור הנוטריונים למטרת לימודים בחו"ל הם: תרגום המסמכים, אישור של נוטריון על נכונותו של התרגום ובמידת הצורך אישור אופסטיל על גבי אישורו של הנוטריון.

המאמר מוגש על ידי מדריך נוטריונים הגדול בישראל, במדריך ניתן  למצוא אינדקס נוטריונים, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.

 



תגיות המאמר: נוטריון, נוטריונים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102394 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012421 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica