חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חלומות ברחם

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/20101401 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מאת ד"ר זיו מאיר, מכללת ברק לרפואה משלימה. ממחקרים שונים עולה כי עוברים ברחם חולמים.   החוקרים הבריטים פרנסיס קריק וגרהם מיצ'יסון מציינים, כי בשליש האחרון של ההריון עוברים חולמים.   הסיבה לדעתם לתהליך החלום אותו עוברים חווים נעוצה בכך, כי בזמן זה מבשיל העובר ומתפתחים אצלו תהליכים מורכבים ביותר ההכרחיים לקיומו העצמאי.   שנת החלום הכרחית גם משום שהיא ממריצה את מערכת העצבים המרכזית, המסייעת לקראת התפתחות מבנית בשלב מאוחר יותר, שנת הרע"מ מספקת מנגנון ליצירת מסלולים עצביים במוח. תינוקות בני יומם זקוקים הרבה יותר ממבוגרים לשנת חלום ארוכה.   עוד למדים כי פגים חולמים כשמונים אחוז מזמן השינה שלהם, זאת עולה ממחקרם של הפסיכיאטרים רמון גרינברג וצ''''סטר  פרלמן, השאלה הראשונה היא על מה הם חולמים? השאלה השניה היא האם חלומותיהם דומים? כלומר האם חלומותיהם של עוברים המצויים ברחם  ושל פגים אשר יצאו  מהרחם טרם זמנם זהים או  דומים?  על כך המדע אינו יודע להשיב.   לאמיתו של דבר, גם על חלומותיהם של תינוקות בוגרים יותר אין מידע לחוקרים. כך גם אין לחוקרים מידע אודות חלומותיהם של ילדים ואנשים בוגרים, למעט העובדה שאותם ניתן להעיר בזמן החלום ולתשאל, אולם גם אז החולם יזכור רק את החלום שממנו העירו אותו באותו הזמן,  אך הוא לא יזכור באותו מעמד את החלומות  שקדמו לחלומו הנוכחיו.  אולם את התשובות לכך ניתן לדעתי לקבל דווקא בספרי "גלגול נשמות כל הסודות הכמוסים". בספר דיון והסבר לחלק נסתר זה, מאחר והתשובות הקונבנציונליות מצויות בסתירה לעובדות היומיומיות.         לפרטים נוספים, כגון: ספרים ולימודים ראו באתר של מכללת ברק לרפואה משלימה בירושלים.   http://www.barakcollege.com/
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר זיו מאיר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר זיו מאיר

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות16/01/115370 צפיות
אצל בני האדם היודעים לדווח מילולית נמצאה הקבלה בין חוויות החלום לבין השינה הפעילה, בייחוד לבין המצב של התפרצות המתח האמוציונלי המרובה בעת השינה הפעילה, ובשינה בכלל לקראת שעות ההתעוררות. בבואנו לחפש תשובה לשאלה- האם תינוקות ובעלי חיים חולמים, נבדוק ראשית כל- האם גם אצלם קיים סוג השינה הפעילה על כל התופעות הפיזיולוגיות הכרוכות בו, דבר זה נחקר באופן יסודי ביותר.

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/105327 צפיות
על מה חולמים פעוטות בני 2-3 שנים? מאת ד"ר זיו מאיר מכללת ברק פעוטות בני 2-3 מתקשים להפריד בין המציאות לחלום, הם אומרים שחלומות באים מהטלויזיה ובמידה והם באים מבתים מסורתיים או דתיים הם אומרים שהחלומות באים מאלוהים. אחרים אומרים שהחלומות "באים מהאגדות" או שהם "תמונות בתוך הכרית שלי". ממחקרים שונים עולה כי פעוטות עד גיל 5 זוכרים בחלק מהמקרים חיים קודמים, לא אחת קורה כי פעוט בן 3-4 קם ממיטתו ומספר להוריו כי פעם הוא היה טייס, או נהג, או אביר..אנו כהורים מבטלים זאת בתנועת ביטול זה רק

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/105199 צפיות
נושאי החלומות המעסיקים ילדים נחקרו באופנים שונים כבר שנים רבות, אנשי חינוך, פסיכולוגים וחוקרים שונים חקרו כבר אלפי חלומות של ילדים, אחד החוקרים היה צרלס קימינס שהיה מפקח בית ספר מלונדון. צ''''רלס אסף כמות גדולה של סיפורי חלומות (כ-2,500) של ילדים משנת 1918 והתברר כי 25% מהחלומות המפחידים של ילדים מתחת לגיל 8 הכילו בעיקר פחד מגבר מעורר פלצות, עוד התברר כי כיום חולמים ילדים באחוזים דומים אותם נושאים, למעט חלומות על תקיפה מהאויר, מובן שבעבר ילדים לא הושפעו מטלויזיה או מDVD אלא ממאורעות התקופה. כיום, חלומות הילדים מושפעים גם מכלי התקשורת, ממשחקי המחשב ועוד, אולם ניתן לסווג את החלומות של הילדים מתחת לגיל 8 למספר נושאים.

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/102252 צפיות
חלומות וסיוטי לילה מאת: ד"ר זיו מאיר נושאי הסיוטים שונים ומגוונים, מבוגרים וילדים עשויים לחוות סיוטים דומים. לדוגמא: אצל ילדים יתכן פחד מפני פרידה, בדרך כלל אלה חלומות בהם הילד הולך לאיבוד, נחטף או ננטש. כאשר אצל המבוגר הפחד עשוי להיות מפני נטישה של בן או בת הזוג, יתכן פחד מפני אובדן ילד או בן זוג... סיוטים מפני המוות עשויים להיות משותפים לילדים ומבוגרים נורמלים כאחד, מפני שהמוות הוא פחד שניתן לכנותו כאוניברסלי, כולם פחות או יותר פוחדים ממנו בהיבט זה או אחר.על כן הוא משמש נושא לסיוטים. אגדות עשויות לסייע לילדים לבטא את הפחדים שלהם, אגדות רבות מבטאות את תחושת הנטישה שחווים הילדים בחיי היומיום שלהם: כאשר משאירים אותם בגן...כאשר הם מצויים בבית בלויית הבייביסיטר....

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/102078 צפיות
השפעת השתיה על החלומות מאת: ד"ר זיו מאיר נושא השתייה התפתח מאוד לצערי בשנים האחרונות בקרב בני נוער, כמעט מידי שבוע אנו שומעים על קטטות, דקירות נהיגה רשלנית ועוד. במדינות שונות בעולם נשאלה השאלה האם יש להקל על העבריינים במתן גזר הדין בשל היותם שתויים? אולם איש לא שם ליבו לתופעות נוספות הנגרמות מהשתייה, מעבר לעובדה שהשותה פוגע בעצמו מבחינה פיזיולוגית, נפגעות מערכות נוספות הקשורות לתגובותיו גם כאשר הוא בעצם לא שתוי. והרי ריבוי האלימות כיום במועדונים או בכלל בקרב בני הנוער התגברה לא סתם. ממחקרים רבים עולה כי שתיה של משקאות חריפים עד כשלוש שעות לפני השינה גורמת למספר דברים: 1. אדם השותה נרדם באופן כללי מהר, אולם לאחר פרק זמן של שינה קצר יחסית כ-3 שעות, הוא מתעורר פעמים רבות בלילה, הוא חווה בפועל נדודי שינה, כלומר שינה מופרעת, החסרה בשנת החלום

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/101404 צפיות
חלומות מסייעים לנו באופנים שונים בתהליכי למידה. 1. בשלב הראשון של השינה, אנו חולמים אודות מאורעות שהתרחשו במהלך היום, אנו מקטלגים את המאורעות ואת מאות ואלפי הגירויים שחלפו לנו במהלך היום, מסננים אותם, מצנזרים, דברים בעלי חשיבות אנו מקטלגים ויוצרים מעין מגירות שליפה. כלומר שנת החלום היא חיונית לארגון ארוך טווח של הזיכרון, אם נמנעת מאיתנו שנת החלום, לא יוכלו להתקיים עיבוד נתונים ויהיה לנו הרבה יותר קשה להזכר באירועים מהעבר או אפילו באירועים של יום אתמול. 2. היעדר שנת החלום תגרום לנו לקשיי ריכוז במהלך היום, (הכול שם נשאר מבולגן ומבולבל) הזיכרון שלנו יהיה לקוי, אנו נהיה חסרי סבלנות, ולאורך זמן המערכת שלנו עשויה לקרוס, מאחר והחלומות מקשרים בין העולם החיצוני לבין המחוזות הפנימיים שלנו.

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות05/10/101248 צפיות
מאת ד"ר זיו מאיר מכללת ברק במחקרים שונים שנערכו בדבר שימוש בתרופות לשינה התבררו עובדות מעניינות. לדוגמא: במחקר שנערך על ידי פרופ'''' איאן אוסוולד מאוניברסיטת אדינבורו שחקר את השפעת הברביטורטים על השינה, התברר כי תרופות רבות מדכאות את שנת החלום. כאשר לאחר שאדם השתמש פרק זמן מסוים בתרופה בה קיים מרכיב של ברביטורט והפסיק, מתחילה תקופה של שנת חלום אינטנסיבית כפיצוי הנמשכת עד כשמונה שבועות- אגב זה הזמן הדרוש לתיקון תאי מוח. מסקנתו היא שבאמצעות שנת החלום המוח מחדש את עצמו.

מאמרים נוספים בנושא חלומות

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/152229 צפיות
החלומות שאנו חולמים בכל לילה ולילה הם מפתחות לעולמות עמוקים, קסומים ובעלי מידע רב על חיינו. פתרונם של חלומות נפוץ בתרבויות רבות מאז ומתמיד, וגם אצלנו בקבלה קיימת התייחסות מעמיקה לתחום זה בחיי הנפש והרוח של בני האדם.

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/151455 צפיות
החלומות שאתם חולמים הם שבילים לעולמות הלא מודע; הם נתיבים למסרים שהנפש והנשמה שלכם מבקשות להעביר אל המודע שלכם; הם דרך להכיר את עצמכם טוב יותר; והם מפה לכיוונים הנכונים לכם בכל שלב בחיים.

מאת: ירון פלדחלומות11/10/143340 צפיות
הרעיון של מילון חלומות ושל פירוש חלומות אמנם קיים בתרבויות רבות - עוד משחר ההיסטוריה ועד לימינו, אך חשוב מאד לציין כי המשמעויות שנותנים לחלום באופן בסיסי, הן משמעויות שונות מאד. אפשר בהחלט להכיר את המשמעויות השונות, ולחשוב מה זה אומר על עולם החלומות שלנו.

מאת: danikחלומות27/12/138527 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: דר' ירון זפרןחלומות08/11/138446 צפיות
איך לזכור חלומות? מה המשמעות של סמלים המופיעים בחלום? מה המסר של החלום עבורי? דר' ירון זפרן, סופר רב מכר, מטפל ומנחה קבוצות, מלמד על פירוש חלומות / פענוח חלום.

מאת: מוטי לקסמןחלומות18/07/115146 צפיות
צום, תענית מציינים את י"ז בתמוז על מה צמים? על בני אדם? לא!

מאת: פרפרים המרחב הרוחני דפנה ביסמוטחלומות19/03/116078 צפיות
חלומות הנם ערוץ הרוחני לתת המודע שלנו ולמתרחש בחיי היום יום שלנו. חלומות ילדים הם דבר מופלא שיכול לתת לנו תמונה מדהימה על עולמם של ילדינו ולחוות אותו באמצעות החלום שלהם כפי שאנו עושים עם הציורים של ילדינו. ישנה חשיבות רבה לחלומות של ילדינו במיוחד אילו שמבטאים מצוקה, פחד ועוד ואנו מחויבים לשים עליהם דגש רב על מנת לעזור ולעיתים להציל את הילד. במאמר זה אני מסבירה על הבדלי החלימה בין הגילים השונים, הבדלי החלום בין בנים לבנות, חלוקת החלומות של ילדים לקטגוריות שונות , פירושים לחלומות נבחרים מתוך פורום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica