חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת פוליגרף

מאת: anna baחקירות12/10/20101135 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האמת והחיפוש אחר  האמת היו תמיד חשובים לבני אדם, ולא רק במשמעות הפילוסופית של המילה. גם ידיעת האמת ברמה היומיומית שלה מעסיקה אנשים משחר ההיסטוריה. תמיד היה חשוב לנו לדעת מי דובר אמת ומי דובר שקר. בעולמנו תמיד היו לאנשים סיבות רבות לשקר ולהסתיר את האמת. האמת יכולה לעיתים לפגוע באינטרסים שלנו. אומנם טוענים שאמירת האמת היא קלה וטבעית יותר ולכן הינו יכולים להניח שניתן יהיה לזהות שקרנים כי הם לא ידברו באופן טבעי. אבל ישנם אנשים בעלי כישרון או ניסיון המסוגלים לשקר באופן טבעי, מה שמצריך כלים מתקדמים יותר לגילוי האמת. פוליגרף הוא מכשיר שעונה לדרישות אלה.

פוליגרף קולט את התגובות הפיזיולוגיות של אדם, שלעיתים הוא עצמו אינו מודע להן ומציג אותם לעיני הבודק בצורה של גרפים מרובים. הפוליגרף מצויד בחיישנים שונים שמחוברים אל גופו של הנבדק ושמטרתם לקלוט את תגובותיו. כל אחד מהחיישנים מוציא פלט בצורת גרף. תוצאות הפוליגרף מתבססות על כך שהשקר אינו טבעי לנו, ולכן כשאנחנו משקרים הגוף שלנו מגיב לכך בצורה שונה מהתגובה שלו כשאנחנו אומרים את האמת. כשאנחנו משקרים ישנן תגובות פיזיולוגיות ייחודיות, כמו קצב נשימה מוגבר, שנקלטות על ידי הפוליגרף, למרות שאינן נראות לעין. כל התגובות האלה נקלטות על ידי החיישנים שמחוברים לגופו של הנבדק במהלך בדיקת פוליגרף. מכשיר הפוליגרף רושם תגובות אלה על צג אנלוגי או דיגיטלי ומומחה הפוליגרף מנתח תוצאות אלה לאחר מכן. כעיקרון במקרה שאדם דובר אמת, לא אמור להיות שינוי בתגובות שלו, ואילו אם הוא משקר, יירשמו קפיצות בגרפים על ידי מכשיר הפוליגרף.

חלק מהאנשים טוענים שמכשיר הפוליגרף אינו מדויק כי ניתן לרמות אותו, וגם כי לפעמים אנשים שאינם משקרים יכולים לצאת שקרנים בבדיקת פוליגרף. ישנם אנשים שהתגובות הפיזיולוגיות שלהם אינן נורמטיביות מסיבות בריאותיות או אחרות, ולכן יראה הפוליגרף קפיצות גם כשידברו אמת. גם לחץ מוגזם מבדיקת הפוליגרף עשוי לגרום לתנודות כאלה. יש לציין שמכשיר הפוליגרף הוא אחד המכשירים המדויקים ביותר שקיימים. אמינות התוצאות של בדיקת פוליגרף גבוהה יותר מכל בדיקה אחרת. חוסר הדיוק בבדיקת פוליגרף מעיד על חוסר המקצועיות של בודק הפוליגרף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת anna ba

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי26/10/101097 צפיות
חברות הובלות בירושלים פונות לכל סוגי התושבים, בין היתר גם לסטודנטים. בעצם סטודנטים הם לעיתים לקוחותיהן העיקריים של חברות הובלות בירושלים. אם אתם סטודנטים שזקוקים להובלה, כנסו וקראו כיצד לבחור חברת הובלות בירושלים שתתאים לכם.

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי20/10/101599 צפיות
תקינות דודי שמש היא לא דבר שאפשר לוותר עליו. במיוחד לקראת החורף הקרב ובא חשוב להקפיד על פעילות תקינה של דודי שמש ולבדוק שאין בהם תקלות. המאמר יפרט על דגשים חשובים בכל הקשור לתחזוקת דודי שמש.

מאת: anna baשיפוצים14/10/101272 צפיות
האם אתם מוכנים לחורף? איטום בירושלים הוא משהו שצריך להקפיד עליו בעת בנייה בעיר, במיוחד לקראת החורף. יש להבדיל בין איטום לבין בידוד. מאמר זה יסביר את ההבדלים ביניהם ויפרט על חשיבותו של איטום בירושלים.

מאת: anna baניקיון12/10/101049 צפיות
ניקיון במשרד הוא אחד הדברים שחשוב לשמור עליהם, בין היתר כדי למנוע הופעתן של חולדות. חולדות הן תופעה נפוצה במשרד שאינו מקפיד על ניקיון. כנסו כדי לקרוא עוד על האופן בו ניקיון מרחיק חולדות.

מאת: anna baגרפולוגיה10/10/101923 צפיות
גרפולוגיה הוא תחום שהולך ומתרחב לאחרונה. כעת מעסיקים מסוימים מבקשים ממועמדים לבצע בדיקה גרפולוגית במהלך ראיון עבודה. קראו עוד על האופן בו גרפולוגיה מסייעת במיון מועמדים.

מאת: anna baעסקים קטנים ובינוניים10/10/10989 צפיות
הובלות בכלל והובלות בירושלים בפרט אינן דבר פשוט כפי שזה אולי נדמה. להלן מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להפוך את התהליך של הובלות בירושלים לפשוט יותר ומהיר יותר.

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי10/10/101054 צפיות
פרגולות אלומיניום הן מוצר חדש יחסית בשוק, לצד פרגולות העץ המוכרות. קראו במאמר זה על כל היתרונות של פרגולות אלומיניום.

מאמרים נוספים בנושא חקירות

מאת: shlomy חקירות26/12/171556 צפיות
חושדים בבן הזוג? חשוב להבין מספר פרטים טרם הפניה לחוקר פרטי, ראשית תחום הבגידות הוא עניין שמתרחב בשנים האחרונות ולמשרדי חקירות יש לא מעט עבודה בתחום, 80% מכלל הפונים למעשה בטוחים שמתבצעת בגידה וזקוקים להוכחה לצורך בתי משפט וכו', הבגידות שמגיעות לידי חקירות מדובר במעשה המתמשך לאורך תקופה עם פרטנר קבוע ולא בגידה מיקירת שעליה קשה מאוד לאסוף ראיות

מאת: נויחקירות25/11/171790 צפיות
אנשים רבים פונים למשרדי חקירה פרטיים כאלה ואחרים על מנת לאשש או להזים חשדות אשר יש להם לגבי התנהגות בני הזוג שלהם, או כדי להשיג מידע אודות שותפים לעסק או על מתחרים או אודות אנשים אשר רוצים לעשות איתם עסקים וכדומה. משרדי חקירות מעניקים שירותי מעקבים אחרי אנשים לצורך השגת מידע אשר נחוץ ללקוחות שלהם. אבל בהזמנת מעקבים יש גם סיכונים אשר יש לקחת אותם בחשבון.

מאת: אוריה בן מנחםחקירות22/06/152864 צפיות
במקרים רבים, אנו זקוקים לעזרתו של חוקר פרטי מנוסה. המטרה העיקרית בגינה אנו שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה בתחום הבגידות היא להחזיר את חיינו למסלול הרגיל שלהם ולמנוע מצב בו נעשה לנו עוול

מאת: אמיר אברמסוןחקירות09/03/152186 צפיות
אריאלה לא הופתעה מהממצאים נפרדה לשלום וציינה כי זה מחזק את ההחלטה שלה לבדוק מי הפרטנר שלה. וכי היא מסיימת היום את הקשר.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות14/01/152342 צפיות
ישנם מספר קריטריונים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם עומדים בפני סינון ראשוני של משרד חקירות פרטי.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות10/11/142863 צפיות
בשנים האחרונות אני נוכח כי יש למשרד החקירות שלי במיוחד עקב האינטרנט, פניות של מגזרים שמעולם לא היו לקוחות של משרדי חקירות.

מאת: ליאת מנדלסוןחקירות14/09/143242 צפיות
בחיים אי אפשר לדעת מתי האדם מולך דובר אמת או לא. כאשר מדובר על עניינים שוליים הרי שמלבד חוסר נעימות ותסכול, הדבר לא באמת משפיע. כאשר מדובר על ענייני עבודה, זוגיות וכדומה – למושג שקר או אמת יש משמעות שונה לגמרי. בדיוק בשל כך מזל שאפשר להשתמש באחת המכונות החשובות ביותר שהומצאו מכונת פוליגרף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica