חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרפולוגיה בראיונות עבודה

מאת: anna baגרפולוגיה10/10/20101921 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעידן המודרני מעסיקים מבקשים לדעת כמה שיותר פרטים אודות האדם שאותו הם מעוניינים להעסיק. אם בעבר מעסיקים הסתפקו בראיונות ובמבחנים כדי לעמוד על ניסיונו המקצועי והשכלתו של המועמד, הרי שכיום המעסיקים מבקשים לדעת גם על קיומן של תכונות אישיותיות רבות כדי להחליט האם המועמד שלפניהם מתאים למשרה או לא. אחד הכלים המהימנים והתקפים ביותר העומדים לרשות מעסיקים הוא מבחן גרפולוגיה.

גרפולוגיה היא שיטה לניתוח כתב היד, ממנה ניתן ללמוד על היבטים ומרכיבים שונים באישיותו של אדם. הנחת היסוד של הגרפולוגיה היא שכתב היד שלנו הוא למעשה כתב המוח, משום שכתב היד נוצר ומושפע מאותות שהמוח שלנו משדר ליד ולעיניים שלנו. כתב יד קשה לזייף באופן מתמשך, אחיד ולאורך זמן. לכן, גרפולוגיה נחשבת לשיטה מהימנה למדי ללמידה על אופיו ואישיותו של אדם.

נתונים של מכוני גרפולוגיה בארץ ובעולם מלמדים שמעסיקים השולחים כתבי יד של מועמדים מבקשים ללמוד על כ - 100 תכונות שונות, כגון: יצירתיות, כושר מנהיגות וניהול, חשיבה מחוץ לקופסא, יכולת עבודה בצוות, אנליטיות, דוגמטיות, וורבליות וכדומה. אולם שתי התכונות המבוקשות על ידי כל המעסיקים, ולגבי כל תפקיד, הן יושר ואמינות.

כל מעסיק, ולאו דווקא כשמדובר במשרות רגישות, היה רוצה לדעת בביטחון מלא שהוא מעסיק אדם ישר ואמין: אדם שלא יפגע באינטרסים של החברה, שלא ימעל באמון שנותנים בו, שלא יגנוב מהחברה, שלא ידליף מידע פנימי וכדומה. יושר ואמינות הן תכונות אישיותיות שקשה מאוד לבחון במבחנים בכתב או בראיונות פנים מול פנים. לכן, הגרפולוגיה היא אמצעי כמעט בלבדי (בנוסף לבדיקת פוליגרף) המאפשר לבדוק האם האדם שלפניך הוא ישר ואמין.

היעדר יושר ואמינות אינם מתבטאים בסימן אחד בכתב היד, אלא בשילוב של מספר סימנים יחדיו. כל בדיקת גרפולוגיה בוחנת עשרות סימנים בכתב היד שלנו, יחד עם האווירה הכללית של כתב היד. כך למשל, ישנם כ- 24 סימנים המעידים על היעדר יושר ואמינות. לאדם הממוצע יש כ- 5 - 6 סימנים שכאלו בכתב ידו. ככל שבדיקת הגרפולוגיה העלתה שבכתב היד ישנם יותר סימנים המעידים על חוסר יושר, כך ניתן לקבוע בוודאות גדולה יותר שלפנינו אדם לא אמין ולא ישר.

אחד המכשולים העיקריים בכל בדיקת גרפולוגיה הוא שינויים רצוניים ובלתי רצוניים בכתב היד. מחד, כשאדם נמצא במעמד של בחינה וראיון עבודה, הוא נוטה לכתוב באופן מסודר וקפדני יותר בהשוואה לכתב ידו היומיומי. מאידך, מעמד הבחינה והראיון הינו מלחיץ עבור לא מעט אנשים, מה שיכול לגרום לרעידות בכתב היד, לכתב יד מבולבל ורווי מחיקות ושגיאות. כל אלו גורמים לכתב היד שמגיש המועמד להיראות שונה מכתב ידו במצב ניטראלי. על מכשולים אלו אמורים להתגבר גרפולוגים מנוסים. גרפולוגים אשר ביצעו עשרות ומאות בדיקות גרפולוגיה, אמורים לזהות מתח והתרגשות בכתב היד, ולנטרל השפעות אלו כאשר הם מסיקים את מסקנותיהם. גרפולוגים מנוסים יוכלו לזהות גם אנשים אשר ניסו באופן מודע לשנות את כתב ידם כדי לנסות ולהסתיר מאפיינים מסוימים באישיותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת anna ba

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי26/10/101095 צפיות
חברות הובלות בירושלים פונות לכל סוגי התושבים, בין היתר גם לסטודנטים. בעצם סטודנטים הם לעיתים לקוחותיהן העיקריים של חברות הובלות בירושלים. אם אתם סטודנטים שזקוקים להובלה, כנסו וקראו כיצד לבחור חברת הובלות בירושלים שתתאים לכם.

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי20/10/101598 צפיות
תקינות דודי שמש היא לא דבר שאפשר לוותר עליו. במיוחד לקראת החורף הקרב ובא חשוב להקפיד על פעילות תקינה של דודי שמש ולבדוק שאין בהם תקלות. המאמר יפרט על דגשים חשובים בכל הקשור לתחזוקת דודי שמש.

מאת: anna baשיפוצים14/10/101270 צפיות
האם אתם מוכנים לחורף? איטום בירושלים הוא משהו שצריך להקפיד עליו בעת בנייה בעיר, במיוחד לקראת החורף. יש להבדיל בין איטום לבין בידוד. מאמר זה יסביר את ההבדלים ביניהם ויפרט על חשיבותו של איטום בירושלים.

מאת: anna baניקיון12/10/101049 צפיות
ניקיון במשרד הוא אחד הדברים שחשוב לשמור עליהם, בין היתר כדי למנוע הופעתן של חולדות. חולדות הן תופעה נפוצה במשרד שאינו מקפיד על ניקיון. כנסו כדי לקרוא עוד על האופן בו ניקיון מרחיק חולדות.

מאת: anna baחקירות12/10/101135 צפיות
פוליגרף הוא מכשיר המאפשר לזהות את דוברי השקר. לכן רבים עושים שימוש בבדיקות פוליגרף כשחשוב להגיע אל האמת, כמו למשל בחקירות. כנסו וקראו עוד על מכשיר הפוליגרף ועל בדיקת פוליגרף.

מאת: anna baעסקים קטנים ובינוניים10/10/10987 צפיות
הובלות בכלל והובלות בירושלים בפרט אינן דבר פשוט כפי שזה אולי נדמה. להלן מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להפוך את התהליך של הובלות בירושלים לפשוט יותר ומהיר יותר.

מאת: anna baבניין ואחזקה - כללי10/10/101052 צפיות
פרגולות אלומיניום הן מוצר חדש יחסית בשוק, לצד פרגולות העץ המוכרות. קראו במאמר זה על כל היתרונות של פרגולות אלומיניום.

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143327 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143561 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144631 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128924 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica