חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעבדה כימית

מעבדה כימית לניחוח חומרים

האם תהיתם אי פעם כיצד התגלו כל החומרים המצויים בעולמנו ויותר מכך, מי מאבחן ומנתח את החומרים הללו ומה השימוש שנעשה בהם?

חומרים רבים שנמצאו בטבע ונחקרו במעבדות, כמו גם חומרים חדשים שנוצרים משילוב של חומרים ומרכיבים נוספים, או חומרים הנוצרים משילוב של שני חומרים מוכרים, הם דבר שנחקר בשיגרה במעבדות.

מעבדה כימית היא זו שאחראית למעשה על בדיקות כימיות שונות שמתבצעות על חומרים מגוונים.

מעבדה כימית היא דבר נפוץ משום שהיא זו שמשמשת בעיקר לזהות ולנתח את המרכיבים השונים שמהם מבוסס החומר. מטרת המעבדה היא בעיקר להביא לידי פיצוח תהליכים כימיים שהחומר עבר, או תהליכים כימיים שגרמו ליצירתו של אותו חומר.

שירותי הבדיקה של מעבדה כימית

מעבדה כימית מבצעת שירותי בדיקה מסוגים שונים שעליהם צריך להתבצע מחקר.

במעבדה יתבצעו בין השאר בדיקות בתחומים כגון: בדיקות מזון. מעבדה שבה יתבצעו בדיקות מזון תבדוק את תקינותם של מוצרי המזון השונים והאם יש בהם פגמים או איכות קלוקלת שעשויה לפגוע בבריאות האנשים הצורכים את המזון. במעבדה יתבצע אבחון כימי של המרכיבים שמהם המזון בנוי.

למשל: בבדיקת סוג מסויים של חטיפים מלוחים, המעבדה תבדוק את תרכובת החטיף מבחינת הרכיבים שלו כגון רמת נתרן, רמת חומצן רווי, כמות פחמימות ועוד. במעבדה ייבדק האם החטיף עצמו עובר את גבולות הכמות המומלצת לצריכה והאם יש בו סכנה בריאותית עקב עודף של רכיבים כלשהם או תוספת מוגזמת שלהם. מעבר לכך, במעבדה כימית יבדקו האם ישנם חומרים מסוכנים כלשהם שלא אמורים להיות בחטיף עצמו.

בדיקות נוספות שניתן לבצע במעבדה כימית הן בדיקות למוצרי קוסמטיקה שונים. אנשי מעבדה כימית ייבחנו  את התרכובות של מוצרי הקוסמטיקה והאם יש סכנה מוחשית כלשהי בשימוש בהם, עקב ריכוז רב מידי של רכיב כלשהו. המעבדות יבדקו האם הרכיבים של מוצרי הקוסמטיקה עשויים להזיק לבריאות של איזור הגוף עליהם נעשה שימוש באמצעות המוצר.

בדיקות נוספות שמתבצעות במעבדה כימית הן בדיקות בתחום איכות הסביבה. אל המעבדה הכימית יגיעו לרוב חומרים שנאספו מן השטח. למשל, שפכים שהוזרמו ממפעל מסוים לנחל ובמעבדה ייבדקו הריכוזים של אותם שפכים שמזהמים את הנחל ועד כמה הם מסוכנים לסביבה ולבריאות.

מעבדה כימית ורשויות הבריאות

בסופו של עניין מעבדה כימית משרתת את האינטרסים של מכוני תקן ורשויות הבריאות מכיוון שהן מאפשרות לבצע את הבדיקה המקיפה והכוללת ביותר לסוגים שונים של חומרים ולתהליכים הכימיים שנגרמים לגופים חיצוניים, כתוצאה ממה שחומרים אלה מכילים בתוכם.

בדיקות מעבדה מאפשרות לבצע אבחון של אותם תהליכים כימיים ואת סוגי החומרים ולזהות מה נמצא בשטח, מה מומלץ ומה לא.

 



תגיות המאמר: כימיה, מעבדה, מעבדה כימית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196917 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151412 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151771 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141816 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141369 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195919 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189122 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183060 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181965 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171668 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171770 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171779 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica