חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוות דעת משפטית על ידי מומחה בטיחות

מאת: Butters Sckotchייעוץ משפטי20/10/20101596 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוות דעת משפטית על ידי מומחה

המונח "חוות דעת מומחה בטיחות " מופיע יותר ויותר בטלוויזיה בהקשר של כתבות משפטיות. קיימות חוות דעת מומחה מכל מיני סוגים, למשל חוות דעת רפואית, חוות דעת מהנדסים, חוות דעת של גרפולוג , פסיכולוג ועוד. בהרבה משפטים יבקשו השופטים ממומחה לתת דעתו על מקרה מסוים המוצג בפניהם בכדי לשפוך אור על התיק.

חוות דעת מומחה ודיני עבודה

מעסיקים רבים מוצאים עצמם מול תביעה בגין תאונת עבודה שמקורה בבעיות בטיחות. חשוב לזכור שמדובר בתחום קשה מאוד להוכחה, והעונשים המוטלים על מעסיקים שלא דאגו לביטחונם של העובדים שלהם חמור ביותר. חוות דעת מומחה בתחום בטיחות בעבודה ובריאות תעסוקתית יכולה לשפוך אור על מצבים סבוכים ביותר. יועצי בטיחות פועלים על פי כללים מוגדרים ובודקים את הממצאים בשטח בשעת המקרה כמו גם את הנהלים הקיימים בחברה. בדיקה שיטתית של מקצוען היא לעיתים הדרך היחידה לשפוך אור על מקרי ביניים.

גהות

גהות, או במונח העברי – היגיינה, זה נושא חשוב ביותר לשמירה על בריאות העובדים ובריאות הציבור. לעתים קוראים מצבים בהם קיים חשש שחברות מזון אלו או אחרות לא עומדות בתנאי היגיינה הכרחיים, ועל מנת לברר את כל העובדות יש צורך בפנייה למומחים. חוות דעת משפטית בתחום זה תכלול התייחסות לתחום ההיגיינה בחברה, ובמידה ויימצאו ליקויים חמורים וסתיות מהתקנים הנדרשים, החברה צפויה לשאת בתוצאות. לחילופין, חוות דעת משפטית יכולה להגיע למסקנה שנוהלי החברה תקינים לחלוטין, והמקרה הספציפי מהווה בעיה נקודתית או שהבעיה לא קיימת כלל. במקרה כזה תוצאות המשפט יכולות להיות שונות לחלוטין.

נגישות

מוסדות ומבני ציבור צריכים להיות נגישים לכל האוכלוסיות בארץ, כולל אוכלוסיית הנכים. כל קניון וכל עירייה מחויבים לדאוג לנגישות הבניין לנכים. במידה ומוסד ציבורי או מבנה ציבור לא עומדים בדרישה זו, הנפגעים יכולים לפנות לבית המשפט. תפקידה של חוות דעת מומחה בנושאים כאלה היא לבחון כל נקודה ונקודה שיכולה להוות בעיה במטרה לוודא האם התלונה מוצדקת או לא. במרבית המקרים תיבחן התאמה של מתקני ועזרי הנגישות לתקן הקיים. במידה ויימצאו ליקויים, אותו מוסד שלא עמד בדרישת הנגישות יפסיד במשפט.

התחשמלות בבריכה – מחדל בטיחותי?

כולנו זוכרים את המקרה העצוב כל כך של ילד שהתחשמל בבריכת שחייה. כל האצבעות המאשימות הופנו כמעט באופן מיידי אל בעל הבריכה, שלכאורה לא דאג לתקינות מערכת החשמל במקום. תפקידה של חוות דעת משפטית היא לבחון מה הייתה הסיבה העיקרית להתחשמלות, והאם הייתה לבעל בריכת השחייה יכולת למנוע את האסון הזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ButtersSckotch

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Butters Sckotch

מאת: Butters Sckotchניתוחים פלסטיים29/07/121042 צפיות
עור הפנים שלנו, שהיה כה יפה וחלק בצעירותנו, הופך עם השנים לחרוש קמטים. לפתע בפני השטח החלקים מופיעים סדקים, תלמים וכו', כסמל פיזי לעייפותו של הגוף לעת זקנה, כמו בית ישן שקירותיו מתחילים להתבלות ולהיסדק. מאחר והפנים אינן ניתנות להסתרה, סימני הזמן ניכרים עליהם בצורה הכי משמעותית ובולטת – מה עושים? מילוי קמטים!

מאת: Butters Sckotchתעשייה27/12/111092 צפיות
מלגזות חשמליות הן לא הדבר הבא בתחום מתקני ההרמה – הן כבר כאן, בהווה, ומוכיחות את עצמן שוב ושוב מחדש. 7 עובדות שלא ידעתם אודות מלגזות חשמליות לעבודות שינוע

מאת: Butters Sckotchריהוט 27/12/111236 צפיות
חג החנוכה עוד לא עבר אבל הכתמים והבלגן כבר כאן, מאכלי חג החנוכה הם מהמאכלים הכי מלכלכים, בכל זאת מדובר על שמן, בצק וסוכר שילדים לוקחים ומפזרים בכל רחבי הבית. לפני הכל חשוב לציין כי חשוב לשמור על הניקיון הכללי של הריהוט והריפודים בבית, כתמים ישנים הופכים לכתמים עקשנים יותר שיותר קשה לנקות ולהסיר לחלוטין.

מאת: Butters Sckotchעסקים קטנים ובינוניים27/12/119811 צפיות
בתור בעל עסק שלא מייצר סופגניות במקום אלא קונה, אני צריך לדאוג למשלוחים של סופגניות טריות כל יום בחג החנוכה, שלא נדבר על זה שקונים סופגניות כמה שבועות לפני החנוכה. כמו כל מי שמזמין שליחויות של מזון יודע שהמזון צריך להיות ארוז בצורה מיוחדת בשביל שיישאר באיכות הגבוהה ביותר,

מאת: Butters Sckotchאומנות - כללי14/10/111193 צפיות
"אני פרח שאני לא אוהבת לקבל", את המשפט הזה שמעתי מאז שהייתי ילדה קטנה תמיד התפלאתי מהשבריריות שלהם מצד אחד ומהחיוניות שלהם מצד שני. אם חושבים על זה לעומק, זה ממש לא קל להיות פרח – אם מישהו רוצה לקטוף אותך או לאכול אותך, אין לך אפשרות לברוח, החיים שלך בדרך כלל די קצרים, אתה תלוי בשמש ובמזג האוויר על מנת שיהיו לך מספיק מים לשתייה ומקור מזון והכי גרוע זה שכל היום הולכים עלייך חרקים.

מאת: Butters Sckotchעסקים - כללי14/10/111135 צפיות
תאמינו לי, עומס כזה עוד לא היה לי. וואלה, ראש השנה בפתח, אבל אנשים – כמה שליחויות אתם צריכים? סתם, אני לא מתלונן, פשט חזרתי עכשיו מיום עבודה שבו תיזזתי ללא הרף מבית למקום עבודה, ממקום עבודה לבית, ולא הפסקתי לסחוב חבילות שי לסוכות. האמת? אם אני מתנתק לרגע מהעובדה שאני זה שמבצע את כל אותן שליחויות, אני חייב להודות שאני אוהב את החג הזה. פתאום כולם נהיים נחמדים לכולם, דבר שלא רואים כל יום בארצנו הקטנטונת. ביום רגיל אני מביא למישהו חבילה, והוא בקושי מסתכל עליי. אומר תודה מתחת לאף, מסתכל בחבילה ומנסה

מאת: Butters Sckotchתחבורה ורכב - כללי14/10/111303 צפיות
מכירים את הימים האלה שמתחשק לכם פנק את עצמכם במשהו גדול, אבל באמת גדול? אז ממש בשבוע שעבר היה לי יום כזה. קמתי בבוקר והחלטתי שמגיע לי להתחדש במשהו שממש מזמן לא קניתי – אוטו. האמת היא, שזו לא הייתה החלטה של רגע. חשבתי על זה כבר כמה חודשים טובים וכל פעם דחיתי את ההחלטה גם כי לא הייתי בטוח שיהיה לי מספיק כסף וגם כי לא ידעתי איזה אוטו אני רוצה לקנות.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222356 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201141 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201216 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191260 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191329 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173513 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162054 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica