חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"אמא, מתי גלעד חוזר?"

מאת: צו פיוסצבא וביטחון24/10/20101037 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתמול בצהרים, אני לא יודעת אם שמתם לב, אבל היה ממש ממש חם.

מה עושה אמא שיש לה שני ילדים להעביר איתם אחר צהריים, מזגן אין לה, אוטו אין לה (כלומר יש, אבל הרֱעַ זקוק לו לעבודתו) גינת משחקים מוצלת (לא שזה היה עוזר אתמול) במרחק הליכה נסבל מהבית אין לה גם כן?

לוקחת את ילדיה הרכים ושמה פעמיה למקום ממוזג שהכניסה והשהייה בו היא חינם, שזה הספריה העירונית במרכז העיר. מקום נפלא להעביר בו שעות חמות בקיץ, ולמעשה כל שעה מבחינתי. נראה לי שהעובדה שאני אוחזת במנוי לשלוש ספריות עירוניות אומרת בעצם הכל על הרגלי הקריאה שלי (מה זאת אומרת למה שלוש? אחת ליד הבית, אחת יש בה את כל הספרים ואחת ליד איפה שלימדתי והיתה לי חצי שעה לשרוף באופן קבוע בין השיעורים)

בקיצור – חלקנו בחרנו ספרים וקראנו, חלקנו זחל על הריצפה-נפל-בכה לאמא-ומיד המשיך שוב באותה פעילות, חלקנו רצו במעגלים וניסו להרים את האח הקטן אך הכבד-היפילו אותו-הכחישו כל קשר למאורע-אך נצפו נמלטים מזירת הארוע בנסיבות מחשידות. בקיצור, היה כיף.

אחרי סנדביץ' והחלפות (ספרים, חיתולים ובגדים. פעמיים), התחלנו לחזור הביתה. עכשיו, יש ערים, שאפשר לסור עם הילדים לגינה או לחוף הים, לנו בדרך היה את בית הכנסת הגדול, בית אבי חי ואת אוהל המחאה של משפחת שליט. החלטתי שזו הזדמנות מצויינת להביע את תמיכתנו במשפחה וכך אכן עשיתי.

בהזדמנות זו אביע את דעתי המגובשת על המחיר שיעלה שחרורו – ואללה, לא יודעת.
למישהו יש כדור בדולח יותר טוב משלי בשביל להחליט אם ישתחררו עם דם על הידים הם כן או לא וכמה בדיוק ואיך הם ירצחו?
מה שבטוח שבשביל לדמיין את הסבל שעובר עליהם, אני לא צריכה להתאמץ במיוחד, מספיק שאביט בשני האזרחים המאכלסים את חדר הילדים בבית שלי, והמחשבה איך הייתי מרגישה במקום המשפחה הזו עוברת ממש מהר ומשאירה שובל שחור וקר.  

הגענו לאוהל, שהיו בו די הרבה פעילים וניסיתי להסביר לילדה א' בת 3.9 את ענין גלעד. בלי להפחיד, בלי לטשטש לחלוטין את המצב שלו ובלי הסברים מסובכים מדי. אכן אתגר מנטלי וחינוכי ממדרגה ראשונה.
אני: "זה גלעד (מצביעה על התמונה) ומחזיקים אותו אנשים שלא נותנים לו ללכת, אז באנו להגיד להורים שלו שאנחנו בעדם וגם מחר יש לו יום הולדת."

הילדה חושבת רגע ואז שחה: "אז אמא, מתי גלעד חוזר?"

בלי כל התראה מוקדמת, עלו דמעות בעיני – "אני לא יודעת חמודה, אבל כולנו מאוד נשמח כשהוא יחזור."

הילדה חושבת ואז מודיעה: "אני אלבש את השמלה הלבנה" (לא מדובר בהקרבה גדולה, שכן כל סיבה היא רצויה כדי ללבוש שמלה לבנה).

היא מאוד רצתה ללכת ליום ההולדת שלו ודמעות רבות נשפכו בשכונה מרוחקת בירושלים שבה אמא אחת ממש לא השתגעה לנסוע למרכז העיר באוטובוס, בשיא החום, בפעם השניה ביומיים. אבל הפשרה הושגה ע"י הסכמה ללבישת השמלה הלבנה וציור שהיא ציירה. בציור רואים דמות בתוך ריבוע, בצד אחד ובצד השני קו עם חצי עיגול. וההסבר היה כדלקמן: כאן גלעד מתחתן (הריבוע היה החופה בלי ספק האושר האולטימטיבי שבן אנוש יכול לדמיין) וזה חץ מקשת שאם האנשים שתפסו יבואו עוד פעם, הוא יירה עליהם פִּיּו- פִּיּו.

זו גם היתה עיצה מצויינת וגם, עוד הוכחה לכך שמדובר באחת מיצירות המופת המשובחות ביותר שהנפיקה האנושות (הכוונה לבת שלי, כן?).

לעצמי חשבתי בעצב שיש סיכוי יותר פִּיּו- פִּיּו במקום הנכון ובזמן הנכון, היה חוסך לנו הרבה פִּיּו- פִּיּו מיותרים...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/121245 צפיות
כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה חכם, מה הוא אומר – "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם": הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות..

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/121346 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127811 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111534 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117651 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/113229 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111395 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: בנימין קלינגרצבא וביטחון29/05/22647 צפיות
פיקוד העורף מחלקת מיגון לשכת רע"ן הנדסה ורגולציה 80-8703088 :'טל 80-8703850 :פקס כ"ה אייר תשפ"ב 0800 מאי 02

מאת: moraleצבא וביטחון21/08/175338 צפיות
מדי שבוע אנחנו שומעים, בין אם בחדשות ובין אם זה מאנשים קרובים אלינו, על מקרי תקיפה והטרדה. מרבית הסיפורים מגיעים כמובן מנשים אשר מצאו את עצמן מתמודדים עם גברים שביקשו להטריד ולהתקיף אותן, אך אנחנו מכירים גם לא מעט סיפורים על גברים אשר מצאו את עצמם מתמודדים עם מתקיפים ומטרידים מסוגים שונים, בין אם במועדונים, פארקים, גינות ציבוריות, חניונים ועוד.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139079 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132039 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132273 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131922 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131985 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica