חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמיעה

מאת: ילדונתבריאות ילדים24/10/20101051 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמיעה ועולם הילד

דמיינו לעצמכם מצב שבו אתם חוזרים לילדות, אבל כעת הרבה דברים נמנעים מכם בשל העובדה שאתם לקויי שמיעה. אתם לא יכולים לשמוע מה ילדים אחרים רוצים לומר לכם בהפסקות בית הספר, אתם לא יכולים להשתתף בתחרויות למינן שצריך להשתמש בחוש השמיעה כדי להיות קשובים להן. מעבר לכך, גם פעולות היום יום היו נמנעות מכם, כמו לשמוע מוזיקה שאתם אוהבים, לצפות בתכניות ילדים שכולם רואים ועוד.

אנו נוטים לשכוח פעמים רבות כי עולמם של ילדים ללא חוש שמיעה, הוא עולם שונה בתכלית מהעולם שאנו מכירים. המדובר גם בילדים שהם עם ליקוי מולד, או בילדים שהתחרשו במהלך חייהם.

השפעות בעיית שמיעה על הילד

ילד ללא חוש שמיעה חווה סיטואציות שעשויות להשפיע עליו מבחינה התפתחותית, פסיכולוגית וחברתית.

במידה והילד נולד לקוי שמיעה, הוא לעולם אינו יודע מהו צליל ואיך נשמעים קולות הסביבה השונים. ילד חירש ילמד במהלך התפתחותו את שפת הסימנים ויוכל לתקשר עם הסביבה הקרובה שמכירה אותה גם כן. הורים לילדים חירשים צריכים לנסות לגדל את ילדיהם בצורה הנורמטיבית והאופטימלית ביותר שניתן.

החשיבות של סביבה מגוננת ותומכת לילד עם בעיית שמיעה היא גדולה מעין כמותה. באמצעות הכוונה והסבר, הילד גדל לתוך עולם ללא חוש שמיעה, בהבינו כי זה המצב ואיתו הוא צריך להתמודד. ילדים שאינם מקבלים מספיק תמיכה מהורים, המשפחה והסביבה הקרובה, עלולים לסבול מבעיות פסיכולוגיות בטווח הקצר והרחוק.

ילד לקוי שמיעה בחברה המודרנית הוא ילד שצריך להיות מודע לגירויים הרבים שמסביבו מבלי שיוכל להיעזר באחד החושים הכי חשובים לתפיסתם.

מבחינה חברתית הוא צריך להסתגל  ולהבין כי לא תמיד יקבלו אותו כפי שהוא. ילדים יכולים להיות עם אכזר ובעיקר להיטפל לאנשים עם מוגבלויות או לקויות. הסברה נכונה מראש לחברת הילדים שבסביבת הילד, עשויה למנוע זאת. מעבר לכך, ברגע שמחנכים ילדים אחרים לסובלנות כלפי הילד ולהבהרה כיצד יש להתנהל מולו עקב בעיית השמיעה, הם ילכו לרוב לקראתו ויסייעו לו.

הסברה וחינוך להבנת הסביבה צריך להינתן גם לילד עצמו הסובל מבעיית שמיעה. ברגע שהילד יבין שהוא אינו ככל הילדים, אך יכול להתנהל באמצעים ועזרים אחרים על מנת להיות בדיוק כמותם, הוא יגדל להיות עצמאי ומלא ביטחון. ילד שגדל בסביבה תומכת, מפרגנת ועוזרת, יפסיק לראות את ליקוי השמיעה שלו כליקוי ויתעל אותו לטובתו.

ליקוי שמיעה ותמיכת הסביבה

ליקוי שמיעה יכול להיות הרה גורל עבור ילד או לחלופין, יכול לצמוח ממנו רק טוב. במידה והילד זוכה לתמיכה מן הסביבה, מודע לבעיית השמיעה שלו, יודע כיצד להתנהל עמה ומתמודד גם לבד, אזי דרכו בחיים תהיה קלה יותר. נזקים נפשיים והתמודדות חברתית לא פשוטה, הם דבר שאפשר למנוע מראש, על ידי הכנה מוקדמת והבנת נפשו של הילד.

 



תגיות המאמר: ליקויי שמיעה, שמיעה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196913 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182430 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151411 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151770 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191557 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181054 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161778 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161720 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161738 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161739 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161920 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica