חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אזרחות פולנית בראי היהדות

מאת: דניאל seoהגירה25/10/20101361 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אזרחות פולנית בראי היהדות

המאמר הזה מוקדש לנושא שמעניין אותי הן ברמה האישית והן ברמה המשפטית. איך היהדות מקבלת ומסתכלת על הנושא של אזרחות פולנית ודרכון פולני. הנושא הזה הוא די מורכב ויש דעות לכאן ולכאן, מה שאתם הולכים לקרוא כאן, זה הדעה האישית שלי.

אזרחות פולנית- למי שלא מכיר את הנושא אז הרשו לי לספר לכם על הנושא. יהודים שגורשו או ברחו מפולין בתקופת הנאצים במלחמת העולם השנייה למעשה לא ויתרו מעולם על אזרחות שלהם מבחינה משפטית.

מבחינה פרקטית, יצא בעצם שברגע שהם עזבו את גבולות פולין, הם נחשבו כאילו הם ויתרו על האזרחות הפולנית שלהם ועזבו את המדינה מרצון של להתנתק.

האמת היא שאף אחד לא ממש התעניין בזה עד שפולין צורפה לאיחוד האירופי בשנת 2004. ברגע שזה קרה, אזרחות פולנית הפכה להיות יקרה מפז עבור רבים מאיתנו. השייכות לאיחוד האירופי מאפשרת למחזיק בדרכון פולני להתכורר, ללמוד ולעבוד בכל מקום באיחוד האירופי, ללא שום מגבלות ככאלה ואחרות.

מרגע שזה קרה, התחיל מירוץ מטורף להשגת האזרחות הנכספת. השאלה היא איך אנחנו בתור יהודים שחיים במדינת היהודים מסתכלים על הנושא הזה הזה? האם מבחינת יהדות אין כאן סממן של בגידה? בראי היהדות, למה אדם צריך בכלל אזרחות פולנית? האם הוא מתכוון לברוח מהארץ?

בהנחה שכולנו נועדנו לחיות במדינת היהודים, אין שום סיבה שאזרח המדינה יחפש לעצמו מדינה אחרת שתיקח אותו. כאשר אני מסתכל על כל הושא הזה דרך העיניים של הדת, של יהדות נטו- קשה לי להבין אנשים שמחפשים לעצמם עוד מולדת, עוד בית. בעיני זו בגידה מושלמת לגמרי.

מצד שני כאשר אני מסתכל על הנושא הזה דרך עיניים של בן אדם חילוני, אני עדיין רוא בזה דבר שלילי, אבל מסיבה אחרת לגמרי: בתור חילוני, זה נראה כאילו האנשים שמנסים בכוח להוציא דרכון פולני, פשוט לא מאמינים במדינת ישראל, הם חוששים להתפרקות המדינה היהודית ומכינים לעצמם אלטרנטיבה להמשך.

היהדות, איך שלא תסתכלו על זה, אינה רואה בעין חיובית את הנושא הזה של שריון מגורים במדינות זרות. היהודים אמורים לגור בארץ ישראל וכאן בלבד. אני שוב מציין שזו דעה אישית בלבד ללא שום דעות של אף אחד אחר.

 



תגיות המאמר: יהדות, אזרחות פולנית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196122 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191333 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161447 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/161898 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162145 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162252 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162094 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא הגירה

מאת: שרון צרפתיהגירה16/11/171680 צפיות
לפנות אל נוטריון תרגום מסמכים רשמיים ולהתקדם עוד שלב בהגירה.

מאת: רוני הכהןהגירה01/03/171525 צפיות
איך מחזירים זכאות לאזרחות פולנית, גרמנית או של כל מדינה אחרת בה חיו יהודים עד לעת השחורה הזו? קראו הלאה.

מאת: אבי דוידיהגירה12/04/161783 צפיות
שתי דרכים בהן תוכלו לקבל אזרחות זרה לצד האזרחות ישראלית שלכם והמלצה על שירותי נוטריון לתרגום המסמכים.

מאת: עו"ד ליאור אבן עזראהגירה18/05/145688 צפיות
אם אתם חושקים בדרכון ספרדי, הגעתם למקום הנכון. אנחנו מתמחים בעזרה לישראלים המעוניינים לקבל דרכון ספרדי בעקבות השינוי המדובר בחוק האזרחות הספרדי.

מאת: natinxהגירה02/05/145971 צפיות
הוצאת ויזת עבודה לאירופה היא תהליך די ארוך לאלו אשר אינם בעלי אזרחות אירופאית. יש לערב בו את השגרירות, יש להמציא מסמכים שונים ולעיתים יש צורך בהתערבות של עורכי דין וכד'..

מאת: מיכאל רומנסקיהגירה30/06/132302 צפיות
הכוח הכלכלי והמדיני של מדינות האיחוד האירופי נמצא בתהליך של עלייה מתמדת מאז יצא לדרכו בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. אימוץ היורו בחלק ניכר ממדינות היורו, העצים את כוחו הכלכלי של האיחוד והעמיד אותו ברמה שווה, פחות או יותר, לזו של ארה"ב. מרגע שקם האיחוד הפכו המדינות המאוגדות בו לנחשקות מאד. ישראלים רבים שהם או הוריהם נולדו באחת מהן נוטים לנסות ולהשיג אזרחות של אותה המדינה.

מאת: עו"ד מיכאל חוואיהגירה20/06/132331 צפיות
החוק מונע, בכפוף לחריגים, מתושבי האזור להיכנס אל תחומי מדינת ישראל. בכלל זה, הוטלו, בין השאר, מגבלות גם על איחוד משפחות בין בן זוג ערבי בעל אזרחות ישראלית או תושב קבע בישראל (בעיקר בירושלים) לבין בן זוגו תושב האזור. בבסיס הסדר זה עמד החשש שהשתקעותם של תושבי האזור בישראל באמצעות נישואין ואיחוד משפחות תנוצל לצרכי העימות המזוין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica